Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Honda SH 125 vaihtui tänään Vespa 300 GT:hen

Aloittaja Old School, 23.09.17 - klo:16:32

« edellinen - seuraava »

oskuk

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 20.06.18 - klo:20:22
Lainaus käyttäjältä: Vespister - 10.06.18 - klo:09:12
Se käy startinestokytkimen päälle.

Minkä ikäinen GTS? Vanhemmissa ei ainakaan ole sivujalassa mitään kytkintä.

Toden totta -piti oikein käydä koittamassa: ei ainakaan 2012-mallissa mikään estä sivujalalla käynnistystä.
Nyt tosin kyseessä asb-ajan laite...

Palosella

FYI, GTS-Vespoja on saanut jo 2006 Abseilla varustettuna  ;)

viisnelonen

Mulle on ns tappokytkin tehnyt parikin kertaa em "akku tyhjä" paniikin.. hetken sohlattuani muistanut koko vipstaakin olemassaolon..
menee joskus helposti päälle kun paikallaan skodua käsittelee.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

oskuk

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 21.06.18 - klo:20:05
Mulle on ns tappokytkin tehnyt parikin kertaa em "akku tyhjä" paniikin...hetken sohlattuani muistanut koko vipstaakin olemassaolon...
menee joskus helposti päälle kun paikallaan skodua käsittelee.

Totta tuokin! ;-)

oskuk

Tuli huollatettua Vespa. Huolto oli sen verran huokea, että aloin epäillä jotain jääneen tekemättä ja näin olikin: rullat vaihtamati. Mitäs oireita kuluminen alkaa aiheuttaa ja miten pitkään olette painaneet menemmän yksillä?

arla_m6

Kulunut rulla ei nouse niin korkealle kuin uusi joten suurin vaihde ei astu kehiin. Liikkeellelähdöt hakee pienempää vaihdetta kuin uudet. Juuri puhdistin Hondasta variaattorin pölystä ja mittasin rullat. 19000km veivattu alkuperäisillä eikä minkään näköistä kulumisen merkkiä rullissa. Itseasiassa puhdistin varin sen takia kun liikkeellelähtökierrokset olivat normaalia korkeammat ja epäilin kuluneita rullia. Syy löytyi. Variaattorin holkki ei liikkunut jouheasti lautasessa. Puhdistus siihen ja taas tuntui normaalilta.
Se jos rulla kuluu kantille, ei sinänsä ole vaarallista. Se vaikuttaa vain välityksiin.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: arla_m6 - 04.07.18 - klo:23:37
Kulunut rulla ei nouse niin korkealle kuin uusi joten suurin vaihde ei astu kehiin. Liikkeellelähdöt hakee pienempää vaihdetta kuin uudet. Juuri puhdistin Hondasta variaattorin pölystä ja mittasin rullat. 19000km veivattu alkuperäisillä eikä minkään näköistä kulumisen merkkiä rullissa. Itseasiassa puhdistin varin sen takia kun liikkeellelähtökierrokset olivat normaalia korkeammat ja epäilin kuluneita rullia. Syy löytyi. Variaattorin holkki ei liikkunut jouheasti lautasessa. Puhdistus siihen ja taas tuntui normaalilta.
Se jos rulla kuluu kantille, ei sinänsä ole vaarallista. Se vaikuttaa vain välityksiin.

Hyvä kilometrimäärä varin tarkastelulle vois olla vaikka 6000km,
jolloin vari aukaistaan, ja poistetaan, varin hihnasta, kytkimestä irronneet pölyt, rullakupista ja kytkinkellosta.
Samoin kuin esim. jarrupalojen kuluminen, on myös rullien kuluminen riippuvaista, ajotavoista.
Rolling stoneen, tai johonkin...  ;D liittyy sanonta, vierivät kivet ei sammaloidu. :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

oskuk

Vespan etuna on ollut pitkät huoltovälit -jos alkaa kuskaamaan pyöräänsä joka viiden tonnin välein huoltoon, on se etu mennyttä...

oskuk

#173
Katselin vähän netistä rullia ja slidereitä, jos vaihtaisi itse. Aika monessa paikassa posteineen maksaa setti yhtä paljon kuin tuolta koko paketti: https://www.ebay.co.uk/itm/261734680233

ja tuolla olisi sopuisasti rullat liukupalat ja hihna, tosin oudolla sarjanumerolla:
https://www.ebay.co.uk/itm/ROLLS-SLIDERS-BELT-ORIGINAL-PIAGGIO-BEVERLY-BEVERLY-CRUISER-250-2007/142504865023?

ja niistä sip-scootershop sanoo: "OEM Numbers (for the purpose of comparison)  841851 - AP8577059 - B013360 (PIAGGIO)"

kaukari

Halpa on paketti, jos on sitä mitä luvataan. Itse en pidä variaattorin huoltoa kovin kummoisena haasteena, jos vaan perustyökalut kourassa pysyy ja on aikaa itse tehdä. Eilen huolsin tyttären Sprintin, kun oli kiihtyvyys kadonnut. Ihmeen vähän oli 8tkm aikana liukupalat, rullat ja hihna kuluneet. Keskiholkin tahmaisuus tässäkin vaikutti olevan se hidastelun perussyy. Vaihdoin kuitenkin kaikki kikaleet, kun kerta auki otin. Kaksi tuntia koeajoineen meni ilman mitään kiirettä. Hyvä tuli.

konenikkari

#175
Suosittelin tuota 6000km, varin huoltoväliä, lähinnä vain osien kunnon tarkistamiseksi,
useinkaan, tuossa vaiheessa ei tarvi suorittaa kuin se pölyjen poisto, ja osien kunnon tarkistus.
Tosin esim rullakupin pölyjenpoisto saattaa jatkaa rullien kestoikää seuraavat 6000km  ;)
Jos hihna ja rullat läpäisee kuntotestin, ei niitä ihan herkästi kannata lähteä vaihtamaan,
mihin tahansa, tuntemattomiin tarvikeosiin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

oskuk

Aivan. Ja aika usein huoltamossa vain katsotaan, eikä sen kummemmin tehdä muuta ;-)

konenikkari

Tosi vaikeaa on sinne rullakuppiin ja kytkinkelloon katsoa, mitään tekemättä  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

oskuk

Lainaus käyttäjältä: kaukari - 08.07.18 - klo:12:32
Halpa on paketti, jos on sitä mitä luvataan.

Tulivatten tänään:
Kummasskin rojussa lukee joka tapauksessa "Piaggio Group"


konenikkari

#179
Hyvän näköisiä palikoita, tuo hihnan ulkokehän hammastus on mulle uutta.
Jos itse asennat, vertaa uusia ja vanhoja palikoita, ennen asennusta.
Ps mitä kuvapalvelua käytät, toimii hyvin  :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)