Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ruohonleikkurista katoaa öljyt

Aloittaja jupepi, 22.05.15 - klo:18:30

« edellinen - seuraava »

pekpel

Samaa mieltä jotta kannattaa kokeilla..
Eipä ole öljylle muuta tietä ulos jos kerran ei savuta motti.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

konenikkari

Usein jos teränkiinnikkeen alta, kampiakselin juureen kiertyneenä,
löytyy narunpätkiä tai esim. marjapensaan suojaverkkoa myös alastefa vuotaa
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Palosella

Joo sitä sanomalehtihommaa voi koittaa. Nykii sitten narusta mukavasti sormille ilman terää ;) terä toimii vauhtipyöränä.

Nuukailija

Itse olen pitänyt ruohonsyöjässä sitä öljyä mitä purkinpohjalla on ollut, ensimmäiset 5 vuotta taisi olla Delvac superia, sitten öljy oli vihreää paksua töhkää, joten vaihdoin jonkin Mobilin Sae 30 minkä lie purkinpohjan, eikä se ole vielä sitä hävittänyt.

Kivivillaa olen pyöritellyt pytyssä, ilmanputsarin olen saanut kovasti tukkoon, sitten välillä oli ilmanputsari poissakin, muttei se ole suostunut kuolemaan, naruja olen yrittänyt kovasti saada terän ympärille ja viimeiseltään jätin ulos syksyllä niin että keväällä paljastui hangesta.

En ole uutta bensaa vielä laittanut, kai tuo toimii yhä, eikä vieläkään pääse uutta hankkimaan, Murray 50 jossa on kelvottomin koppa mitä voi olla, B&S series 450 koneena.

Aijjuu ja pakopuolta olen kuristanut lisäämällä reilusti pakovastusta, muttei venatkaan suostu kärsimään mokomasta lämmityksestä.


Viimekesänä kokeilin pari kertaa pyörittää ylikierroksilla, kun kaikki rajoitukset sekä suojat on poistettu omasta yksilöstä ja sitten tiiliskiven kulmaan tai piilossa olevaan kiveen kone kerta osumasta seis, muttei sekään riittänyt särkemään mokomaa.

8 vuotta vasta tuolla taitaa olla ikää.

Ahkerasti olen kyllä kallistellut myös ilmanputsarin puolelle ja reiluja savuja päästellyt ilman öljytason tarkastusta edes jokatoinen vuosi, luulen ettei noita särkemälläkään saa rikki, pitää olla kovasti tuuria, jos rikki saa, ainakin näiden omien kokemusten pohjalta.

Koppa tuosta omasta on hitsattu useasti joka kaudella, jos koppa olisi hyvä niin ehkä sitä säälisikin vähän, mutta aisa murtuu aina irti ja saa hitsailla lisää tavaraa koppaan, pyörät taittuu alle jne.
Jos koppa on hyvä, niin kannattaa se öljyn katoaminen tietty selvittää.

Coastside

Koppaa voi vahvistaa lattaraudalla jota taivuttelee sen muotoihin ja kiinnittää poppareilla tai pulteilla. Ne on tehty hajoamaan kopasta jotta kauppa käy.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Klipon runko kantaa ylpeänä jo toista moottoriaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

Olikos se juurikin klippo jossa oli runko valettua alumiinia. Sellasen rungon olen yhden nähnyt.

Palosella

Joo klipon kun päästää kiven murikkaan niin on äkkiä rungossa kiven kokonen reikä  ::) ei siitä sen enempää

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.05.15 - klo:08:36
Koppaa voi vahvistaa lattaraudalla jota taivuttelee sen muotoihin ja kiinnittää poppareilla tai pulteilla. Ne on tehty hajoamaan kopasta jotta kauppa käy.

