Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Skootteri sammuu ja käynnistyy tauon jälkeen

Aloittaja tinttura, 23.06.09 - klo:11:50

« edellinen - seuraava »

tinttura

äh,tälläinen tyhmä naikkonen kysyy että mikä voi olla vialla kun skootteri kesken ajon pikkuhiljaa vauhti hiljenee ja sitten se sammuu,vähän aikaa virrat pois niin voi lähteä uudelleen käyntiin. ???

E:muutin otsikon kuvaamaan ongelmaa. Valvoja.

VariJari

#1
Bensan saanti vois oikutella, kaasari tyhjenee pikkuhiljaa kunnes bensa loppuu ja siihenpa se sammuukin, sitten taas "tauon" aikana pikkusen liruuttas taas benua kaasariin ja matka jatkus hetken. Syitä: tukos tankissa, "bensa hanassa", suodattimessa, kaasarissa..

Toki muitakin syitä voi olla, esim. jonkun (sähkö)osan lämpeneminen..
Harrastelussa: bt49qt-12

Coastside

Jos se tekee saman aina yhtäpitkän ajon jälkeen on tukos bensalle syy, mutta jos se tekee sen satunnaisesti, voi sähkövika olla syy.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Minkä merkkinen skootteri kyseessä? Yleensä tuollainen "pehmeä" sammuminen viittaa bensapuolen ongelmiin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

tinttura

skootteri on qinkki zoner v2,putsasin äskön ilmanputsarin.

Samppa

Joko tämä ongelma on ratkennut?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

tinttura

eipä ole ratkennut skootteri on 08 ja ajettu 2800 ,tulppaa ei ole vaihdettu kertaakaan ja se on kaksitahti. >:(

pena

minulla zoner v2 teki aivan samaa,huollossa puhdistivat kaasarin ja ilmanpuhdistimen.hyvin kulki sen jälkeen ,kunnes varastettiin.

Coastside

Tenttua tankkiin ja kaasarin pohjaropusta kammio tyhjäksi, niin ei ainakaan vesi tee tukkoa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Lainaus käyttäjältä: tinttura - 23.06.09 - klo:11:50
äh,tälläinen tyhmä naikkonen kysyy  ???



Tekisi mieleni kysyä milloin olet viimeksi lisännyt öljyä säiliöön? Ettei vaan yrittäisi leikkoa kiinni..

Tiedän itse erään tapauksen jossa eräs naikkonen ihmetteli miksi mopo sammuu jatkuvasti ja kun vähän aikaa jäähdyttelee niin sitten taas pääsee jonkin matkaa eteenpäin kunnes taas sammuu.. Vei mopon huoltoon ja huoltomies totesi että öljysäiliö oli tyhjä  ???

Nooh, tuskin tästä on kyse sinun tapauksessasi mutta näinkin saattaa käydä..

Viittaa tosiaan bensansaantiin, aivan kuin bensapinta olisi liian alhaalla tai jotain vastaavaa, sihti tukossa?

Coastside

Minun kinkki* oikkuili sammumalla kahdesti sateella samaan paikkaan. Märkyys ei huolella öljytyn liittimistön vuoksi oikein kelpaa syyksi vaikka sitä epäilin. Myöhemmin laajemmassa tutkailussa katsoin CDI:n liittimet, jotka eivät olleetkaan lukkiutuneet kuten oletin vaan toinen oli löysä. Äsklettäiseen remontin jälkeen kone tärisee enemmän ja se ilm. vain ravisti sen pois niin että käynti loppui. Kolkeillessani kipinän tuloa, näin sen tulevan ja en saanut käyntiin. Syy oli ehkä kastunut tulppa, kun kokeilin varatulpalla avaamatta tulppaa.

* Näissä on juuri tuollaisia laatuongelmia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Eihän näissä myöhemmissä kinkeissä muuten pääse enää bensaletku puristumaan littanaan? Joissain vanhemmissa malleissahan piti loveta kolo letkulle uusiksi, kun kuskin paino pikkuhiljaa esti bensan saannin letkun painuessa kasaan. Tokihan jos siinä on se alkuperäinen Kiinalainen tulppa, niin sekin kannattaa vaihtaa laadukkaampaan jo ihan myöhempää ajatellen.

Kuten foorumilla on jo kirjoitettu niin mikäli öljyä on, niin kaasarin puhdistuksesta lähtisin liikenteeseen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

vvm

Lainaanpa tätä otsikkoa vaikka ongelma ei ole ihan sama. Sain viikoksi koekäyttöön toisessa topikissa mainitsemani -97 Piaggio Typhoonin, jossa nyt kilometrejä mittarissa huikeat 90. Huollossa se oli käynyt mutta säätämisen tarvetta tuntuu olevan. Muutaman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen kone hyytyy, ei ota enää kierroksia vaan tuntuu tukehtuvan eikä sammuttuaan käynnisty. Sitten 5-10 min odottelu ja taas käy nätisti. Tekee neljä kertaa testattuna saman kylmänä ja lämpimänä. Eli kylmänä jos ei lähde melko heti liikkeelle vaan jää paikoilleen tyhjäkäynnille turhan pitkäksi aikaa niin liikkeelle ei päästä ilman sammutusta ja odottelua. Ajossa ei lyhyet paikallaanolot liikennevaloissa tms ehtinyt ihan hyydyttää mutta pientä tukkoisuutta oli liikkeelle lähdettäessä.

Seoksetko pielessä? Tyhjäkäynnin säätönupin löysin mutta onko tuossa joku seosruuvi erikseen ja missä?

ilborg

Seokset, tai ryyppy. Tyhjäkäynnin seosruuvi on erikseen tuolla kaasarissa, mutta loput seoksien säädöt on kaasarin sisällä.

Kun tuo alkaa rykimään, niin tekeekö se samaa liikkeellä ollessa vielä, eli vaikuttaako kierrokset ja kaasun asento tuohon oireiluun?  Ryypyn pitäisi vaikuttaa aikalailla koko kierrosalueelle, mutta tyhjäkäyntisuutin vaikuttaa vain joku 20% kaasusta. Toki joku tukoskin on saattanut kaasariin tulla ajan myötä.

vvm

Liikkeellä ollessa pienillä kierroksilla tahtoi tehdä samaa eli tuntui tukehtuvan jos liian nopeasti lisäsi kaasua. No seosruuvia ja tyhjäkäyntiruuvia säätelemällä ongelma näyttäisi poistuneen joten helpolla pääsi tästä, ei muuta kun seuraavaa ongelmaa odottelemaan...