Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Bensatankin tilavuudesta

Aloittaja tommi, 07.03.11 - klo:17:53

« edellinen - seuraava »

tommi

Olen pannut merkille että näissä kiinalaisissa ilmoitetaan mitä sattuu bensatankin tilavuudeksi. Kertokaapa paljonko menee bensaa omaan kiinanihmeeseenne, valtaosa lienee mitannut tankin tilavuuden? Tyscon XL 50 tankin tilavuudeksi ilmoitetaan 4L ja kun kokeilin paljonko sinne menee bensaa niin sain tulokseksi 6,5 litraa. Mistähän tuo 4L on revitty?

http://www.motorpower.fi/skootterit/xl_skootteri.htm?keepThis=true&TB_iframe=true&height=380&width=760

Solifer XTR 50 tankin tilavuudeksi ilmoitetaan 4L ja sinne menee kaiketi 3,2L korkeintaan. Löytyykö keneltäkään kiinanihmettä johon menisi se mitä ilmoitetaan?

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: tommi - 07.03.11 - klo:17:53
Löytyykö keneltäkään kiinanihmettä johon menisi se mitä ilmoitetaan?
Kun huomioidaan nuo kaasarit, tankit, perävälitykset, cdi:t, jne niin löytyykö keltään peliä jossa kaikki olisi niin kuin ilmoitettu on :P

tommi

Itseltäni jäi melkein ostamatta tuo Tyscon kun tankin tilavuudeksi ilmoitettiin vain 4L. Ihmetyttää ettei noita voida tuon tarkemmin (mukamas) ilmoittaa? Aika tärkeä asia kuitenkin, ainakin omasta mielestäni. Itse pidän viittä litraa tankin minimikokona. Aika monessa on edelleenkin selvästi pienempi. Bella/Donnaankin taitaa mennä vain se reilut 3 litraa  :-\

jonik

Itse modasin omaan CPI:hin CPI Aragonin tankin. Vakiona näissä on noin 5l tankki, uusi on 8l. Aragonin tankki sopii myös ainakin Jincheng Sudokuun.

http://www.motot.net/blog/jonik1/seppojen_parantelua_vol_4__b-1721.html
Tuolla kuvia operaatiosta.
CPI Oliver -04 "Only for competition use"
CPI Formula Racing -07 @ 103km/h (rikotaan kun keretään)
Fiat Punto -01

tommi

Suurempaa tankkia olen tähän itsekin suunnitellut. 8 litraa olisi jo juhlaa, ei tarvitsisi kuljetella enää kanisteria mukana. Nyt kulkee 3L kanisteri aina penkin alla. Mitään valmista, suurempaa tankkia tähän ei saa modattua vaan pitäisi itse hitsata uusi tilalle. Saapa nähdä jääkö vaan suunnitteluasteelle. Todennäköisesti.

P.S. Saippuaa myydään 3L kanistereissa, sopii hyvin penkin alle kun on sopivan matala.

Plom

Ex-skootterissani tankin tilavuudeksi osoittautui 4,5 litraa tai muutama desi enemmän . Ohjeissa luki viisi litraa plusmiinus puoli litraa.

openflow

Motojet(4t-ihme). Tankki ~5.2 L ja tällä pääse rapiat 200 km.

Testierkki

Lainaus käyttäjältä: tommi - 07.03.11 - klo:19:44
Suurempaa tankkia olen tähän itsekin suunnitellut. 8 litraa olisi jo juhlaa, ei tarvitsisi kuljetella enää kanisteria mukana. Nyt kulkee 3L kanisteri aina penkin alla. Mitään valmista, suurempaa tankkia tähän ei saa modattua vaan pitäisi itse hitsata uusi tilalle. Saapa nähdä jääkö vaan suunnitteluasteelle. Todennäköisesti.

P.S. Saippuaa myydään 3L kanistereissa, sopii hyvin penkin alle kun on sopivan matala.

