Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ostinpa Piaggio X8:n

Aloittaja fudeisti, 03.07.14 - klo:10:45

« edellinen - seuraava »

XEVO400

Aika vähän on sullakin vielä kilsoja siinä, joten jos on perus huoltoakin jonkun verran edes tehty, tuskin on mitään vakavaa ehtinyt tapahtua. Tietty jos ukkelin luotettavuus on tuota tasoa, kannattaa ehkä hieman katsoa mitä siinä isossa huollossa oikeasti on tehty josta tuossa ilmoituksessakin mainitaan. Se on aika iso savotta tuo iso huolto 20000 km, siinähän pitäisi perushuoltojen lisäksi mm. varin palikat vaihtaa, jarru- ja jäähdytysnesteet (2-vuoden välein), peräöljyt, venttiilien säädöt katsoa ym. Tein itse tuon huollon viime talvena ja vaikka nyt harrastuspohjalta ja täysin kiiruhtamatta tehtiin, niin iso homma se silti on. Siinä pitää esim. katteita purkaa aika paljon, että saa tilaa väkertää. Tietenkin jos on ammattilainen ja tehnyt samaa hommaa useamman kerran niin silloinhan se  sujuu nopeammin. Katso ainakin tuo ilman putsari, siitä kyllä näkee heti onko se pesty ja öljytty. Jos ei niin sitten kannattaa alkaa miettiä tuon koko huollon tekoa.

fudeisti

#31
No variaattorista myyjä kertoi sen verran, että oli puhdistettu ja remmi vaihdettu viime syksynä, jonka jälkeen ei juuri ajettu. Mutta  pitääpä tutkia. Ei se mua ois haitannut, jos ois reilusti sanonut, että skode on seisonnassa ja hän rekisteröi ja katsastaa sen ennen myyntiä, mutta kun piti keksiä muuta tarinaa...
No tänään tuli myyjältä vastaus äkäiseen viestiini, että sillä on ajeltu liikkeen koekilvillä. Tuon kun olis kertonut heti, niin ei mitään ongelmaa ois ollut.

lehtijussi

Eikös se ole yleinen käytäntö (ainakin autopuolella) että liikkeet ottaa vakuutuksista myynnissä olevat? Koeajolle sitten ruuvataan koekilvet...

fudeisti

Juu näin se oli toiminut, vaikka sitten yksityisenä myikin. Mutta eipä siinä, hyvä kun selkis tuokin.

fudeisti

Tänään vaihdoin tulpan ja puhdisti ja öljysin suodattimen. Ei havaittavaa vaikutusta paukahteluun, mutta muutenhan tuo käy hyvin ja olisko paukkuminen vähän vähentyny pikuhiljaa tai sitten siihen ei niin enää kiinnitä huomiota.

fudeisti

Kiitokset nimimerkki Jutaselle hyvästä selkänojasta. Nyt ei vaimo valita nojan puutetta. Pysyis vaan kuski ajokunnossa, että vois viikonloppuna ajella. ;)

Vespister

Saattaa hyvinkin loppua itsestään tuo pakoputkessa paukahtelu.

Vanha bensa ja isomukinen kone yhdessä voivat aiheuttaa tuollaisia oireita. Itsellänikin talviseisokin jälkeen mp:ssä ilmenee poksahtelua parin ensimmäisen tankin ajan. Syksyllä bensana ostettu neste on muuttunut säilytyksessä miksilie tärpätiksi, jolloin palorintama sylinterissä ei enää oikein kulje insinöörin tarkoittamalla tavalla.

Aja pari tankillista vielä ja katso häipyikö paukahtelu. Tulpan kai jo uusitkin.

fudeisti

2 viestiä takaperin kerroin, että uusin tulpan. Kyllä se tänään paukutteli kun oikein kuuntelin. Katsotaan miten kehittyy. Huomenna merkkihuollossa renkaanvaihto, niin kysynpä siellä tajuaako ne tuon päälle mitään.

fudeisti

Enempi olivat mopopoikia siellä Ylivieskan merkkihuollossa. Niiden testeri ei ruvennut jutteleen mun Piaggion kanssa.

Vespister

Mitekäs se paukuttelu pakoputkissa on muuttunut kilometrien myötä?
Oliko vain pikän seisonnan aiheuttama oire vai pysyvämpi vaiva ja mitekäs muuten olet Piaggioon tyytyväinen ollut?

fudeisti

Kyllä se edelleen paukuttelee. Mitä lämpimämpi ilma, sitä enemmän, mutta eipä tuo haittaa kun kuitenkin käynnissä pysyy. No ehkä ois voinu vielä muutaman koeajaa ennen ostoa. Tässä on nyt vähän laittamista, että oikein mieleisen saa. Meinaa ilmeisesti variaattori täristää pienillä kierroksilla, joten taajamissa vähän täryjyrä, mutta kun ajetaan yli 60 km/h niin ihan ok. Ohjaustanko on vähän vinossa vasemmalle - liekö mennyt samassa kun on kaatunut vasemmalle kyljelleen jalustalta. Pitäis katsoa, saako sitä säädettyä niinkuin polkupyörässä. Nyt ei oikein viitsi kuin ajella, joten syksymmällä katsellaan variaattoria yms. Tehot ainakin on kohdallaan vaikkakin kiihtyvyys vähän kärsi kun laitoin korkeampiprofiilisen takarenkaan.

fudeisti

Ohjaustanko oikaistu. Kävi samaan malliin kuin polkupyörässä, kun vähän muoveja ensin riisui tieltä. Ei siis ollut mutään boorituksia.
Nyt on kivempi ajella. Pakoputkessa paukahtelu jatkuu mutta jatkukoon.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: fudeisti - 16.07.14 - klo:23:33
Kyllä se edelleen paukuttelee. Mitä lämpimämpi ilma, sitä enemmän, mutta eipä tuo haittaa kun kuitenkin käynnissä pysyy.
En nyt tätä ketjua ole yhtään seurannut, mutta onko sulla oikean lämpöarvon tulppa? Liian kuumalla saattaa aiheuttaa paukuttelua.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

fudeisti

Tulppa on ohjekirjan mukainen. Tosin Xevon ohjekirjan, mutta kai se sama kone on?

Partanen

Mihin se perustuu, että liian kuuma tulppa aiheuttaa paukuttelua? Ei ole tullut vastaan omalle kohdalle. Liian kuuma tulppa sulaa, sen tiedän, mutta miksi paukuttelee?
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003