Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Titani vaikea saada kuumana käyntiin

Aloittaja Eki, 26.05.12 - klo:21:18

« edellinen - seuraava »

Eki

Venttiilivälykset liian suuret/pienet
- Huono tulppa tai tulpan johdotus
- Rikastimen vajaatoiminta
- Ilmansuodatin tukossa (liian rikas seos)
- Sivuseisontatuen / ohjaustangon tappokatkaisija rikkinäinen
(- Akku kuolleentunut - sähköstartti ei jaksa pyörittää)

Nuo voi kysymyksestäni sulkea pois, ainoa etten ole imukaulaa tarkistanut, mutta pitäisi olla vielä hapertumaton, elikä vaikea saada kylmiltään käyntiin kesälläkin, kun starttaa kuluu klong klong klong elikä luulisi että hakkaa mäntä kanteen, mutta kun saa vihdoin käyntiin, ovat äänet ihan "terveen" oloiset, kulkee ihan ok mutta ei käy tyhäkäynnillä, kierroksia on vielä noin liki 2000 kun laskee alta aikayksikön ja sammuu, tyhjäkäynnin säätäminen ei juurikaan auta. Kulku ei ole ihan niin reipasta kuin mitä on ollut .... olen tapellut asian kimpussa tuntitolkulla ja tuo käynnistys on ollut jo pitkään ongelmana, lämpimänä lähtee ihan ok, mikäli akussa on hötyä, en keksi mitään syytä moiseen, tietysti esim. kaasarin pikkukalvo kaasarin kyljessä voi olla rikki (en ole aukonut, mutta tehtävä sekin), onko mitään vinkintynkää sillä pitäisi lähteä jussin alla pohjoiskarjalaan ajelemaan!!! :(
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

InsOmnia

Kokeile uudella puolalla. Omasta kulkineesta hävisi moiset ongelmat puolan sanouduttua kokonaan, ja vaihdoin sen uuteen.

Eki

Kokeiltu eilen, kun on kaksi puolaa, kummallakin sama juttu ei pelitä kylmänä ja tyhjäkäynnistys on mitä on!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

kani

Lainaus käyttäjältä: Eki - 27.05.12 - klo:00:29
Kokeiltu eilen, kun on kaksi puolaa, kummallakin sama juttu ei pelitä kylmänä ja tyhjäkäynnistys on mitä on!

Onko se vauhtipyörä vielä varmasti paikoillaan, kun staattori vaihdettiin vasta äskettäin? Tuo klang klang ääni voi tulla myös pickupista joka osuu vauhtipyörän knööliin. Mennään joku ilta tallille ihmettelemään tota hommaa vähän. Ja tsekataan imukaula huolellisesti, voihan sitä testaa kans tolla mun skopan kaasarilla, äkkii vaihdettu, samalla kun tiivistää imukaula vulkanoivalla teipillä. Oon jo omaani sen tehnyt ja samoin kaverin tytön skopaan, molemmissa oli halkeamia.

Eki

Ääni tulee kuulemma variaattorista totesi Kimmo Virijavarasta ja on normaalia ... imukaula 100%:n ehyt ei murtumia ei vuotoja, se vauhtipyöräkin on paikallaan, Kimmo myös pyysi vaihtamaan 86 suuttimesta->90-92 suuttimeen, ei pelitä vaikka kuinka säätää seosruuvia, ei kulje! sekä 34 tyhjäkäyntisuuttimesta -> 36 suuttimeen jotka vaihdoin takaisin hyväksi todettuun, ilmeisesti saa vieläkin liikaa kun tulppa on jonkinverran nokinen? Luulisin että ongelma saattaa olla enempikin sytytyspuolella, ehkäpä?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

kani

Niin se kilinä kun käyttää starttia ja käynnistyspoljinratas helisee? Jännä että joissain skopissa se on vahvempi kuin toisissa. Minulla helisee aika paljon jos pyörittää startilla konetta ja itse startin yhteydessäkin.

Kaasarin kalvo on tietysti aina hyvä tsekata kans. Oon huomannu että itelläkin joutuu nyt kun ilmat on ollu lämpimät, kääntämään kaasua ja pitämään hetken kaasua vähän auki kun käynnistää, muuten sammuu heti mutta noin kun tekee jää nätisti käymään tyhjää. Eikä tyhjäkäyntiäkään passaa nostaa, seosprosessinkin oon pari kertaa käynyt läpi. Nyt on ajo ollu enemmän vaan tuppi nurin ja eteenpäin ei oo paljoa ehtinyt ihmetellä  ;D. Ruoskaan tuli noin 500km viikonlopun aikana, viikolla varmaan ehtii vähän ihmetelläkin..

Eki

Tilasin uuden kaasarin, männän, (itsellä neljä uudenveroista sylinteriä), tiivisteet, kopan muovit, 6g:n rullat hihna on tulossa smartialta ((mitsuboshi) ja joutuu tilaamaan vielä vasemmanpuoleisen pohjakatteen, mikä sekin Salossa maksaa yli 60 euroa, mutta tarroineen päivineen smartialla 30.00€, kiinnikenipukat poikki kun saa aukoa jatkuvalla syötöllä, aina on jotain. Muuten jos joku ei tiedä niin katteiden kiinnitys ns. peltiruuveja myy kaikenkokoisia mm. autojen varaosaliikkeet!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

kani

Mulla on erikokoisia rullia niin voit testata niitä jos haluat. Joka toinen pistetään viiden gramman niin voi kokeilla 5.5 kans. Löytyykö yhtään isokoon pyttyä mistä voisit luopua?

