Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Talviseisokin jäljiltä käyntiongelmia!

Aloittaja jorma, 03.04.12 - klo:21:38

« edellinen - seuraava »

kani

No hyvä että lähti :). Selkiskö vanhasta kaasarista oliko siinä mitään ongelmaa/likaa?

jorma

#31
Aikasemmin sen jo avasin, mutta ei siellä sisällä mitään likaa näkyny, jotenkinhan se kuitenkin tukossa on!

EDIT:

Eipä korjautunu täysin. Lähtee hyvin käyntiin mutta ei vissiin saa tarpeeksi pensaa kierroksilla eka ottaa kierroksia sitten puutuu, joskus sammuu, joskus ei. Sammuttuaan kuitenkin yleesä ekalla tulille, välillä sai pokea useamman kerran. Meinasin vaihtaa suodattimen ja pensahanaa tutkia/putsata. Mitää hyviä ideoita?

ramba

Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

jorma

Niin en tiedä, kylläpähän se suuttimen saisi siitä entisestä kaasarista vaihdettua. Ei oo oikein tietoa mistä mallista on koko kaasari, mutta ulkoisesti samanlainen kuin entinenkin.

ramba

Ota vanhasta kaasarista mutta putsaa paineilmalla se.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

jorma


Franke

Hei

Tässä skootteria otettiin talviteloilta ja viime kesältä tuttu ongelma oli vieläkin vaivana ihme ja kumma :) Eli skootteria ei meinaa kylmänä saada käyntiin. Lupailee, mutta sammuu heti ja jos kaasua antaa sammuu vielä nopeammin. Lämpösenä käynnistyy kyllä hyvin. Otettiin kaasari irti ja puhdistettiin, paskaa ei sisällä ollut juurikaan, oikeastaan ulkopuolella vain. Automaattiryyppy tilattiin uusi kun neula ei pakkaseen laitettuna vetäytynyt ja toivotaan että tässä vika piileekin. Onkohan muita mahdollisia syitä jos ei uusi automaattiryyppy auta?

Kaasarista kuitenkin ihmetytti semmoinen että kaasarin päällä on selkeästi jokin ruuvin mentävä aukko (kierteet) missä ei ikinä ole ruuvia ollut, voin laittaa kuvaa myöhemmin jos ei kellään ole lonkalta heittää syytä. Samoin kun avattiin kohokammio ei pääsuuttimen vieressä ollut minkäänlaista ruuvia, vain paikka sille. Eli kuvassa missä on tyhjäkäyntisuutin, minun skootterissani oli vain tyhjä reikä :) Ikinä aikaisemmin en kaasaria ole avannut että ei ainakaan minun tekosia ole. Onkohan tähän joku järkevä syy miksi kaasarista näitä ruuveja puuttuu vai onko niitä ikinä ollutkaan? Edellisiä omistajia ei pitäisi olla vaan skootteri oli ostettu konkurssihuutokaupasta, näytteillä ollut skootteri.

Ja valitetaan nyt muistakin vioista jos jollakin löytyisi vastauksia. Eli kiihtyvyys on todella surkea ja vehkeellä ajettu alle 1000km, muut saman skootterin omistamat ovat kehuneet pirteäksi. Skootterina siis generic xor. Löytyykö jotain syytä miksi uudehkon skootterin kiihtyvyys on huono?

pekpel

Voipi olla tuo automaattiryyppy juuri se oikea kiusan syy kylmäkäynnistykseen..

Kuvat on aina kivoja ja selvittävät enemmän kuin tuhat sanaa.. Laitapa samalla se kaasarin merkki ja malli tulemaan niin pääsee netistä kaiveleen räjäytyskuvia siitä..

Tuo tyhjä reikä voi kaivata tk suutinta jos ei ole tehtaalla jätetty avaamatta kanavaa.. Yleensä kyllä kaipaa suutinta..

