Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Puch hero winner

Aloittaja -Jarkko-, 17.08.17 - klo:16:36

« edellinen - seuraava »

-Jarkko-

Winneri lähti viimeiselle matkalle.


anttisku

Tulipa sitten ostettua tuollainen Hero mikä vuosia seissyt kylmässä tallissa. Vuosimallia 2000 on peli. Purin aika palasiksi ja rakennellut iltojen iloksi. Polttoainelinjat uusin kokonaan ja vanhat bensat säiliöstä pois. Kaasuttimen samoin purin ja putsasin sekä tulpan ja hatun vaihdoin. Siinäpä sitten yritin käynnistellä vuosien tauon jälkeen ja ei sitten millään lähteny käyntiin. Aikani mietin ennenku hokasin löysätä pakoputkea ja sitten tärähti tulille. Putken irti otettuani rassasin vähän vaijerilla ja sinnehän oli jotkut kuoriaiset muurannu savesta ja hiekasta tukoksen. Variaattorin rullat punnitsin ja näytti 6 grammaa. Muuten hihna ja variaattori kunnossa mutta kiihtyminen siinä ja siinä. Mopo sportista hain malossin 15x12 4.4 grammaiset rullat ja nyt tuntuisi olevan mukavan herkkä. Lueskelin vanhoja nettijuttuja ajovalosta ja korvasin surkean 10 wattisen polttimon hs1 35/35w polttimolla pienin virityksin ja nyt näkee jo pimeälläkin paremmin. Vilkun rele pitäisi vielä jostain haalia ja vissiin ac mallia kun tulee virrat vanhaan malliin vasta kun käynnissä niin vilkuille ja valoille. Muuten asiallisessa kunnossa ja taidankin pitää varamopona ihan tuollaisena ajan patinoimana. Kilsat 3700 tällä hetkellä. Poika kävi testaamassa ja kehui olevan ärhäkkä mutta niin ruma ettei ilkeä ajella. No itsellehän tuo tulikin ostettua eikä nuorisolle.
-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013

Coastside

Mielenkiintoista tuon mopon kanssa harrastelu, onhan sillä oikein kisakin taidettu voittaa? On niin epäluotettavan maineen saanut silloin kun ne tuli.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tapiovuorent

Onhan tuo mielenkiintoinen kevyt Intialainen. Siinä vielä nuo "kunnolliset rumpujarrut " edessä ja takana.
Yhden olen tuollaisen purkanut ja korjannut. Myin kuitenkin pois , enkä ole kuullut , miten on pelannut.
Vinkiksi : siihen saa kohtuullisesti myös osia. Myös käytettyä purkuosaa , esim. Purkuosat24. ja MC-Scatter.
Isoilla pyörillä varustettuna , kohtuullisen mukava ajaa huonommallakin pinnalla.

Coastside

Jos nyt tasapuolisia olleen, ei kiinalaisetkaan ikiliikkujia ole olleet. Niidenkin taival ilman isoja korjauksia on ollut 500 - 5000 km ja tiennyt monesti sen käytön loppua.

Yksikin tubettaja teki videoita siitä miten hän ammattlaisena pärjää kiinalaisen kanssa ajaa työmatkojaan. Taisi lopettaa kun pakoputken kannatin katkesi. Vika osoitti sen että niistä voi hajota mikä tahansa paikka ja kenenkään hermot ei kestä odottaa mikä seuraavaksi?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

anttisku

#20
Joo pieneen askarteluun tuon ostinkin ja kiinalaisetkin on tulleet laadultaan tutuksi. Herossa ilmeisesti ollut murheena tuo tuorevoitelu ja tästäkin se on poistettu käytöstä. Poistin koko säiliön etukatteen alta polttoainetankin vierestä. Hauskasti myös tuo polttoainetankkikin polvien edessä saman katteen alla. Variaattori ja koko tuo kone näyttää tutulta jostain vehkeestä mutta en nyt saa päähäni mistä. Vilkkurele löytyi aditasta helsingistä huimaan 4 euron hintaan ja nyt vilkut pelaa kuten tuossa kuuluukin. Polttoainemittari tai anturi vielä vaatii tutkintaa. Virtaa tulee mittarille ainakin kun eilen ajovalomuutosta tehdessä kokeilin. Jarrut yllättävän hyvät rumpujarruiksi ja ihan ok painella isorenkaisella. Laitoin just vakuutuksiin ja 170 tuli hinnaksi pop-vakuutukselta. Täytyykin alkaa haalia varaosia varastoon jos mitä vielä saa. Molemmat renkaat mitrocin tekeleitä ja vielä liki uudenveroiset pinnoiltaan ja kyljistään. Sulakepesän vaihdoin lasiputkimallisen kunnolliseen vesisuojattuun lattapesään ja siirsin satulan alle akun viereen niin ei tarvitse koko kaukaloa irroittaa jos sattuu kärähtämään. On muuten kokonaista yksi sulake vehkeessä. Se vilkkurele oli muuten tuollainen: https://www.adita.fi/tuote/1100-0554/vilkkurele-12v-3-nap-550 jos kellekään siitä apua joskus.
-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013