Eki

Löytyy pelkkiä liki uudenveroisia sylintereitä 72cc 3kpl:tta, pari mäntääkin renkaineen ... oma skode nyt kaasarivikaisena myynnissä tosi edullisesti, mukaan mm. nuo sylkät sekä staattori, uusi cdi boxi jne, ilmoitus myös täällä sekä moto.netissä!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

kani

Jos sulle jää tollanen 72cc setti hyväkuntoinen niin mielelläni ottaisin yhden tai jopa kaksi. Myös vajaa puuhamäntäsylkkä-settikin kiinostaa. Harmi ettei oo nyt varaa investoida koko skopa-settiin, mutta laitetaan tallilla toi skopa sulle kovaan käyttökuntoon, jos se liikkuu niin sehän on helppo ajaa tallille laittoon. Prinssi menee perjantaista kahdeksi viikoksi äidilleen joten ropaus/harrastus-aikaakin on aika vapaasti arkisen 9-17 työajan ulkopuolella. Vaikka lauantai tai sunnuntai käy tosi hyvin. Otetaan jotain grillattavaa/juomaa tallille niin mikäs siinä on aikaa viettäessä ja kohta on skopakin kuin uusi tai parempi kuin uusi :). Tämä minun soliferikin on kuin viini, paranee vanhetessaan kokoajan :)

Eki

#10
Sorry, mulla on myynnissä nyt ollut hetken tuo heinäkuussa ostettu Titan t4, siinä on asiantuntijan mukaan kaasarin vaihto, muuta ei pitäisi oleman? Olen luvannut sylinterit kaupantekijäisinä mikäli mahdolliselle ostajalle kelpaa, ovat virheettömiä, mutta venttiilikansiahan niihin ei ole (yhden voisin nimellishintaan myydä, saa valita itse, kaikki ei kuluneita ja kaikinpuolin tosi siistejä). Paras kansi on kuulemma 50cc kansi tai isovena 72cc ... itsellä nyt markkinoiden "tehokkain" TGB Bullit 3.5kw, elikä noin 5hv ja kyllä liikkuu sekä on hyvä ajaa, hintakin tosin oli yli 2000.00€ kaikkine kustannuksineen 1890.00+290.00€: http://www.rally.fi/index.php?s=tgbmodel&c=tgbbullet
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

kani

No onneks olkoon uudelle skopalle. 2t kiinanskopaan löytyikin juuri hyvä virilinkki: http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=3937.0

pekpel

Tua on se firma jonka kanssa on Jonttulalla ollu probleemia Loncinin kanssa..
Toivottavasti sulla hommat hoituu paremmin ;D
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

purgiaali

Lainaus käyttäjältä: Eki - 29.05.12 - klo:23:09
Sorry, mulla on myynnissä nyt ollut hetken tuo heinäkuussa ostettu Titan t4, siinä on asiantuntijan mukaan kaasarin vaihto, muuta ei pitäisi oleman? Olen luvannut sylinterit kaupantekijäisinä mikäli mahdolliselle ostajalle kelpaa, ovat virheettömiä, mutta venttiilikansiahan niihin ei ole (yhden voisin nimellishintaan myydä, saa valita itse, kaikki ei kuluneita ja kaikinpuolin tosi siistejä). Paras kansi on kuulemma 50cc kansi tai isovena 72cc ... itsellä nyt markkinoiden "tehokkain" TGB Bullit 3.5kw, elikä noin 5hv ja kyllä liikkuu sekä on hyvä ajaa, hintakin tosin oli yli 2000.00€ kaikkine kustannuksineen 1890.00+290.00€: http://www.rally.fi/index.php?s=tgbmodel&c=tgbbullet

LainaaTEKNISET TIEDOT
Kulutus: n. 1,5l / 100km (polttoaineena 95E/98E)

Kakstahtinen ja alle kahden litran.  ;D LOL

kani

Joo, ihan ilmiselvä virhe tiedoissa. Toivottavasti modularboxin kanssa ei tule ongelmia. Tuohon käy kai pitkälti yamahan aeroxin/jog:in osat joten kiinaosien tilalle saa ainakin laadukkaampia helpohkosti. Aerox on nestejäähy ja ilmajäähdytteinen jog vastannee tuota ilmajäähdytteistä bullettia. Aika hyvät tehot on saatu irti pedpartsin blogissa pelkästään vaihtamalla baotianiin aeroxin motoforce perusputki, mikä näyttääkin vielä ihan vakiolta eikä maksa paljon mitään. Luotettavia kilometrejä mopon kanssa. Jäin kans miettimään kun huomasin tuon kovahkon hintapyynnin bulletille, Yamaha Jog 50R maksaisi listahintaa 2290e. http://www.yamaha-motor.eu/fi/products/scooters/50cc/jogr.aspx

Ei jää montaa satkua hintaa yamahan takuulle ja luotettavuudelle.