Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasareista kaikenlaista

Aloittaja kani, 16.05.11 - klo:16:55

« edellinen - seuraava »

pekpel

Taivuta pikkasen sitä kohon lirpaketta missä se neula on kiinni..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

ramba

Sitähän minäkin mutta ku se on noin paksua paskaa että katkeaa jos pihdeillä väkisin vääntää...
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

konenikkari

#32
En tunne perkeleessä skotun kaasuttimen rakennetta.
Jos koho pelkkää muovia, saattaa neularunko olla liikkuva.
Yksi syy tulvimiseen voi olla tankin tukossa oleva ilmareikä.
Nyt ilmojen lämmettyä saattaa tankkiin tulla painetta
joka pystyy työntämään neulan auki.
Onko neulassa kumikärki vaiko pelkkää metallia.
Kumikärkiset ei välttämättä toimi seosbensalla (bensa/öljy)
Jos neulaan ottava kohon vastapinta on metallia
on niitä tähän päivään asti voinut taivuttaa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pekpel

Jopas on perkele kun on paksu neulankiinnike korvake..
Nelarissa on sopivan ohutta taivutella varovasti..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

ramba

Tuo on tulvinut koko minulla olleen ajan, eikä tankin ilmareikä ole tukkeessa. Alipainehana on joka ei vuoda tippaakaan ja tuorevoitelu käytössä..

Koitan huomenna varovasti tuota vääntää mutta te kustannatte uuden jos katkaisen sen ;)

E: Vuotaisikohan neulaventtiili..?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

VariJari

#35
Tuon 2t Skipperin kaasarin (Mikuni vm20) oireista/säätämisestä ihmettelyä kokeneemille säätäjille.. Pääsuutin pitäisi olla varsin ok nyt ja neulakin ehkä (pitää vielä pari pikkutestiä tehdä)

1. Tyhjäkäynti on ok mutta tyhjäkäynniltä ->1/8-1/4 paikkeille eli matalan nopeuden tasakaasua niin kone röpöttää rikkaalla. Ilmaruuvin vääntely ei tälle alueelle suurempia vaikuta. Voisiko tyhjäkäynti suuttimen jotkut (ilma)reijät olla tukossa tai jotain kun kuitenkin luisti kiinni tyhjäkäynti on hyvä mutta matalan kaasun alue kuitenkin röpisee? (neulan päävaikutusalue 1/4-3/4 kaasua on "ok")
(Tätä teki jo aiemmin, ennen pytyn vaihtoa)
Jossain Skipper keskustelussa oli mainintaa että tyhjäkäynnin ilmareikä kaasarin takaosassa olisi varsin pieni (0.6mm?)..

2. parin kilsan osakaasu ajon (esim. 50-60km/h) jälkeinen täyskaasun käyttö aiheuttaa 2-3s röpinän jonka jälkeen kone vetää taas puhtaasti. Jos saman täyskaasu käytön toistaa vähän tuon jälkeen röpinää ei esiinny.. kertooko tuo jotain osakaasun seoksesta vai mistä?

3. Minkäkokoiset alipaine lukemat ilmanputsarin sisällä aiheuttaa parannus toimenpiteitä? (en ole vielä mittaillut mutta en hetimiten löytänyt infoakaan mp/skode puolelta googlaillessani.)

Harrastelussa: bt49qt-12

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: VariJAri - 06.07.12 - klo:12:35
Tuon 2t Skipperin kaasarin (Mikuni vm20) oireista/säätämisestä ihmettelyä kokeneemille säätäjille.. Pääsuutin pitäisi olla varsin ok nyt ja neulakin ehkä (pitää vielä pari pikkutestiä tehdä)

1. Tyhjäkäynti on ok mutta tyhjäkäynniltä ->1/8-1/4 paikkeille eli matalan nopeuden tasakaasua niin kone röpöttää rikkaalla. Ilmaruuvin vääntely ei tälle alueelle suurempia vaikuta. Voisiko tyhjäkäynti suuttimen jotkut (ilma)reijät olla tukossa tai jotain kun kuitenkin luisti kiinni tyhjäkäynti on hyvä mutta matalan kaasun alue kuitenkin röpisee? (neulan päävaikutusalue 1/4-3/4 kaasua on "ok")
(Tätä teki jo aiemmin, ennen pytyn vaihtoa)
Jossain Skipper keskustelussa oli mainintaa että tyhjäkäynnin ilmareikä kaasarin takaosassa olisi varsin pieni (0.6mm?)..

2. parin kilsan osakaasu ajon (esim. 50-60km/h) jälkeinen täyskaasun käyttö aiheuttaa 2-3s röpinän jonka jälkeen kone vetää taas puhtaasti. Jos saman täyskaasu käytön toistaa vähän tuon jälkeen röpinää ei esiinny.. kertooko tuo jotain osakaasun seoksesta vai mistä?

