Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sym Orbit 50 ei käynnisty uuden boksin kanssa!

Aloittaja Sym222, 26.10.13 - klo:20:52

« edellinen - seuraava »

Sym222

Tilasin virijavarasta AC casoli moto 4+2 CDI boksin ja tänään löin kiinni mun Sym Orbit 50:een. Sähköt ja kaikki pelaa, kuten startti, mutta ei käynnisty. laitoin vanhan takas ja käynnistyy niinku aina. Missä vika?

Liittimet menee kiinni kunnolla ja symini on AC ja niin on poksikin. Auttakaa :( Unohtu mainita, skootterissa on tavaratilassa ajonesto eli "katkasin" voiko tää vaikuttaa siihen?



Ja nyt joku joka tietää, mikä rajoittamaton CDI poksi passaa Sym Orbit 50 skootteriin 09 malliin??

konenikkari

#1
Ota siitä casolista kuva liittimen johtojen puolelta,
jotta näkee minkä värinen johto menee minnekin.
Voit myös kertoa, kun katsot liitintä johtimien puolelta,
nelinapaisen liittimen ollessa vasemmalla puolella,
minkä värinen johto menee minnekin.
Aloita ylhäältä vasemmalta jne.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Sym222

Okei eli näin?



Ja tässä johtojen paikat ja värit. 1= Musta.  2 = Punainen. 3 = Keltainen. 4 = Vihreä. 5 = Sininen. 6 = Vihreä

1 | 2
-----
3 | 4
5 | 6

Alkuperäisessä CDI:ssä mulla ei oo tota kakkos tai ykkösjohtoa, joka on tässä punainen. Ei pitäisi haitata?

Ja jos joku ei tunne Symiä niin siellä on tavaratilassa eli semmonen katkasin ihan kaikissa, ja kun sen lattaa päälle niin sähköt, startit sun muut pelaa mutta käyntiin ei lähe. Kokeilin uudella poksilla kummassakin asennossa katkasinta mutta ei silti. :/

kani

Joko oot kattonut scootergrisen.dk sivustolta löytyvää sym orbit service manualia? Oon tuota itse käyttänyt kun on niin siisti manuska ja löytyy kaikki tarvittava selkeine kuvineen.

Googlella löytyy sym orbit service manual haulla.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

konenikkari

#4
Johdot näyttää olevan oikein, se cdi ei vaan siinä pelissä toimi.
Onko sata varma ettei alkuperäinen boxi olekin DC.
Tarttuuko siihen magneetti johonkin kohtaan?
Tuon kanin linkin sähkökuvan mukaan olisi DC.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Sym222

#5
No en ole magneetilla kokeillut kun ei tähän hätään löydy, mutta AC:n tunnistaa esim. siitä että valot eivät syty jos ei ole käynnissä, ja niin edelleen. :/

Lähetin viestiä virijavarallekkin, mutta osaako kukaan sitten sanoa kokemuksesta mikä boxi passaa tohon Sym Orbittiin?

Coastside

DC malliin tulkee plussaa, virrat päällä ja sulake kunnossa ollessa. Sen väärinkytkennällä voi rikkoa boxin. Täältä löytyy ketju jossa näisen kytkentöjen piirteisiin on koetettu kaivatua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#7
Minkä värisiä on vanhalle boxille tulevat johdot.
Noudata samaa esitystapaa kuin viimeksikin, se oli  hyvä :)
Valojen syttymisellä ja AC/DC sytytyslaitteilla ei välttämättä
ole mitään tekemistä keskenään.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Sym222

No tota tähän hätään löytyy vaan tämmönen kuva mut pitäs tästäki selvää saada.!!

Elikkä vissiin menee näin:
1 =Musta
2= Ei johtoa kytketty
3 = Vihreä.
4= Keltamusta
5 = Vihreä
6= Keltamusta

1 | 2
------
3 | 4
5 | 6
-----

konenikkari

#9
Laitteessasi ehkä on DC.CDI.
Vauhtipyörä/puhallinkotelosta tulee vain kolme johtoa
valkoinen.. keltainen..ja sinikeltainen?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Sym222

Hmm... Kummallista. Koitin magneetila niin ei ottanut kiinni eikä valot syty ilman että käynnissä. Paljonko DC CDI:t sitten maksaa? Ja kuuluisiko jotain mennä rikki jos laittaa väärän CDI:N kiinni koneeseen.

konenikkari

Mitään ei vlttämättä ole mennyt rikki.
Kuinka monta johtoa sieltä vauhtipyöräkotelosta tulee.?
Se että toimiiko valot akku vaiko vaihtosähköllä ei liity välttämättä mitenkään sytytyslaitteisiin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Sym222

Anteeksi tietämättömyyttäni, ja kiitos super-nopeista vastauksista, mutta missä vauhtipyöräkotelo sijaitsee? :D

kani

Moottorin oikealla puolella, muovinen musta kotelointi magneton/vauhtipyörän päällä. Siitä öljytikun yläpuolelta lähtee ylöspäin sähköjohdot.

Sym222

Hetkinen, käyn katsomassa. Menee 10min.