joni_k

itellä meni kiinalaisessa niitä äänenvaimentajaa pitäviä pantoja ainakin kolme poikki ja yhden kerran murtu lähes poikki se pakoputken kannatin joka on moottorin kyljessä kiinni. metalli se väsyy vaan kun liian ohuella pellillä tehty. noi pannat meni aina poikki siitä kohtaa josta ne oli kantattu silleen että kiristin pultin saa läpi.

ojatalo

#22
Hero Winneriin (oli myös jollain toisella nimellä-tarroilla...?) on vielä kaiketi netissä jossain Varaosakuvasto r-kuvat jollain vanhalla orkkis jälleenmyyjällä, jos sellaset kiinnostaa. tallensin ne aikoinaan arkistoon kys sivuilta.

*jos joku tietää samaiset niin linkittäkää....en viitti nyt etsiä niitä 5-eri PC'ltä ja kymmeniltä Flash-tikuilta.

Scatterilla on Winnerin osia paljon enemmän kuin mitä heidän sivuilla merkittynä. tyyliin netissä 1-purettuna ja jämät jäljellä, ja pihalla ympäriinsä 2~3 vajaata tai kokonaista (vaihtelee)
EDIT: ja irtonaisia osia esim sähköosia, kylmäpuolen sähköosien "miljoonalaatikossa" , joista ei mitään ole listattuna nettiin, samalla teemalla muitakin irto-osia...

Winnerissä on ollut 2-erinlaista magneettoa, tais olla myös sama koskien cdi'tä.


itselleni katselin Winneriä kesällä -20, ja ens kesänä jatkan siitä kaupan tekoa (projekti risa..)

Coastside

Eikös ne tekstitiedosto löydy koneelta hero- tai winner-haulla?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ojatalo

#24
^^ se ei sulje pois sitä työn määrää VS yhdellä koneella netistä Googlaus.... jos ja kun jo yhdellä koneella on 50K~70K tiedostoa, "Haku rajauksista" huolimatta. en ole PC käytön suhteen untuvikko, vaan rakentelija jo vuodesta y2k.

muistin sen toisen tarroituksen "nimen" hero winneriin, se oli joku "Boss"..... sama nimi teema oli myös mittaristossa...tällainen oli esim Scatterilla purussa 2018.....

https://myronsmopeds.com/wp-content/uploads/2015/06/Info-Hero-Puch.jpg

Coastside

Tuo Hero on iso valmistaja ja maailmalla niitä mopoja on miljoonia, tuotakin ja variantteja. Mutta miten monen mutkan takaa sellaiseen osia haalii on toinen juttu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

anttisku

#26
Näkyi melko hyvin osaa olevan tarjolla. Tänään vielä purkasin tuon kytkimen ja siellä kaikki ok. Rasvaa hieman laakereille ja hiekkapaperilla kenkien putsaus ja rumpu. Otin vielä samalla tuon variaattorinhihnan vertailuun ja katos perkule sama kuin tuossa omassa elystarissa. Tyrkkäsin varuiksi hyllystä uuden paikalleen vaikka tuo vanhakin ihan ok. Variaattorin rullat hieman ihmetyttää. 16x13 rullat menee heittämällä uriin ja varmaan toimisi hyvin. 15x12 tuossa oli paikallaan ja tietojen mukaan kuuluukin. Aikaisemmin laitoin reilu 4 gramman painot ja löytyi hyllystä yhdet 5.5 painoiset 15x12 rullat jotka sitten vielä laitoin paikoilleen. Melko vähän lopulta vaikuttaa tuo ero. Suhteellisen löysältä tuntui takavarin jousi mut kai se on alunperinkin. Poitsu kävi testaa tänään ja gps nopeutta 59 menee mikä ihan jees. Motonetistä tarttui tänään matkaan bahcon kumihihnamallinen öljynsuodatinavain ja piru vie se toimii hyvin molempien varien aukaisussa ja kiinnityksessä. Yleensä laitellut momenttiavaimella kiinni ja helpottaa kummasti hommaa.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/803094/Bahco-BE66152-oljynsuodatinavain-hihnamalli-150mm
-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013

ojatalo

hieman omaan kirjoitukseen täydennyksiä:

ne toiset tarrat on "Boss".