Purkautuu sitten siitä vierestä, veikeää metallia, osaa repeytyä kuin paperi, no pian tuo on tehty koko koppa uusiksi tuolla purkautumistahdilla.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 25.05.15 - klo:09:17
Joo klipon kun päästää kiven murikkaan niin on äkkiä rungossa kiven kokonen reikä  ::) ei siitä sen enempää

Juu meillä vaan klipolla ruohoa leikataan, kivet halotaan eri vehkeillä.
Asiaan liittyen, yksi kevättoimistani on kivien keräily ruohonleikkuualueelta, ennen kuin kasvusto ne peittää.
Niistä sitten asettelen "kivilöitä, polkuloille"  ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Palosella

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 25.05.15 - klo:18:09
Lainaus käyttäjältä: Palosella - 25.05.15 - klo:09:17
Joo klipon kun päästää kiven murikkaan niin on äkkiä rungossa kiven kokonen reikä  ::) ei siitä sen enempää

Juu meillä vaan klipolla ruohoa leikataan, kivet halotaan eri vehkeillä.
Asiaan liittyen, yksi kevättoimistani on kivien keräily ruohonleikkuualueelta, ennen kuin kasvusto ne peittää.
Niistä sitten asettelen "kivilöitä, polkuloille"  ;)

Ei siinä, onhan Klippo se leikkureiden "mersu" eli hyviä vehkeitä on. Oman pihan kivet tietää, mutta naapurin pihan ei välttämättä  ;)

joni_k

koppa noista joo meinaa lahota. kun ei pese koteloa niin pääsee muhimaan. ite oon useamman leikkurin dyykannu. koppaa vahvistelee, vaihtelee öljyt, putsaa paineilmalla paikat ja tulpan puhdistaa yleensä toimii kuin unelma. vakio hommiksi oon ottanu myös peltisen kotelon öljyllä kyllästämisen. vanhaa moottoriöljyä vaan rätillä sivelee ei ruostu niin nopeaan. 10w30 öljyä oon käyttäny. perus teboilin jotain vanhoihin autoihin tarkoitettua.

Coastside

Uuteen leikkuriin voi tehdä lasikuitulujitteisen sisäpinnan valamalla sen muovilla eristettyyn koppaan. Jotta voi tehdä toisen varalta. Sitä voi myös paikata ja kiinnitettynä se tukee koppaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pera8x

mulla kans b&s koneella ruohonleikkuri. tein siihen keväthuollon. öljyjen vaihto ja ilmanputsarin pesu. tässä mallissa sellanen vaahtomuovinen ilmansuodatin. sitten vaan leikkaan ruohoa. savutti ihan sikana ja roiski kylmänä pakaristakin öljyä. 0w30 ei oikein ollutkaan hyvää..

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 22.07.15 - klo:14:29
mulla kans b&s koneella ruohonleikkuri. tein siihen keväthuollon. öljyjen vaihto ja ilmanputsarin pesu. tässä mallissa sellanen vaahtomuovinen ilmansuodatin. sitten vaan leikkaan ruohoa. savutti ihan sikana ja roiski kylmänä pakaristakin öljyä. 0w30 ei oikein ollutkaan hyvää..

Sopivasti kun kallistelee, niin työntää myös savua, mutta tuo 0w30 on kyllä vähän kehnosti toimivaa ilmajäähdytettyyn masiinaan.

Häkellyttävästi korvaamalla auton tulpan ruohonleikkurin tulpalla, leikkuri on taas toiminut koneen puolesta moitteetta, myös 2-tahtibensasta 4-tahtibensaan siirtyminen on auttanut vähäsen, mutta joka leikkauksen jälkeen saa hitsikonetta kiusata, tai saisi jos viitsisi.

Suopohjainen sammalpiha, jossa kasvaa heinää, olen miettinyt sitäkin, että laittaisi ihan oikeat akselit noiden pulttien tilalle ja ostaisi sellaiset leveät ilmakumipyörät, nythän korkeimmassakin asennossa kopan helmat hankaa sammaleen pintaan, kun vekotin uppoaa tuohon sammaleeseen ja ylämäkeen on niin ihana pukkailla, että tulee tietty rusikoitua voimalla, mikä ei asiaa auta.