Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway El Flash sähköskootteri

Aloittaja juza, 26.01.13 - klo:17:15

« edellinen - seuraava »

juza

Aloitan uuden aiheen koskien Keeway:n Electric Flash skootteria. http://www.keewaymotor.fi/web/page.aspx?refid=135

Eilen hain rekisterikilven, tänään kävin ajamassa ekan 15km testilenkin.
Tosi hauska lelu, muutama mies tuli kysemään siitä kaupan pihalla. Suorituskyky ei ole mikään kovin kummonen. Vääntöä löytyy silti alusta asti. Ylämäkeen menee kolmeekymppii ja tasasella helposti sen 45, jolloin kontorolleri ei anna enää lisää kierrkoksia.

Jompaan kumpaan jarrukahvaan koskettaessa alkaa moottori ensin jarruttaa, syöttää sähkön takasin akkuihin. Jarrukahvoissa ei ole mitään mikrokytkintä, vaan joku asennon tunnistava anturi.

Äänettömyys saa jalankulkijat hyppimään alle ja ohikulkijat näyttävät ihmettelevän.

Purin ja tutkin millaset akut (4kpl) tuossa on, sain selville:



Pari kuvaa:






Juissi

Loistava nimi.  ;D
Mimmosia matkalukemia ne lupaa tolle?
722 ei meinaan oo paha hinta sähkövehkeestä.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

juza

Laskin akkujen valmistaja speseistä et 300 sykliä ja jäljellä 80-90% kapasiteetistä. Eli 40km mukaan se tekee 12 tonnia. Skooterilla kahden vuoden takuu, akuilla vuosi. Tohon 12 toniin mun ajoilla menis vuosia.

lehtijussi

No eipä ole sähköskode enää pahan hintainen.
Kyllä siinä varmaan käy niin, että noi syrjäyttää bensamopot kokonaan, ennemmin tai myöhemmin.
Tekniikka kehittyy koko ajan, toimintasäde kasvaa ja koneen vääntö verrattuna bensakoneeseen...
Epäilemättä hyvä ostos. :)

PappaSkootteri

Hinta 1690 EUR + tk... hyvin on hinta tippunut kun tuhannen saanut alennusta vai oliko jokin erityinen syy hinnan alennukseen?
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

kapeliuskani

Eipä oo hinnalla pilattu, eikä edes ulkonäöllä!

Matkaaminenkaan ei taida maksaa mitään, kun joissain paikoissahan latauskin on ilmaista,
tai maksaa hyvin vähän. Kuinkas pitkään noissa akuissa riittää puhtia, pystyykö ihan matkaa
ajamaan?
*Solifer XTR50 classic -06*

User

Peräkärryyn agrekaatti, niin matka ei katkea kesken.  :P

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: User - 27.01.13 - klo:19:29
Peräkärryyn agrekaatti, niin matka ei katkea kesken.  :P
tai isot aurinkokennot  ;D
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

harriveikko

Kaverini osti tampereelta yhden esittely skoden,siis sähkö sellasen tyttärelleen viime syksynä.Merkkiä en tiesä,mutta sen tiedän,että makso tasan tonnin.Sano että sillä ajaa reilusti sen viikytä kilsaa yhdellä latauksella,ehkä jopa seitkyt kilsaa,kun kuski painaa noin kaheksankymmentä kiloo.Kyllä noi on tulevaisuutta ja niiden hintakin varmasti putoo kohta aika rajusti ja on jo vähän pudonnutkin.Se on tulevaisuutta.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

Juissi

Todennäköisesti ne jossain välissä yleistyy se on totta.
Mutta mutta, edelleen on samat ongelmat kuin aina ollutkin:

-Akkujen kapasiteetti
-Akkujen hinta.
-Akkujen latauskertojen rajallisuus.

Näitähän on koitettu kiertää mm. vaihdettavalla akkupakalla (miten sillon tankataan vaikka vitosella tai kympillä esim. autossa?).
Erilaisilla pikalataus toiminnoilla (vie silti vähintään 30 min).

Hyviä puolia taas on paljon, mutta noi muutamat huonot puolet rajoittaa kovasti sitä ostohalua.
Siitä huolimatta kyllä mäkin uskon että nää yleistyy.

Yksi kiinnostava vaihtoehto on polttokenno.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

pekpel

Juza kävi esittelemässä uutta ajokkia..
Mielenkiintoinen kikotin tuo on..
Toivottavasti sillä pääsee reilusti enemmänkin kuin 40 km latauksella..

Ja pakolliset kuvatkin otin mun pihamaastossa vierailevasta skopasta  ;D  Kuvat isonee klikkaamalla
Kyllä se sutii.. Lumella ainakin..


Kuski ja uusi skopa
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

juza

Vähän on purettu ja tutkittu lisää. Yritin saada selville ajovalojen polttimoiden tyypin. Pitkässä on H4, lyhyessä projectio tyyppinen valo. Linssin läpi ei nää polttimon tyyppiä. Ohjekirja ei kerro tyyppiä. Ajattelin vaihtaa laadukkaamman polttimon tilalle. En päässyt millää polttimoihin käsiksi. Tietääkö kukaan mitä pitää purkaa?
Mittaristo, vilkut, jarruvalo, ajovalot toimivat 12V jännitteellä. Tuossa on erikseen toinen boxi joka tiputtaa reilun 50v akkujännitteen 12v. Täytys asentaa siihen tupakansytkäliitin kännykän laturille. Kunhan saan jännitteen alentaja tiedot selville, niin varmistuu voiko kytkeä samaan. Tyyppi tarra näkyy satulan alta luukusta, mutta tarran oleellinen kohta jää piiloon. Myöskään moottorin ohjaimen tyyppitarraa ei nää kunnolla.

Juissi

Tässä vehkeessä muuten luulisi tulevan oikeasti aika paljon iloa, jos vaihtaa kaikkialle ledipolttimot.
Jarruvalo 21w+etuvalo35w+vilkut 10w kpl, parkki/parkit 5w ja takavalo 5w.
Tietenkään kaikki ei pala koko ajan.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

juza

Mä laskin että valoja polttaa noin 30h ajamatta. Jos akut ajaa 20kmh vauhdilla 2-3 tunnissa tyhjäksi niin valojen kulutus kokonaisuuteen nähdän jää hyvin vähäiseksi.