Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kova kulutus & kulutuksen vähentäminen

Aloittaja Make, 16.08.07 - klo:10:42

« edellinen - seuraava »

Kenzy

Minä taas tein semmosen testin, että ajelin muutaman tankillisen sähkönen rajotin päällä. Kulutus 2,19l/100km, nyt ilman rajotinta 1,9l/100km, lukemat pari tankkauskerran keskiarvoja, suuntaa antaa kuitenkin. Rajottimen kanssa kulutus on "selkeästi" korkeampi, kun mopo pätkii viidessäkympissä, vaikka kuinka koittaisi kaasua höllätä. Rajottimen kanssa viidessäkympissä mopo käy nätisti ja kaasu on vaan n. puolivälissä.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

samil

Eipä taida mulla auttaa kulutukseen kuin kuristusten poistaminsen. Kaikkea on kokeiltu ja kulutus vain pysyy suurena, suutinta ei viitsi pienentää.. Rupeaa vain booooaamaan pienellä suuttimella. Kulutus pyörii siinä 5 litran pinnassa. Netistä olen lueskellut että on Piaggio moottoristen mopojen ongelma (niiden jotka varustettu 17,5mm kaasuttimella). Vähän harmittaa kyllä :'(
Kulutustiedot tuossa: http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=26205

titan

 titan rockyn kulutus nyt ollut 2,8-2,9 l/100km 35-45 km nopeuksilla..kuskilla painoa 110kg..ihan tyytyväinen olen...onko muuten vaikutusta bensan oktaanilla
onko 95 vai 98:a...ajoin yhden tankin 98:lla ja kävi jotenkin pirteemmin eikä ventiilit killissyt niin paljon kun 95:lla tekee...kohta 1000km huolto kai säätävät venatkin myös...

openflow

Jos kerran 2t koneella(ruisku) pääsee  ~2l/100km ,niin 4t koneella luulisi pääsevän ~1.2l/100km.

Ilmeisesti näissä 4t kiinalaisissa vari ei vaan toimi riittävän hyvin ja matka-ajossa moottorista otetaan tarpeettoman paljon tehoa ulos nopeuteen nähden.

Kaiken lisäksi noissa ruisku 2t koneissa on ~2x enemmän tehoa ,kun 4t vehkeissä.

Kenzy

Kyllä varmasti 4t-koneella pääsee tuohon lukemaan, kun lyödään nelariinkin ruisku kiinni. Puhutaan ihan eri maailmasta, kuin kiinalaisesta kaasuttimentapaisesta :) 1.9 taitaa olla omat pohjat tällä hetkellä, katsotaan josko se siitä muuttuu, kun saa viikon-parin päästä hihnan vaihtoon.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

karkulainen

Minulla kulutus on ~2.3l/100km, riippuu miten ajaa, minun ajotyylillä se ei ole kovin alhainen. Tosin nyt se kuluttaa sammuksissakin, nimittäin vuotaa bensaa jostain letkun liitännästä ja bensat valuu startin ja ilmanputsarin päälle :(
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Kenzy

Jos se sammuksissakin vuotaa, niin alipainehana falskaa, mikää liitäntä ei välttämättä vuoda, vaan kaasari yksinkertaisesti tulvii. Kannattaa tarkistaa se hana ja sen kunto, vaihtaa uuteen, jos on viallinen.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

ama322

Nyt tuli pösöllä ennätys!! tankissa 6L bensaa ja mittariin kerty 134km!!
Tämän ajojakson aikana ajoin tyylillä-->kahva pohjaan ja n.vartti kierros takaisin.

Eli Täydellä kaasulla ei ole ajettu käytännössä ollenkaan. Ajan työmatkoja skodella ja siksi ostin skoden et kulkisi halvemmalla, mut jos kulutus on n.6l/100km niin kannattaako palella ja kastua.

kyse on siis TKR -07 aj.n1200km

Coastside

Jos skode rauhallisessa ajossa syö 6 litraa, niin siinä on vikaa, ellei kuski ole varsin hyvin ruokittu. Silloin ei kyllä ole palelevaa tyyppiäkään.
Ajelin omalla kiinalaisella nelarilla jopa 300 kg (Peräkärry) kokonaismassalla mäkistä tietä, eikä kulutus juuri noussut sen normaalista 2,5 litrasta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: Kenzy - 22.09.08 - klo:08:47
Jos se sammuksissakin vuotaa, niin alipainehana falskaa, mikää liitäntä ei välttämättä vuoda, vaan kaasari yksinkertaisesti tulvii. Kannattaa tarkistaa se hana ja sen kunto, vaihtaa uuteen, jos on viallinen.
Alipainehana ei falskaa, vaan vuoto on ylempänä, jossain bensansuodattimen ja tankin välillä :-\
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

jalat

Nyt taitaa olla sanat sekaisin. Alipainehana on tankin pohjassa se bensahana, josta lähtee bensaletku ja alipaineletku.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

karkulainen

häh...
mulla on suodatin ennen hanaa, eli tankki-letkunpätkä-suodatin-letkunpätkä-hana-letku-kaasari
jotenkin noin :P
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Samppa

Bensahanavirityksiä on erilaisia. 2-tahtisessa ei 5-6 litraa sadalla ole mikään mahdottomuus. Toki ei ne nyt YLEENSÄ noin paljon vie jos säädöt ovat kohdallaan ja mm. ryyppy ei laahaa päällä.

Kuten Kenzy sanoi, voi allipainehana falskata. Se ei todellakaan ole mitään ihmeellistä, ovat kulutustavaraa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

karkulainen

voisi se falskata, mutta ei falskaa. on sitäpaitsi vuotokohdan alapuolella. vuoto on tankin ja letkun välillä, pitää mennä katsomaan tilanne :(
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

karkulainen

Katsoin tilanteen, fuskasi suodattimenkannen kohdalta, eli kansi oli huonosti kiinni. Valutin bensat kanisteriin ja irroitin suodattimen, putsasin sen ja pistin paikoilleen. ei vuoda ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.