Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sym 4 jet 50 kaasutin ongelma/täysikaasulla ei tehoa... RATKAISTU

Aloittaja symmisti, 30.12.14 - klo:21:16

« edellinen - seuraava »

helkama sc-r

Niin tai säätää seosruuvista mahdollisimman kovat kierrokset.

jwalk

Nyt kävi kaduttaa et rupesin kyselee,saadana  ;) Mie olen säätäny sillee,et ku väännän kierroksia, vapautan kaasun...Jos kone dumppaa,onliian rikkaalla. Jos jää vähä niinku kierrokset päälle, liian laihalla. Tolla metodilla,siis varmaan teidän mielestä päin persettä tehtynä olen aina hyväks saanu...Ja mun kaasareissa seos laihenee,kun ruuvia avaan,niin oon nyt sit päättäny.

pekpel

Tää on rakettitiedettä ja hiton vaikiaa ainakin selvinpäin..
Pienessä sievässä ja vuotavilla tiivisteillä tulee ihan hyvää jälkeä, mitä nyt tyhjäkäynti seilaa pikkasen  ;D
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-

#18
Aukipäin kiertämällä sen pitäisi rikastua. Kannattaa kuitenkin muistaa, että luistin altahan myös kuuluisi tyhjäkäynnilläkin aina hiukan virrata ilmaa koneelle ja koska kinkin 4T kaasareissa luisti nousee alipaineella voi luisti pyrkiä nousemaan seosruuvia säätäessä kun kierrosluku muuttuu vaikka kaasukapulaan tai tyhjäkäyntiruuviin ei koskisikaan, jolloin läpivirtaava ilma lisääntyy ja kas tulos voi olla päinvastainen kuin on koko ruuvin tarkoitus. Nää aipainehässäkät nyt vaan on tämmösiä. Voi se luisti alkaa siellä joskus ajossakin tekemään itsekseen pumppausliikettä. Vetää muutes seosmittari ihan hulluksi :)

Tuon mukaan säädät tyhjäkäyntiseoksen, eikä tarvita mitään hämäriä konsteja http://www.skootterini.com/perushuolto-ja-kunnossapito/145-tyhjaekaeynnin-saeaetaeminen.html Tietty niitäkin saa halutessaan käyttää jos koneensa säätöihin saa :)

konenikkari

Lainaus sym jetin korjaamokirjasta:
1. Rich mixture (loosen the screw)
2. Lean mixture (tighten the screw)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jwalk

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 02.01.15 - klo:22:22
Lainaus sym jetin korjaamokirjasta:
1. Rich mixture (loosen the screw)
2. Lean mixture (tighten the screw)

Kerkes jo keskustelu unohtua, mut noin se menee: Rikas seos-löysää ruuvia. Laiha seos- tiukenna ruuvia...Kaivoin itekin tuon Symin oppaan. Siinähän kuvassakin on ruuvi "air volume screw" Pidän kantani,asia todistettu tarpeeksi hyvin minulle.

symmisti

Vaihdoin tänään Symiin kiinasta tilaamani puola+rajoittamaton cdi boxi paketin.

Taas oli pirun vaikeaa päästä ajamaan, seissyt nyt suurinpiirtein 2kk, lämpimässä. Käyntiin kyl lähti ja kävi nätisti, sit ajattelin antaa nyt lämmeta kunnol ennen koe ajoa.

Heti kun hipaisi kaasuun booooooooo. Ja kuskin reaktio vittusaatanahomoperkelepaska.... Kaasua pumppaamalla ja ilmantuloa kuristamalla sain koneen kiertämään ja kun se vähän aikaa kiersi niin antoi sit ajaa itseään. valot oli kirkkaat ja töötti kova ääninen et ei virta ongelma luulis olevan, myöskin sähkö satrtilla käyntiin.

Pitäisköhän olla tyhjäkäynnillä/alakierroksilla rikkaammalla?

Niin ja ne VIRITYS osien vaikutukset? ei mitään hajua kun en tajunnut/jaksanut kokeilla ajaa vakiona ensin. Noin 300m matkalla sain vauhtia koneeseen oman mittarin mukaan 50km/h, muuten vakio. Pitäisköhän muutenkin vaihtaa pääsuutinta? Ja mihinköhän suuntaan isommaksi?

symmisti

Tänään vaihdoin öljyt BILTEMA laatua!

Ja kaasuttimen säädin, ilmaruuvia jätin noin puoli kierrosta auki, oli ennen noin 2 kierrosta auki. Ja summan mutikassa lisäsin luistin neulan alle 3kpl 3mm ruuveille tarkoitettuja prikkoja.

Niin ja bensa suodattimen vaihdoin pienempään mulla oli siellä m filter joku yleis malli, sen verran iso et letkut jäi aika samaan korkeuteen kuin tulo linja niin ei täyttänyt sitä suodinta kuin  isoilla kierroksilla.

Tuli ihan sika törkeen mageen hyvä!!! vääntö alakierroksilta ihan ylös asti nyt tarvis saada enää sinne yläpäähän lisää vauhtia. Lisää kiihtyvyyttä. Pitäis varmaan ne maankuulut rullat vaihtaa kevyemmäksi.