Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

solifer tukehtuu..

Aloittaja pasi75, 16.08.14 - klo:01:50

« edellinen - seuraava »

pasi75

Sinä päivänä kun laitoin skootterin omiin nimiin alko veto loppuu skootterista, ekana otti kierroksia ilmaputsarin kanssa mutta ei vetänyt sai liikaa bensaa nyttemmin ei ota kierroksia ilmaputsarin kanssa mutta ilman kulkee hyvin ja tulppa on kahvin ruskea..

tommi

Oletko testannut tuon konenikkarin mainitseman alipainehanan, ettei vuoda? Jos se vuotaa bensaa imukaulaan, niin ei varmaan käy ilmanputsarin kanssa. Eli nappaset irti letkun imukaulasta ja imaiset muutaman kerran. Jos sieltä valuu tippakin bensaa, niin hana on sökö, ja vika löytynyt.

Daywalker-75

Sori taas toisen ketjun sotkemisesta, mutta tämä juttu sattuu kuin paavin käsi sian anukseen..
Oma baotian on kanssa ruvennut käymään huonosti ja olen tehnyt testaukset: Magneetto(oli viimeeksi vikaa),kaasari,putsari. Mottia en ole purkanut.
Tämäkin lähti siitä huomiosta, kun ei enää näyttänyt ryyppy toimivan, vaan kävi huonosti. Ajamaan pääsi kuitenkin.

Noiden testailujen/muutosten jälkeen löin skodea läjää, niin ihmettelin miksi tuo alipaineletkun pää oli besiinistä märkänä... Pitänee siis vaihtaa se(kin) ja katsoa. Omahan oli hiukan piristetty ja olisikohan se imun kasvaminen hajoittanut hanan?
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

tommi

Tuskin se iso pytty on hajoittanut hanaa, noi vaan saattaa hajota ajanmittaan, kaikki kestää aikansa. Itse olen ajellut viimeiset 5v isolla pytyllä, ja hana edelleen kunnossa.

pasi75

Alipainehana on testattu ja todettu toimivaksi, skodella on ajettu nyt noin 7k mietin että voisiko mäntä olla kulunut? yritettiin jotenkin mitata puristuspaineet aikaisemmin niin näytti alle 8bar

Lainaus käyttäjältä: tommi - 18.08.14 - klo:07:46
Oletko testannut tuon konenikkarin mainitseman alipainehanan, ettei vuoda? Jos se vuotaa bensaa imukaulaan, niin ei varmaan käy ilmanputsarin kanssa. Eli nappaset irti letkun imukaulasta ja imaiset muutaman kerran. Jos sieltä valuu tippakin bensaa, niin hana on sökö, ja vika löytynyt.

tommi

No saisihan niitä puristuksia olla vähän enemmän, mutta tuskin nyt kuitenkaan väljyydestä johtuu toi vika. Mulla oli yksi pytty niin väljä ettei lähtenyt enää kuin polkemalla käyntiin, ja jaksoi hädintuskin käydä tyhjäkäyntiä, mutta kyllä sekin toimi putsarin kanssa ihan normaalisti. Jos mopo käy normaalisti ilman putsaria, muttei putsarin kanssa, ja bensahana, suodatin, ja letkut on käyty läpi, niin ei vika oikeastaan voi olla enää muualla kuin kaasarissa. Tekisi mieleni lainata konenikkaria ja todeta ettei vika korjaannu vaihtamalla viallinen kaasari toiseen vialliseen kaasariin..  ;D

Daywalker-75

Minulla ainakin tuo alipainehana tihnuaa bensaa imuletkuun, joten siellä se syyllinen on.
Kysymys sitten tänne: Miten paljon pitää purkaa, jotta saa hanan irti ja laitanko jonkun muun(kuin alipaine) hanan tilalle?
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

konenikkari

Samanlainen kannattaa pistää.
Tutki että tankin korkin ilmareikä toimii, ettei uusi hana  mene heti rikki.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)