Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keskustelua kypäristä (minkä kypärän ostaisi?)

Aloittaja Jkarha, 26.08.07 - klo:12:15

« edellinen - seuraava »

Hemmo

Ilmavirran ohjaus varmaan melun vähentämiseksi kypärän sisällä, luulen. Tai sitten jos kyydittää kaveria niin sitä varten.

Coastside

Riippuu mallista, mutta sillä voi tehdä sen vakaammaksi tai saada kiertomomenttia, niin että kyykkyasennossa niskat eivät kuormitu niin paljon. Melu tulee helmasta tai visiiristä ja se voi olla tosi ikävää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

funke

Ajeltiin maantiellä semmosta 80-90km/h niin rupes kuulumaan ihme rutinaa kypärästä? No, aluks ollu moksiskaan, mutta sitten paukkumaan ihan, kun joku hakkais kepillä kypärään. Pysähdyin ja huomasin, että hihna jolla pannaan kypärä kiinni on irti. Aikani sitä rumppasin, mut eihän se toimi. 1kk vanha kypärä. Sain rahani takaisin, mutta olisin halunnut samanlaisen kypärän mikä hajonnut. Ei ollu kaupassa, eikä enää myöskään maahantuojalla. Harmitti vähän, kun tykkäsin sen (syko) kuvioinnista ja muutenkin kävi mulle, kun nenä päähän.

Peksi

Minulla on ollut jo muutaman vuoden käytössä Lidl:stä ostettu ympikypärä ja olen siihen hakenut uutta visiiriä. Nyt sattumalta huomasin Pohjois-Suomen realisoinnissa, Oulussa läjän visiireitä, joissa oli myös ko. kypärään sopivia visiireitä. Kypärän merkkihän on Besquare ja nämä ovat samoja mitä Max-merkkiset, koska visiirissä oli Max 603 merkintä! No, joka tapauksessa siellä niitä on jos Oulun alueella joku tarvitsee uuden visiirin.

Coastside

Robbarikin myy erimerkkisenä, mutta samoilla mallinumeroilla noita samoja. Umpi on 603 ja avo on 617. Muutkin paikat voivat tehdä samoin. Biltema myy jonkin kypärän visiirejä, mutten ole käynyt katsomassa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Hemmo

Mulla on toi Lidlin umpikypärä ja varavisiiri voisi olla tarpeen. Ei vaan oo halpakauppoja lähettyvillä.

Coastside

http://londonbikers.com/news/9031/sharp-motorcycle-test-results

Englannissa oli tehty suurtesti kypärien turvallisuuden kannalta. Tuloksien löytäminen ei onnistunut mutta muuta juttua on runsaasti.


Tähän ketjuun voisi kertoa havaintojaan ja lehtitietoja yms.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#37
W5 visor cleaning set tuotenimellä on visiirinputsaus ja kiillotusliinoja, joilla kokeillessani sain visiirin kiiltämään. Molemmat liinat ovat kosteita. Siinä on jokin vaha koska se tasoittaa pikkunaarmuja ja visiiriin tulee uudenkiilto. Pakkauksessa on 10 käsittelyn liinat joilla kiillottelee samalla kaikki muutkin linssit mitä käsiinsä saa.

Naarmuinen visiiri on vaarallinen vastavalossa. Ikänäkö tosin voi jopa auttaa koska näkö ei tarkennu enää visiiriin saakka?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Jkarha

Kokeilin kanssa samaa W5:sta kun Lidlistä tarttui matkaan. Visiiri kiiltää mutta totesin siinä olevan
melko paljon naarmuja. Voikohan sen hioa jollain? Toisaalta luulen että naarmut voisivat olla
viimeinen peruste vaihtaa honkkarin "max speed" vihdoin parempaan. Ei silleen että siinä mitään vikaa olisi ollut, mutta koko ajan on arveluttanut se ettei tyyppihyväksyntää ole merkitty.

Vespa LX50 4T4V 2013

Coastside

Jos siinä on E-merkki, niin joku väittää normit täyttyvän. Minun kypärässä se on soljen hihnassa ja visiirissä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

karkulainen

minulla on edelleen se soliferin mukana tullut hirvittävä kypärä :-[
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

Tuli mieleen lipan teko kypärään, niin että se olisi visiirin kanssa samoissa ruuveissa kiinni. Periaatteessa vaikka samanmallisesta visiiristä tehty, kavennettu  ja pinnoitettu suojaamaan häikäisyltä ja sateelta tai se tummennettu versio.

Minulla sattuu olemaan sopivaa muovilevyä, kokeilla asiaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Lidlin avo/umpikypärän ostin. Vanha avovisiiri-malli oli kylmä ja huurtui talviajossa vaarallisen paljon. Se myös kuuratui niin että olisi pitänyt raappa olla mukana ja kerran siihen jäätyi jääkuori.

Uudessa on tuuletus säädöllä ja nenän päälle yltävä koroke, jonka pitäisi suunnata hengityshuurut pois visiiristä. Haittana on kaventunut näkökenttä jolloin joutuu kääntämään päätä nähdäkseen mittarin ja peiliin. Lämmin se on vanhaan verraten. Istuu aika hyvin, vaikka muotoituu vielä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jermu

joo hyvin oli kypärät tehny kauppansa littelissä. yksi umpipotta vaan killu korissa ja avokypäriä oli vielä useampia. itellä mukaan tarttu vaan kypärämyssy mikä oli laatua sekin ja hintaa vaivaset 5 euroa.

pugt200

Täältä löytyy kypärätestituloksia.

http://sharp.direct.gov.uk/

Kypärästä täytyisi löytyä tämmöinen hyväksyntä ECE R22.05 ja se kelpaa tieliikenteeseen. Esim Bilteman halpikset on ko standardin mukaisia.