Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Leo Vince pakoputki

Aloittaja pasi61, 18.09.13 - klo:11:25

« edellinen - seuraava »

pasi61

Onko kenelläkään tietoa tästä pakoputkesta?
Alkaa kyrsimään kun alkuperäisessä putkessa pitää  vaihtaa tiiviste vuosittain tai jos irroittaa takarenkaan
Asennus on ilmeisesti helppo mutta minkälaiset äänet kone päästään tuolla putkella

http://www.easyparts.nl/showarticles_info/01107465C/0-4019-968-156-153-87-1370/17260/newsletter_click=1338/Uitlaat_Leovince_4road_7465_Vespa_Gts_250-300_i.e._%282005-10%29_E-Pass.html

Partanen

Kanttelin kanssa, että ei pahan hintainen.

Se mitä jännitän noissa viritysputkissa on se, että mihin lämpölaajeneminen hävitetään. Alkuperäisessä putkessahan lämpölaajenemiselle annetaan tilaa juuri sillä tiivisteellä niin, että liitos liikkuu vähäsen. Jos nyt laitetaan putki, jossa lämpölaajenemista ei ole huomioitu, voi jokin paikka antaa periksi. Maailman palstoilta olen lukenut, että pinnapultteja on sylinterinkansista katkennut. Varmaksi en ole saanut selvitettyä, että johtuuko katkeaminen viritysputkista, van liian kireälle kiristetystä alkuperäisen putken klemmarista.

Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: pasi61 - 18.09.13 - klo:11:25
Onko kenelläkään tietoa tästä pakoputkesta?
Alkaa kyrsimään kun alkuperäisessä putkessa pitää  vaihtaa tiiviste vuosittain tai jos irroittaa takarenkaan
Asennus on ilmeisesti helppo mutta minkälaiset äänet kone päästään tuolla putkella

http://www.easyparts.nl/showarticles_info/01107465C/0-4019-968-156-153-87-1370/17260/newsletter_click=1338/Uitlaat_Leovince_4road_7465_Vespa_Gts_250-300_i.e._%282005-10%29_E-Pass.html
hyvin moni asenatanut kyseisen putken ja olleet tyytyväisiä ja kokemuksia suomessa yli 30000km edestä...
ääni on  hieman möreämpi kuin alkuperäinen ja todella möreä jos jättää perästä "noiskillerin" pois...
suosittelen
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Partanen

Tässäpä tehokäppyrä putkesta: http://www.leovince.com/files/F11832/GP-8571_GTS%20250_NOTA.pdf Siitä näkee, ettei mitään kovin suuria muutoksia suorituskykyyn ole luvassa. Mutta eipä ole millään muullakaan putkella, kun on kyse nelitahtisesta.

Suurin hyöty on se että painoa on vähemmän. Sitten tietysti ulkonäköseikat. Joku tahtoo sporttiputken, joku pärjää vakiolla. Eikä huono juttu ole sekään, jos tiivisteongelmat jää pois, eikä muita ongelmia eli katkenneita pinnapultteja tule tilalle.

Youtubessa on videoita ko. putkesta. Eri juttu sitten, että saako videoista todellista käsitystä putken äänistä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

etotto

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 18.09.13 - klo:17:27
Mutta eipä ole millään muullakaan putkella, kun on kyse nelitahtisesta.

tästä uskallan olla erimieltä, edellisessä pyörässäni (Yamaha FZS 1000 -05) laitettiin yoshimura slipari ja penkitettiin , mutta ei koskettu kaasareihin koska päätöarvot oli hyvät eikä siitä syystä vaatinut säätöä (mitä olis löytynytkään jos olis haettu parhaat säädöt)
lopputulos oli se että 2hv ja 5nm mutta se mikä tuntui takapuolessa oli se ,että huippuväännön ja huipputehon välinen alue laajeni 1000rpm:ää ja vielä alapäästään, sillä oli selvä merkitys vaikka lapulla tehon kasvu oli melko pieni. 

Partanen

Uskon, että takapuolessa tuntui lähinnä se paperilla näkyvä tehoero. Kun on kyseessä verrattain vähåtehoinen Vespa, niin tehoeron tuntuma on erittäin vähäinen, jos sitäkään.

Jos taas jätetään katalysaattori pois, ja asennetaan lisäksi huijausloota moottorinohjausjärjestelmää jymäyttämään, voidaan saada todellistakin lisätehoa entistä rikkaammalla seoksella.

Mutta pelkkä putki ja sitä myötä tehon lisäys, tuskin onnistuu.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

pasi61

tässähän oli vain tarkoitus hakea putkea joka ei ruostu heti vuoden käytön jälkeen eikä tarvitsisi vaihtaa tiivistettä jatkuvasti. Jos haluaa tehoa lisää niin onhan noita isoja pyöriä myytävänä liikkeissä yllinkyllin  ;)

Partanen

Tuo on sillä tavalla hyvä lähtökohta, ettei pitäisi tulla pettymyksiä. Ja voihan se yllättää positiivisestikin, jos vaikka katalysaattorin pois jääminen parantaisi vähän suorituskykyä. Toisaalta, 250 eurolla saa aika monta purkkia kuumankestomaalia.  ;)

Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

GTS300SS

Noissa putkissahan on, mistä valita. Leo Vincen lisäksi Akrapovic, Remus, Malossi, liekö jotian muitakin vielä? Onkohan noiden kesken kovin paljon eroja vai ajavatko kutakuinkin saman asian?

Itse mietin lähennä sitä, että olisiko tuollainen tarvikeputki helpompi takarenkaan vaihdon kannalta? Ilmeisesti Vespan omalla päöntöllä on mahdollisuus sössiä alkukäyrän ja pöntön välinen liitos niin, että se alkaa vuotamaan. No, alkuperäinen pönttö on vielä maaleissaan joten sillä varmaan mennään nyt ainakin vielä. Mutta kun ruostetta ilmaantuu, tuollainen tarvikeputki voisi olla kiinnostava vaihtoehto kyllä.  :P