Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinan 4T- Käynti- käynnistys- ja häiriöt, sekä materiaalivirheet (lue ohje!!!!)

Aloittaja Kenzy, 12.08.07 - klo:19:59

« edellinen - seuraava »

Jurzi

Solifer baotian ei edes startannut eikä siis lähtenyt käyntiin.
Korjasin seuraavasti: 1. uus puola ja tulppa 2. käynnistyskytkimen tarkastus 3. tappokytkimestä löytyi vika ja lähti startti pyörimään 4. jännitteensäädin ja CDI uusiksi 5. sitten huomasin että ei antanutkaan kipinää - vika löytyi edelleen tappokytkimestä eli kiersin vielä lisää jolloin kipinä löytyi... mutta ei vieläkään lähtenyt käyntiin 6. säädin venttiilit noin 0.1mm 7. puhdistin kaasarin ja säädin seosta, jolloin hörähti käyntiin 8. sammahteli kuumana eikä lähtenyt enää hyvin käyntiin varsinkaan lämpimänä 9. ostin uuden kaasarin, alipainehanan ja bensansuodattimen 10. seoksen optimoinnin jälkeen lähti käymään kylmänä hyvin, muttei startannut lämpimänä - sormi suuhun? 11. säädin venttiilit 0.08mm ja uusin hapertuneen ja vuotavan pakokaasun kierrätysletkun 12. googletin skootterikeskusteluja ja tajusin antaa vähän kaasua lämpimänä ja NYT LÄHTEE :)

tommi

Tähän väliin voisi laittaa vähän galluppia kuinka monella on edelleen alkuperäiset letkut mopossaan? Mulla vuoden 2006 Tysconissa kaikki alkuperäiset letkut edelleen timmissä kunnossa. Ei hapertumia eikä mitään muutakaan merkkiä vaihdon tarpeesta. Paljon näitä parjataan mutta joihinkin on eksynyt näemmä ihan huippulaatuistakin tavaraa.

Löytyykö ketään muuta jolla 5v vanhassa kiinanihmeessä edelleen alkuperäiset letkut?

Coastside

Lisäsin äänestyksen jossa voi merkitä ja selittää viestissä miksi, erityisesti jos alkuperäinen oli viallinen tai vikaantui ennenaikojaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

#33
Meneeks poljinkoneisto variaattorin osiin? Kaksi kertaa on pitänyt uusia polkustartin rattaat. Sehän on ilmiselvä valmistusvirhe näissä kiinalaisissa kun jo itse rattaat on tehty väärästä materiaalista (liian pehmeästä).

MTX 2:ssa näyttää olevan myöskin hyvälaatuiset letkut. Ei ainakaan vielä ole tarvinnut uusia. Ikää niilläkin jo 5v mutta ajossa mopo on ollut vasta 2 vuotta. Skode on 2006 vuosimallia joka otettu käyttöön 2009.


Coastside

#34
Muokkasin äänestystä ja äänestys meni nollille jotta pääsi merkitsemään kaikkiin vaihtoehtoihin. Tommi, äänestä uudestaan.

Omiin vaihtoihin oli vikaperuste kaikkiin äänestyksen kohteisiin. Pahin vari ja sitten pytty/kansiosasto ja letkut hapertui toisena vuotena niin että vain jarruletku on alkuperäinen. Sytkään vain tulpanhattu, eikä sen vika ollut varma. Poljin oli jo ostaessa rikki.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Plom

Siis äänestyksessä , Narakun etuvari , Gatesin hihna, Narakun 20 mm kaasari, CDI boksi , tulpanhattu... Ainoastaan CDI boksi oli viallinen, muuten on vaan parannettu toimivuutta.


tommi

#36
Tässä varmaan haetaan mitä olet joutunut vaihtamaan, pakon edessä. Siis jotain mikä on hajonnut. Olen minäkin vaihtanut perään pidemmät välitykset, vapaakytkimen, magneettoon tehokkaamman tuulettimen jne.

Peräähän tossa ei ole edes listattu. Taisi pekpel kertoilla että hänellä oli viallinen perä jo uutena donnassa. Ja ekillä vuosi perän stefa solikassa, sekin ihan uusi mopo. Noin yleensä ottaen kuitenkin vähemmän perävaurioita on tullut esille näissä kiinalaisissa. Laakereita kaiketi jotkut joutunut uusimaan.

