Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vespa 250 GTS -07 .. Virtalukko pimeänä

Aloittaja GTS250malli07, 19.08.18 - klo:18:42

« edellinen - seuraava »

GTS250malli07

Kuka auttaisi miestä mäessä.

Kaupan edestä ei hyvin toiminut pyörani enää lähtenytkään mukaan. Taulussa vilkkuva varasvalo toimi ja sammui avainta OFF-asentoon kiertäessä, mutta muuten on sähköt täysin poissa.

Yritin rempata avaimella eri asennot moneen kertaan tuloksetta. Sitten irroitin ja testasin kaikki 10 sulaketta läpi ja totesin kunnossa oleviksi. Akun jännitteeksi mittasin 12,67V.

Kuka ystäbällisesti vinkkaisi neuvon, millä eteenpäin vian löytämisessä? Onko oletettavaa, että virtalukko menee risaksi ilman mitään ennakkovaroitusta? Mistä voisin kaivaa esiin kärähtäneen releen tms.? Ohjekirja on asiassa hampaaton. Vika tuskin voi olla ylipääsemättömän vaikea.

Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? Pyörässäni kilsoja luokkaa 25000km. Optimistina toivon kommentteja. Kiitos!

Coastside

Maadoitus on voinut irrota. Selviää tekemällä tilapäinen johdotus miinusnavasta runkoon ja moottoriin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Temppuilisko ajonesto, tavaratalojen nurkissa liikkuu monennäköistä avainsignaalia.
Onko kaikki ja varsinkin punainen avain tallessa, sen käyttöön on ohje kirjassa.
Minä en koskaan lukitse autoni ovia, kaksi kertaan on ollu ovet lukossa tavaratalon parkissa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

kaukari

Osanottoni. Taidat päästä purkamaan katteita.  Ei vaikuta ajoneston temppuilulta, jos on kaikki sähköt kateissa. Ajonesto ohittaa ymmärtääkseni vain startin ja polttoaineen syötön. Oma diagnoosisi virtalukon pimenemisestä lienee oikea ja vaatii virtalukon ottamista näkösällle. Tarkasta liitokset ja kokeile tuota "varamaan" tekemistä.

Palosella


GTS250malli07

Kiitän kommenteista!
   Tuo maadotusvika tuntui loogiselta. Tein auton starttikaapeleilla sillat akun miinuksesta sekä runkoon että moottoriin, mutta mykkänä pysyy.
Kaikki avainvärit tallessa tarvittaessa. Pyörä seisoo Ylöjärvellä.
   Mieluusti pakertaisin itse homman kuntoon, jolloin tietäisin temput vian mahdollisesti uusiessa.
Jään siis vielä odottelemaan ehdotuksia.
   Onko tiedossa sellaisen releen sijainnista, jolla päävirta kytketään ON/OFF? Voisiko sellainen olla kärtsännyt? Muutoin jäljelle kai jää vain itse virtalukko.

Coastside

Virtalukon tarkistus selviää sillä että jokaisen johdon tila pitää olla eri kun avainta kääntää.  Kytkentäkaavio kannattaa etsiä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

GTS250malli07

   Aivan.
Miten helposti tuon virtalukon johtoihin pääsee käsiksi? Pitääkö itse lukko irroittaa? Mitä kautta?
   Entä onko kytkentäkaavio esim. netissä saatavilla?
Kaikesta neuvosta olen kiitollinen.

kissantassu

Oletko tarkistanut sivujalan kytkimen toiminnan?
Suzuki Stinger 125 -69, Madison S250 -01, Honda FJS600A -04

Partanen

Ei näissä ole sivujalassa katkaisijaa. On sellainen itsestään ylös nouseva malli, ja siinä hyvä syy irrottaa koko sivutuki, niin ei tule edes vahingossa mieleen käyttää sitä. :D
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

kaukari

Kyllä täytyy katteiden purkuhommiin ryhtyä. Ei taida virtalukon pohjaan päästä käsiksi ilman että etukatteen takaosan purkaa pois. Scooterwestillä on Youtubessa niin hyvä video katteiden purkamisesta, että ei kannata tässä asiaa enempää puida. Aikaa ja tupakkia kannattaa hommaan varata. Puhun nyt kokemuksesta.

En ole itse paljon sähkökaavioita joutunut tulkitsemaan. Sen vähän mitä olen, niin olen pärjännyt tämän manuaalin kaavioilla. Tämä on kylläkin 300:n manuaali. Saattaa sieltä netistä 250:lle omakin manuaali löytyä. https://www.scribd.com/doc/38931759/Vespa-GTS300-Super-Workshop-Manual

konenikkari

Yhden vitalukon koskettimen toimimisen voi tutkia sulakkeiden 3 ja 5 väliltä.


klik suurenee
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Partanen

#12
 Mutta hanskalokeron irrottamisella pääsee virtalukkoon käsiksi. Ohjaustangon muoveja ei tarvitse purkaa hanskalokeron poistoa varten, vaikka jossain taisi semmoinen neuvo olla.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

konenikkari

#13
Mutta siis jos virtaavainta kääntäessä sulakkeelle n:o 5 ilmestyy jännite, ainakin yksi virtalukon kosketin toimii.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

PappaSkootteri

Poistin/muokkasin tekstejä jotka kääntyivät kori/runko käden väännöksi, kysehän on ollut koko ajan virtalukon toimimattomuudessa.
Korin/rungon väittely tapahtuu ihan toisessa aloituksessa.
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T