Skootan vuosimalli ja säilytys voi olla selitys huonolle käytökselle..
Viittisitkö kertoa lisää.. Muunmuuassa onko kyseessä 2 vai 4 tahtiversio kyseisestä kulkineesta, niin ja vuosimalli kans..
Mitä enemmän viitsit laitteesta kertoa niin sen helpompi on meidän antaa vinkkejä ja ohjeita, Kuvat ovat hyviä, niitä on harvoin liikaa..

Yleisesti: Wanhat litkut tankissa ja tuorevoitelusäiliössä.. Hapettuneet ja osittain käytön puutteesta jumittuneet paikat, hämähäkkejä täynnä oleva ilmanputsari ym...
Lisää tietoa kun saadaan niin varmasti apuja tulee sinnepäin  ;D
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

konenikkari

Moottorissasi lienee säädöt jotka on tarkoitettu
palamisherkälle bensiinille.
Käännä ilmaruuvi, kiinniasennosta n.1/2- 3/4 auki, ja kokeile uudestaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#40
bikez.com/motorcycles/generic_xor_50_stroke_2010.php

LainaaModel:   Generic XOR 50 Stroke
Year:   2010
Category:   Scooter
Rating:   65.1 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement:   49.80 ccm (3.04 cubic inches)
Engine type:   Single cylinder, two-stroke
Power:   1.54 HP (1.1 kW)) @ 5000 RPM
Torque:   3.16 Nm (0.3 kgf-m or 2.3 ft.lbs) @ 4000 RPM
Fuel system:   Carburettor
Fuel control:   SOHC
Lubrication system:   Fresh oil lubrication
Gearbox:   Automatic
Transmission type,
final drive:   Belt
Chassis, suspension, brakes and wheels
Front tyre dimensions:   120/70-12
Rear tyre dimensions:   130/70-12
Physical measures and capacities
Dry weight:   96.0 kg (211.6 pounds)
Power/weight ratio:   0.0160 HP/kg
Overall height:   1,085 mm (42.7 inches)
Wheelbase:   1,275 mm (50.2 inches)
Fuel capacity:   4.00 litres (1.06 gallons)
Other specifications
Starter:   Electric
Color options:   Black/red
Comments:   Austrian brand.
Noilla tehoilla ei hurmaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Franke

Täällähän tuli ripeitä vastauksia :)

Skootteri tosiaan 2-tahti, käyttöönottopäivä 2008 kesällä eli hieman vanhempi kuin muistin. Nuo coastsiden linkkaamat specsit näyttäisi aikalailla samalta, mutta rekisteröintitodistus väittäisi nettotehoksi 1,5kW, tiedä sitten. Skootterin kaasarin merkistä en osaa sanoa muutakun että mikunin kaasutin, katsotaan jos ehdin huomenna ottamaan kaasarin taas irti etsimään sen mallinkin. http://www.bikez.com/motorcycles/generic_xor_50_2007.php Tuossa näyttäisi olevan sama teho, mutta skootterin paino taas on eri.


Tuossa tuo tyhjä reikä kaasarissa mitä ihmettelin.

Tuossa skootterista vielä kuva jos jotakin hyötyä siitä on.

Nyt tosiaan skootteri käynnistyy jostain kumman syystä hyvin ja ryyppykin tuntuu toimivan. Olisiko ryypyn neula sitten ollut jumissa tjsp. Kiihtyvyyttä olisi mukava saada vielä lisää, taitaa olla prikan poisto paras keino? Kuitenkin haluaisin että huippunopeus ei liikaa nousisi jotta ei joutuisi sakkoja makselemaan.



konenikkari

#43
Ko reikä lienee sähkökäyttöistä kaasuuttimen lämmitystä varten.
Kaikissa versioissa sitä ei ole asennettu.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

ramba

#44
Jep, tuo on lämpövastuksen reikä, kaikissa ei sitä tosiaan ole.

Tuossa on sama tekniikka kuin cpi ja keeway skoottereissa.. Kaasari on Mikunin 14 tai vaihtoehtoisesti 16 millinen... Putsaa näin aluksi kaasarin jokainen kolo paineilmalla.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.