Etujousitus on jo vakiona liian löysä, sekin jonkinasteinen tyyppivika. Monet ovatkin joutuneet lisäämään öljyä iskareihin. Takana kun on vain yksi iskari niin se vetää renkaan vinoon, sekin ongelmana monissa kiinalaisissa.

Timo

Omassa skootterissa 2008,kaikki letkut vielä loistokunnossa ja notkeat.

Pakon edessä on joutunut vaihtamaan variaattorin,vanhassa rikkoutui ne 3 liukupintaa,muoviklipsien pettäessä.
Ja moottori.Muuten vain kiertokanki,mutta sen mentyä poikki,puolikas kanki rikkoi sitten lohkot kampiakselin pyöriessä.

Muuta ei olisi melkein tähän mennessäkään tarvinnut vaihtaa,tietysti paha sanoa miten vakio osat olisivat kestäneet tänne saakka,onhan nuita osia tullut vaihdeltua suorituskyvyn metsästyksen takia.

tommi

#38
Senkin voisi vielä mainita ettei ainoatakaan polttimoa ole tarvinut vaihtaa koko 5v aikana jota pidän jo pienenä ihmeenä. Ei ajo, taka, parkki, jarru, vilkku tai mittarivaloa jne. laskin että tässä on polttimoita yhteensä 17kpl joista siis yksikään ei ole palanut 5v aikana. Aika uskomatonta.

Timo

Sama homma polttimoiden kanssa,tuollahan ikää nyt päälle 3vuotta.Kerran katsoin takavalon palaneen,mutta johto oli vain rispaantunut irti kaiken kuran lennettyä takavalon taakse,huonojen lokasuojien takia.

Coastside

Jokaisesta kiinalaisesta löyttyy osia jotka eivät rikkoudu, mutta myös tavallista enemmän niitä jotka rikkoutuvat ja tuovat harmia. Äänestys ei ole saanut suosiota, joten  yleiset huomiot jäävät perustaksi arvioida niitä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jalat

Itse olen vaihdellut noita valoja ledivaloiksi. Ei ehkä hajoa niin herkästi ja on reserviä enemmän startille.

Äänestyksessä oli 2 kohtaa joihin ei tullut rastia :)
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

tommi

#42
Kaksi vikaa on jo ilmennyt uudessa koneessa jolla ei ole ajettu vielä metriäkään. Tulppa oli sökö jo uutena. Ihmettelin kun oli niin huono lähtemään käyntiin ja tsekkasin kipinän, kyllähän se löi kipinää mutta lähinnä tulpan reunoilla eikä keskellä. Ja piti polkea vähän lujempaa ennenkuin alkoi kipinöimään. Vaihdoin toisen tulpan niin lähti heti käyntiin. Ja lyö kipinää ihan kevyelläkin polkaisulla, aivan kuten pitääkin. Ei liene ensimmäinen kerta kun tulppa on sökö jo uutena.

Sitten ei enää jaksanut pyörittää konetta sähköstartilla, vaikka skodessa on kaksi akkua, yhteensä 18ah. Molemmat akut täydessä virrassa ja taatusti kunnossa. Viaksi paljastui sökö bendix, lukkoprikka oli muljahtanut osittain irti, se mikä on äärettömän hankala irrottaa, mikä puristetaan bendixin runkoon kiinni. Jos se pääsee irti urastaan niin startti ei jaksa pyörittää, oli sitten vaikkka auton akku mopossa.

Puristin prikan takaisin paikalleen ja startti toimii taas normaalisti. Oli muuten jo kolmas kerta 5v aikana kun sama toistuu. Ihmeen paljon näissä bendixissä vikoja riittääkin  :-\

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: tommi - 08.03.11 - klo:17:25
...Viaksi paljastui sökö bendix, lukkoprikka oli muljahtanut osittain irti, se mikä on äärettömän hankala irrottaa, mikä puristetaan bendixin runkoon kiinni...
Tuttua, tuttua. Mulla on nykyään tuossa E-sokka ja bendixin jousesta nipsaistu sivareilla muutama kieppi pois. Bendixin aiheuttama turha vastus väheni, mutta ei tuo E-sokkakaan siinä hirveän kauaa hyvänä pysy (muotoutuu kuppimaiseksi). Pari kertaa kesässä saa sokan vaihtaa.

tommi

Mulla on varabendix aina mukana penkin alla. Ja vararattaat poljinsysteemiin. Eipä uskalla muuten lähteä pitemmälle reissulle. Kivoja nämä kiinalaiset..