Mitenkäs tommoinen saippuapurkki kestää. Itsellä lasinpesuneste purkki syöpyi kun kuskasin bensaa sellaisessa. Ei heti mutta ajan kanssa, sen jälkeen aina tarkoitukseen sopivassa kannussa, eli bensakanisterissa.

tommi

4v ollut käytössä tämä sama "saippuapurkki" ja ihan hyvin on kestänyt. Ilmeisesti näitä tehdään eri muoviseoksista joten eroja saattaa löytyä. Sopivan kokoista ihan "oikeaa" bensakanisteria en kyllä löytänyt etsinnöistä huolimatta joten tyytyminen oli saippuakanisteriin. 5L kanisteri ei mahdu penkin alle, 3L menee juuri ja juuri. Vähän pakon sanelema juttu.

Samppa

Juu niitä purnukoita tehdään eri seoksista. Lamppuöljykannu kestää hyvin bensaa, samoin kuin itselläni joskus mukana kulkeva litranen ex-masinoli pullo. Joskus laitoin jonkun rempan yhteydessä bensoja sellaiseen täysin läpinäkyvään saippuakannuun ja muovit alkoivat pehmeneen siihen malliin, että oli pakko kipata toiseen kannuun tunnin päästä. Tuppaa noissa omissa oikeissa bensakanistereissa olemaan aina jotain jämiä pohjalla, niin ei viitsi aina puhtaita bensojna niihin laskea...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Minulla on varakannuna mukana joskus litran retkijuomapullo (armeijamalli). Yhtä luja ja tiivis kuin bensakannu ja mahtuu hanskalokeroonkin ja harva arvaa mitä siinä on.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Plom

Trangian litran  muovinen polttoainepullo on myös mainio , siitä voi laskea kertynee paineet näppärästi pois.

Timo

Tuossa omassa xtr;ssä ilmoitettiin 3,2L tankki

Sinne menee sen 3-3,1 litraa.
Omasta mielestä nämä kolmen litran tankit ovat maailman turhin keksintö.Silloin uutena kun sain tämän,08,ajoin tankilla vakiona sinäänajon aikana ja jälkeen 75km tankilla.Kulutti aivan älyttömästi.
Ilmanputsarin vaihdettua vapaavirtaus suodattimeen,mentiinkin tankilla jo 120km. Ja nyt virityksien jälkeenkin(60cc,+ jne jne)menee tankilla helposti yli 110km.

Muistan omassa vanhassa 2006 vuoden zonerissa oli 5litran tankki.Sillä pääsi sen 210km tankilla.

Plom

#13
Vaihda siihen vastaavan mallisen Baotianin tankki joka on vähintään se 4,5 l, pitäis sopia kun sama korimalli. Sitten varapulloksi tuo: http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp?_prodid=573&nimi=Trangia+Polttoainepullo+1+litraa

ckolli

Baotian Milan Sport. Tankin tilavuudeksi ilmoitettu 6,5L. Todellista tilavuutta en tiedä. Pitää ottaa esim 1L masinol pullo varaliemeksi.

Otin syksyllä kilsat ylös viimeisen tankkauksen jälkeen. Talvella noin viikon välein käynnistelin skoduja ja annoin käydä tyhjäkäyntiä. Nyt ajojen jälkeen kertyi kilsoja 276km ja tankkasin 3,69 litraa. Ihmetyttää, 1,3L/100km kulutus??? Ei voi olla.

Bensamittarit noissa meidän skoduissa näyttää aivan omiaan. Milanin mittari kun näytti melkein alinta viivaa niin yli puolitankkia oli vielä menovettä. Siksi varaliemet mukaan.

Hmmm niin mittarivirhe Milanissa on 10km/h ja Zonerissa 5km/h eli molemmat näyttää tuon verran liikaa gps:llä mitattuna.

8L tankki ois kyllä juhlaa!
2 kpl 50cc skodua. Baotian Milan Sport -07, Zoner -08- 2kpl 110cc Crossia...