Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari talvella

Aloittaja Pyrres, 21.12.09 - klo:20:04

« edellinen - seuraava »

yamaha

joo luulen se sähköryyppy on vissiin rikki taitaa jumittaa jotenki!joo siien lämpö juttuun menee kaksi johtoa ja yksi sähköryyppyyn,sama kaasri ku muissakin cpi skoottereissa itse uusisin sen ryypyn kun ei toiminut minulla taas jumitti toisin pin eli ei kylmällä käymään.ostin sen uuden ryypyn mc skatterilta oli vajaat 70e+postikulut näis cpissä ja keewayssa nää sähköryypyt pakkaa vähän risata

Pyrres

Joo no tänään taas toimi sitten aivan normaalisti. Keli kutakuinkin sama. Ja en itse maksa osia, tuossa on takuu tosiaan voimassa ja takuuna aion huoltaa jos uusii vian. Toivotaan nyt vain että toimisi ok.

Seoksethan tuossa tosiaan ovat aivan päin mäntyä. Ja ihmetyttää mikä niitä heittelee sekunnilta toiselle vian ollessa päällä noin pahasti ja nopeasti suuntaan tai toiseen. Miten nopeasti tuo ryyppy ehtii liikkua ääripäästä toiseen? Meinaan jos se on viallinen niin sehän liikkuisi aivan älyttömän nopeasti.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

yamaha

kantsii tosiaan antaa vaa heti huollon katsoa sitä,koska se varmaan rikeeraa jatkossakin >:( mulla ainaskin se ryyppy tahtoo kylmänä hieman seilata eli kierrokse hieman vaihtelee mutta kun se lämpiää hetken nii sit lähtee pois päältä sit pysyy kierrokset normaalina.näissä tosiaan kun mainitsin niin on tota ryyppy ongelmaa jopa maahantuoja on myöntänyt sen! et se tahtoo jumitella nin kantsii sen puolesta antaa huollon vaihtaa se ryyppy koska on hieman kallis,itsellä ei ole takuuta jäljellä 6v vanha jo ;D muuten kyl luotettava on tää cpi ollu. hyvät joulut vaan sinne! ps. viet sen heti vaan huoltoon ja sanot et ryyppy vaihtoon ja seokset oikein perkele tai ei kunnian kukko laula.

Pyrres

Juu no on menossa huollolle tuossa joulun jälkeen. Nyt kuitenkin toimii. Pakko olla jonkinlainen kontaktihäiriö joka aiheuttaa moisen toiminnan ryypyssä ja siinä kaasarin lämpövastuksessa ym joka sitten johtaa jäätämiseen ja seosten sekoamiseen.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Samppa

#19
PHVA on myös ihan peruskaasari ilman hienouksia, siis jollei kyseessä ole tosiaankin esim. CPI:n omat lisäykset kaasarille, jotka voivat toki olla täysin mahdollisia. Joistakin kaasuttimista löytyy tosiaan automaattiryypyn (sähköryypyn) lisäksi tuo sähkötoiminen lämmitin ja joissakin kaasareissa ei ole kuin pelkkä lämmitin (kuuleman mukaan, mutta en ole itse koskaan nähnyt tällaista ratkaisua). Nestejäähdytteisissä myös nestettä saatetaan ohjata kaasarin "kylkeä" pitkin, joka auttaa siihen, että kaasari pysyy lämpimänä eikä nollakeleillä jäädä niin herkästi (kuva 3 toisessa linkissä).

Laitetaan nyt vielä tähänkin ketjuun linkki tuohon ryyppyartikkeliin:
http://www.skootterini.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=94&Itemid=71

Perus PHVA:
http://www.skootterini.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=40&Itemid=71

Edit: Ei tuo ryypyn takertelu nyt yleensä ihan äärettömän nopeasti noita kierroksia heijaa. Menee pikemminkin sillä tavalla pehmeästi. Odotellaan nyt mitä sanovat Pyrrekselle huollossa.

Tuosta tenun käyttämistä on puhuttu tuolla talviajoketjussa:
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=277.0
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Pyrres

Tankissa on kyllä tavarat mutta saa nähdä mitä tosiaan huollossa sanovat. Ihan mielenkiinnolla odotan että mitä tekevät asialle.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Pyrres

