Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinanskootterin rajoittamiseen ohjeita!

Aloittaja jalat, 18.02.11 - klo:08:32

« edellinen - seuraava »

jalat

koson varissa on melkein 45' kulmassa ne nousut.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

vanadoo

Vanha ketju, mutta lisäänpähän tähän oman kysymykseni.
Skootteri Solifer XTR. CDI 6 napainen kahdella liittimellä.
Skootteri kulkee kuin unelma, kiihtyy ja nousee mäet melkein samaa vauhtia kuin tasaisellakin. 72cc sylinteri ym. ym.
Ongelmaksi muodostunut huippunopeus. Tasaisella ylittää 65km/h Gps:llä mitattuna ja haluaisin rajoittaa tuon vauhdin alle 60:n.
Polttoaineen syöttöön en haluaisi tehdä muutoksia, sillä tällä kokoonpanolla käy tasaisesti koko kierrosalueen tyhjäkäynniltä lähtien ja 50:n vauhdissa kierroksia silloin jotain 7000.
Variaattoriinkaan en haluaisi tehdä suurempia muutoksia, sillä tämä setti toimii parhaiten kaikista kokeilemistani :)

Ainoaksi keinoksi näkisin kierrosluvun rajoittamisen johonkin 7500-8000:n hujakoille.
Kuinka tehdä tämä homma helpoiten?
Onko olemassa rajoitettua CDI boksia ja mistä tällaisen voisi helpoiten ostaa.
Kaikki löytämäni kauppiaat myyvät rajoittamatonta.
Kuinka tuo rajoitettu boksi toimii?
Alkaa ymmärtääkseni katkoa sytytysta määrätyllä kierrosluvulla?

joni_k

oon miettiny tätä kans mutta idioottimaista tavallaan rajoittaa kierroksia..ottaahan se kierroksia lähdössäkin, eli siitäkin jäisi kierrokset pois. ite oon miettiny laittavani ton sähköisen rajoittimen takasin käyttöön ja säätää varin silleen että kulkisi reilu 60km/h. jos laittais +25% perän saattaisi aika lähelle päästä ja variaattoriin kevyet rullat että olisi sopivat kierrokset matka-ajoon.

Meisselix

Yksi mahdollisuus olisi nappirajoitin. Toiminta perustuu sytytysennakon muuttamiseen.
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

vanadoo

En tiedä olenko ymmärtänyt rajoitetun CDI:n idean väärin :)
Ymmärsin että se alkaa katkoa sytytystä jollakin määrätyllä kierrosluvulla.
Jos näin, niin looginen raja taitaisi olla se 8000, josta alkaa mittarin punainen alue.
Oma skodeni tarvitsee ripeään liikkeellelähtöön 5-6000 kierrosta, josta melko tasaisesti nousee lähelle kymppitonnia, jolloin nopeutta on jo lähemmäs 70Kmh/h.
Olisi mukavaa pitää nykyinen kiihtyvyys (riittävä tarpeisiini) matalat kierrokset pidemmällä matkalla, mutta silti pitää kone kiertämässä alle 8000 kierroksen, suht.koht laillisilla nopeuksilla.
Jos vaihdan variaattorin rullat (nyt 6g) vielä kevyemmiksi, eikö siinä tapahdu niin, että nopeus laskee, mutta joudun huudattamaan konetta aina täysillä kierroksilla saavuttaakseni sen 55-60, joka olisi lähelle haluttua?
Painavammat rullat laittavat etuvarin lautaset siirtymään helpommin erilleen ja huippunopeus nousee kiihtyvyyden kustannuksella?

vanadoo

#20
No nyt löytyi härpäke joka oli kadonnut muististani täysin.
Thanks Meisselix :)
Onkos kenelläkään kokemusta moisesta laitteesta?
Toimiiko kuten mainosteksti lupaa?

Ps. Pienen tutkimisen jälkeen, herää epäilyksiä laitteen toimivuudesta.
Jos tuolla laitteella säädetään sytytysajankohtaa läpi koko kierroslukualueen, niin eikö tuo ole haitallista moottorille jatkuvasti päällä olevana?
Hieno kikka huijata poliisia, mutta toimiiko oikein jatkuvasti päällä olevana?

joni_k

Pieni epäily poliisit mittaa että kulkua  70km/h ja sitten testissä eivät saa kuin  50km/h lasiin. Nykyään tietävät nämä kikat. parempi olis että kulkee muttei liikaa ettei tule kuin sakot korkeintaan.

Sepi6

Mielestäni tuo variaattorin prikka on helpoin ja varmin konsti nopeuden rajoittamiseen. Hyvin toimivan moottorin toimintaa ja luonnetta sytytystä tai kaasaria "säätämällä" pilalle en millään näe hyvänä juttuna. Prikan voi tehdä ihan käsityökaluilla, riittävän suuresta "aihio prikasta". Viila sellainen "joulukuusi" mallinen poranterä, niillä pärjää. Sisämitta kampiakselin mukaan, ulkomitta varilautasen kartion alareunaan. Paksuus kokeilemalla, 4-5mm paksuus josta voi sitten viilata ohuemmaksi. 18-20mm aluslevy löytyneen kolotavarana rautakaupasta motonet yms..
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.