3. Minkäkokoiset alipaine lukemat ilmanputsarin sisällä aiheuttaa parannus toimenpiteitä? (en ole vielä mittaillut mutta en hetimiten löytänyt infoakaan mp/skode puolelta googlaillessani.)

1. Jos et ole tehnyt kunnon puhdistusta kaasuttimelle niin avaisin ja puhdistaisin erityisesti seuraavat:
Tyhjäkäynnin ilmakanava (siis se mitä ilmaruuvi kuristaa) ja se tk- suutin reikineen.
Irroita myös pääsuuttimen seosputki samalla ja puhdista ne sivureiät jos et ole jo putsannut..
TK-ilmakanavaan pitäis puhaltaa paineilmaa(molempiin suuntiin) silloin kun tk-suutin on irrallaan, jotta mahdolliset kikkarat pääsee ilmakanavasta ulos.

2. Kyllähän se siltä kuulostaa että reilusti rikkaalla olis se osakaasun seos.

3 En ole mitään mm/hg lukemia nähnyt(paitsi isoille dieseleille) mutta tavallista on keventää imuvastusta jos mahdollista, yleensä tulee vastaan ko kaasuttimen kyseisessä moottorissa vaatima tietty imuvastus jotta se lainkaan muodostaa seosta ja toimii..  eli ei siinä tartte alipainetietoja.
Kaikissa tieliikenteeseen hyväksytyissä 2-pyöräsissä on imupuolta kuristettu jotta moottori saadaan läpäisemään meluvaatimukset. Sitten on vielä ilmanpuhdistuksen aiheuttama imuvastus.
Eli kokonaisuus on aina jonkinlainen kompromissi. 
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

VariJari

#37
Lisänä edellisiin ihmetyksiin,  millaisella ilmanputsari öljyllä SKipperin originaali ilmansuodatin tulisi öljytä, onko öljyissä edes eroja tai mistä tietää sopivan kun suodatin on tiheää vaahtomuovia, huokosia ei järin näe tai tunne. (edit: noh, kyllä ne näkee mutta tiheää on..) Ostettuani Skipperin suodatin oli varsin kuivahko joten pesin ja öljysin sen ilmanputsariöljy sprayllä.. ihmettelin siinä siten että on aika rasvaista kamaa ja pääseeköhän tuosta edes ilma läpi  :o Motorex nimistä suihketta moto kaupasta.. Mitä on nyt noita muita ilmanputsareita tullut pestyä ja öljyttyä niin ne on olleet enemmän "superlon" oloista vaahtomuovia tai karkeampaa, eli "raekoon" näkee.
Harrastelussa: bt49qt-12

openflow

Lainaus käyttäjältä: VariJAri - 06.07.12 - klo:12:35
2. parin kilsan osakaasu ajon (esim. 50-60km/h) jälkeinen täyskaasun käyttö aiheuttaa 2-3s röpinän jonka jälkeen kone vetää taas puhtaasti. Jos saman täyskaasu käytön toistaa vähän tuon jälkeen röpinää ei esiinny.. kertooko tuo jotain osakaasun seoksesta vai mistä?
Tämä ilmiö on aika tyypillinen krossipyörissä. Kun ajelee pienellä kaasun asennolla vähän aikaa ja reippaasti rikkaalla, laskee sytytystulpan lämpötila liian alas. Täyskaasulle siirryttäessä se röpöttää/nikottelee niin kauan kunnes tulpan lämpötila nousee riittävän korkeaksi ja putsaantuu. Kestää yleensä pari sekuntia. Asiaa voi parantaa kuumemmalla sytytystulpalla tai tietysti säätämällä laihemmalle.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: VariJAri - 07.07.12 - klo:12:55
Lisänä edellisiin ihmetyksiin,  millaisella ilmanputsari öljyllä SKipperin originaali ilmansuodatin tulisi öljytä,
http://www.skootterini.com/perushuolto-ja-kunnossapito/52-ilmansuodattimen-puhdistus.html

Piaggion manuaali suosittaa:
Erillinen ilmansuodatinöljy tai bensan ja 2-tahtyiöljyn seos (50/50)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

#40
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

odekle

mikä voisi olla vikana aeroxissa kun käynnistää kylmällä niin käy 2-5sek ja sammuu eikä lähde käyntiin ellei irrota ilmanputsaria ja laita kättä eteen??

ramba

Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

pekpel

Jep, ramba puhuu vähän mutta asiaa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

ramba

Ei enempää tarvi jos asian voi ilmaista parilla sanalla :o
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.