Hei tuota voisiko sähköjen katoaminen aiheuttaa moisen? Nimittäin huomasin tuossa että kun yritin startata niin ei tullut ollenkaan virtaa mihinkään. Käänsin avaimet virta-asentoon niin öljyvalo välkähti ja sitten virrat katosivat. Ei mitään reaktiota. Pari kertaa poljin ja sitten kokeilin virtoja pois päälle pari kertaa ja virrat yhtäkkiä palasivat ja ekalla käyntiin. Kun kone alkoi silloin aiemmin polttamaan putkessa niin silloin yritin käynnistää sen jälkeen niin silloinkin sähköt olivat aluksi poissa hetken.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

yamaha

#22
tarkista akun liitokset!voihan virtalukkokin tehä tuon oireen ::)mutta jos se käydessä kerran oireilee niin kallistuu ryypyyn se vika. kuten mainitsin alussa niin talvella tuon skootterin käyttö lisää juuri kaikkea oireita!kesä pelejä nuo on, vanhalla tuntsalla ei itselläni ollut talvisin juuri murheita ;D

Pyrres

#23
Veikkaan kovin että virtalukon pohja kun kerran on off venkslaamisella lähti.

Joo no kyllä se vanha Solifer on paljon parempi ajaa ja hausempikin. Mutta kun ei se perkule edes pikkuvireillä viritettynä kulje kuin vakio nykyskootterin tahtiin. Ja siinä oli taas aina sytkän kanssa vikaa (se pirun magneeton lukituskiilaura joka löystyi).

EDIT:

Jos huomenna ajelis tuonne korjaamolle tuon ja käydään läpi mikä mättää. Tänään poltteli taas putkessa mutta toimi muuten ihan jees. Eli katsotaan ainakin sähköliitännät läpi ja ihmetellään, ja kokeillaan ehkä uutta ryyppyä ainakin ja katsotaan miten toimii.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Pyrres

Eli tänään kävin huollossa ja tutkittiin asiaa. Katsottiin akkuliitokset, johtoliitoksia, virtalukkoa, ja ryyppyä. Ryypyn päälle pistettiin suojahuppu. Huomattiin myös että ryypyn liitin oli huono ja täynnä paskaa joten puhdistettiin sekä suojattiin liitin. Lisäksi kaasarin lämmitinvastuksen liitin oli irti joka johtui siitä että johdot ovat aavistuksen liian lyhyet jolloin liitin irtosi aina kun ajoi isompaan kuoppaan. Puhdisteltiin virtalukkoa ja kaikki muutkin liittimet mutta ei huomattu muuta epäillyttävää. Sovittiin että jos ei ala nyt toimia niin vaihdetaan virtalukon pohja, ja vaihdetaan ryyppy ja katsotaan auttaako sitten.

Ei vielä tietoa onko auttanut koska vika ei tosiaan ollut taaskaan päällä kun ajoin paikalle joten vaikea tutkia. Mutta toivotaan parasta.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Pyrres

#25
Juu eipä alkanut päivä kovinhyvin. Vika ilmeni tänään jälleen. Tosin hiukan lievempänä. Tällä kertaa tuloksena tosin oli että kaasu jäi päälle pahassa paikassa ja n.30km/t vauhdeista kyljelleen keskelle tietä. Vähillä vahingoilla onneksi selvittiin, etukatteeseen pari naarmua ja kiksiin pari naarmua ja itselle ei muuta kuin mahtava vitutus. Eipä tuossa auta muuta kuin soitella taas huoltoon ja kysellä mitä tehdä.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Samppa

Kaasuvaijeri jäätää jostain. Hyvä ettei pahempaa käynyt. Myös itse luisti voi takerrella.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Pyrres

Ei ollut kaasuvaijeri itsessään, voi teoriassa olla öljypumpunvaijeri tai vaijerinjakaja. Saa nähdä, keskiviikkona tutkimuksiin.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Coastside

#28
Minun skode kakattelee täyskaasulla, muuten vetäen normaalisti. Vika tuli nyt toisen kerran ja alan epäillä alhaista bensapintaa kammiossa joka voi johtua vaikka tankin huohotuksen tukkeutumisesta niin että mäkeen ajaessa alkaa rykiä. Ei alkumatkasta vaan parin kilsan jälkeen. Se olisi ainakin edullisempi korjata kuin sytkälaitteet joista liittimet ja tulpan juuri tarkistin. Vika ilmeni jo ennen pääsuuttimen suuremmaksi vaihtoa.

Sammui yllättäen lähtiessä ekaan mäkeen kuin bensan loppumiseen. Kulki muuten hyvin. Työntäen paluu ja uusi lämmitys sekä bensan ja alipaineletkun tarkastus. Irroitettuani letkun, siitä valui tippa jotain nestettä. Imin hanan auki ja odotus että ehtii täyttää kaasarin. Läksi heti käyntiin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

yamaha

taitaa se vaijeri jäätää kut mainitsin alussa ;)no toivotaan et se löytyy se vika.kyllä sitä on itsekin menty vaijeri jäässä vain taka jarru hidastajana ;D