Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

2-tahti käynnistyy vain, kun tulpanreiästä laittaa bensaa

Aloittaja Jipasd, 17.12.12 - klo:15:42

« edellinen - seuraava »

konenikkari

#15
Voi se siirtyä, jos maadoitukset ei toimi, kipinää tulee milloin sattuu.
Pistä uusi tulppa ja hattu.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Jipasd

Joo eli ei lähtenyt käymään kun vaihdoin isomman kaasarin (17.5) nooh sitten laitoin vakio kaasarin
takaisin eikä lähtenyt silläkään. Kyllä ryyppy toimii kun on käsiryyppy paikalla. Eikä sanonut mitään kun testasin käynnistää seosruuvi pohjassa.

konenikkari

Toimiiko alipainehana, tarkista kaasuttimen tyhjennysruuvista, onko kaasuttimessa bensiiniä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Jipasd


konenikkari

#19
Hyvä hyvä,   ;D kaasuttimessa siis on bensiiniä,ruokalusikallinen, vai enemmän?
Jos on, katso noi maadoitukset.
Ja pistä uusi tulppa ja hattu.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Jipasd

Joo uuden tulpan pistin ja kokeilen toista hattuu ja katon maadotukset ilmottelen miten kävi. :)

konenikkari

Ok jos mopo on enemmänkin levällään kato samalla kaikki alakäämistä tulevat ja syttyboxille menevät johtoliitokset.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Jipasd

 No perkele laitoin useampaan otteeseen tulpan reiästä bensaa niin yritti käynnistyä ja kävikin käynissä alle sekunnin ja sammuin että ei vissiin menekkään bensaa pyttyyn.

Juissi

Tee nyt tähän selvä lista, miitä oot jo tehny, ja vaikuttiko se mitenkkään.

Esim. aloituspostauksessa ei mainita, että olit jo kokeillu toisella kaaasuttimella.
Helpottaa kummasti vianetsintää muiden osalta.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

ramba

Kampiakselin stefat vinkvink.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Jipasd

Kylläkyllä huomenna tarkistan ne :D

konenikkari

#26
Koettaako käynnistyä jos peität kaasuttimen ilmanoton, hetkeksi, kädellä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Jipasd


Samppa

#28
Onhan bensahana varmasti toimiva? Se, että bensahanasta valuu bensaa alipainehanasta imettäessä ei välttämättä tarkoita sitä, että sitä valuisi silloin, kun letkut ovat kiinni. Mopon tuottama alipaine kun on suun tuottamaa alipainetta paljon pienempi. Bensaa pitää valua ihan pienestäkin imusta. Kannattaa tosiaan tsekata myös ne kampuran stefat...

EDIT: Myös letkut (bensa ja alipaine) ehjiä ja tiiviisti kiinni.

EDIT: Konenikkaria kompaten. Oletko kokeillut pakkorikastaa ihan siten, että otat ilmanputsarin kokonaan irti ja lyöt kaasarilta putsarille tulevaan letkuun vaahtomuovitulpan.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

V_T_E_C

koita lämmittää magnetolta tulevien johtojen liittimiä(sijaitsee mopon alla)
hiustenkuivaaja on hyvä kapistus noiden liittimien lämmittämiseen(lämmitä sen verran että liitin on lämmin) ja koita sen jälkeen käynnistää mopo.
itellä oli samanlainen ongelma (kyseistä liittimestä tuli ihan hemmetisti vettä)
"Isi, mikä on evoluutio ?"

"Kuulehan poikani, evoluutio tarkoittaa sitä, että ensin sinä ajat mopolla, sitten kevarilla, sitten 250-kuutioisella, sitten 500-kuutioisella, sitten 1100-kuutioisella."