Varaosakuvaston muistaakseni löysin aikoinaan "Hintakaari.fi" nimisestä kaupasta, tunnetaan myös nimellä "Kuljun Kartano". joka on nyt juuri mennyt konkurssiin 2020.

nippelitietoa vanhoja kirjoituksia löytyy vmpk.fi ja motot.net/forum

kirjoitan näkökulmasta, jossa jotain muutakin harrastajaa kiinnostaa kirjallisuus yms liittyvä, eikä vain laitteensa ajaminen. nämät alkaisi olemaan kohta niitä ekoja jotka saisi museorekisteriin vaikka.

katselen joku kerta/päivä PC koneitani ja varmistan että on tupla kopiot mainituista Varaosakuvastoista.. Google kun ei näytä Täsmä haulla löytävän lähes mitään....

Eli ainakin itse arvostan suuresti, kun joku kirjaa kokemuksiaan Nippelitietoa tuleville vuosille talteen.

anttisku

#28
Tänään laittelin vilkut toimimaan akkuvirralla niin jäi tuo ärsyttävä tyhjäkäynnillä toimii ei toimi reaktio pois kun magneettovirralla alkujaan toimii. Tuon kytkennän tein normaalille 3-napaiselle vilkkureleelle missä navat 31 49a ja 49. Hyllyssä sattui olemaan 30w 2-napainen led-rele mitä koitin ja katos ihmettä kaikki toimii merkkivaloja myöten. Normaalilla tarvikereleellä pitäisi nuo 10-wattiset polttimot kai vaihtaa järeämpiin. No tuolla menköön toistaiseksi. Polttoainemittarin toimimattomuutta tutkinut ja mittarille tulee reilu 4 volttia yhteen napaan ja toiseen reilu 12 ja yksi on sitten maa. Polttoaineen anturilta en oikein saanut mitään järkeviä lukemia ja ilmeisesti vastusta muuttaa kohon liike. Nää sähköpuolen hommat ei ihan oikein mulla vireessä mut tutkitaan ja opiskellaan. Jarrut otin auki edestä ja takaa eikä mitään kulumaa oikein missään. Putsailin ja vähän rasvoja ym. Sopiviin paikkoihin. On ne kyllä antiikkiset nuo rumpujarrut mut toimii kyllä. Mittarinpyörittimen puhdistin myös ja rasvailin huolella kuten myös vaijerit. Kohtahan tällä uskaltaa jo lähtee kylille pärisemään. Takavalon polttimon myös vaihdoin philipsin led-malliseen (joku fast response) tuon 21/5w tilalle ja kirkas on kyllä myös tyhjäkäynnilläkin. Magneetto saa nyt vähän lepoa eläkepäivinään.
-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013

anttisku

#29
Alkaisi olla käyttökunnostettuna tämä päristin. Muokkasin vanhasta bilteman yleismallin tuulisuojasta käypäsen. Pieni rälläköinti etuvalon kohdalle ja ylimääräiset tangot katkaisten. Peilien varsiin tein kahdesta erilaisesta letkusta fyllit ja niihin sai sitten hyvin kiristettyä tuulilasin kiinni. Loppujen lopuksi tuli puunattua enemmänkin vaikka alkujaan oli tarkoitus pitää ladosta revityn näköisenä. Ajattelin emännälle tarjota ensi kesäksi josko innostuisi ajelemaan. Variaattoriin vielä varastosta kaivoin malossin 6.9 grammaiset painot ja hieman isommat kooltaan eli 16x13mm. Perhana nehän toimii täydellisesti enkä variaattori kädessä huomannut mitään estettä niiden käytölle. Kulkee yli 60 oikeaa nopeutta ja kiihtyykin räpsäkkään. Olkoon nyt sitten paikoillaan kun hyvälle tuntuvat.






-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013