Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot speedfight 3 käyntiongelmaa

Aloittaja -Jarkko-, 05.08.22 - klo:14:34

« edellinen - seuraava »

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 08.10.22 - klo:11:28Joko mittasit ne puristuspaineet?

Mulla on luotto muiden tekemiin koneremontteihin "juuri vaihdettu" aika vähäinen.  :D

Tulpan väri?

Tämä, tuo että kaveri juuri tehnyt rempan, ei takaa mitään. Jotenkin tuntuu, että tässäkin syytä haetaan väärästä kohteesta.
Minulla oli joskus kone, joka ei suostunut millään oikein käynnistymään,vaikka oli " juuri rempattu". No kone auki ja tarkistus, stefat falskasi ja kannentiiviste vuoti, ne vaihtoon ja löhti laakista tulille.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Samppa

Jep.

Jos on kokeiltu uudella kaasarilla, kampiakselin stefat vaihdettu, CDI-boksi... Alkaa vaihtoehdot olemaan 2-t koneessa aika vähissä.

- Pahat imuvuodot? Varmaan tsekattu
- CDI-boksi. Varmasti oikea?
- Läpät, taisi olla tsekattu.
- Kaasari, suuttimet edes sinne päin ja bensaa saa.
- Putsari OK.

Puola? Ei yleensä oireile noin. Teoriassa tuokin mahdollinen, mutta... Boksi voisi oireilla noin. Vuotavat kampuran stefat=kyllä, mekaaninen vika moottorissa=kyllä -> todella väljä=kyllä. Nyt tietysti oletuksena, että asiat on tarkistettu varmasti oikein. Pakari, täysin tukossa? Maaviat=ehkä.

Itse tykkään tehdä puristuspainemittauksen 2-tahtikokeeseen aina, jos on mystyisiä käyntiongelmia. Sillä sulkee jo aika paljon pois. Nelariin taas sitten ohivuotomittaus.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Kaasarin osuuden eliminoi jättämällä sen pois. Kunnossa oleva kone käynnistyy heti pienellä huikalla läpille tai tulpan reijästä. Jos ei niin muualta syytä hakemaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Jarkko-

Ajelin skopan 6km päähän työpaikalle josta omistajakaveri saa tehdä sille mitä lystää.
Kylmästä pitkällä startilla käyntiin, kaasuttelua että jaksoi lähteä paikaltaan, kiihtyi hyvin kunnes kierrokset nousi 6000 rpm, laite jäi junnaamaan kierrokset siihen kaasupohjas kunnes pikkuhiljaa alkoi nostamaan kierroksia aina 9000 rpm asti, samaa teki aina kun kierrokset laski alle 6000 ja siitä käänsi kaasun pohjaa.

Skopan entinen omistaja oli pyttysarjan uusinut, kaveri sen otti auki ja vaihtoi tiivisteet, se puoli ok.
Uudet kampuran stefat, metallinen imukaula joka uusilla tiivisteillä liimattu paikalleen, läpät ei raota.
Uusi kaasutin, vakio muokkaamaton ilmansuodatin, bensapumppu toimii ok.
Uusi rajoittamaton cdi boxi joka tilattu tekantista, sitä kokeiltiin mutta ei muutosta joten vanha takas.

Puola testattu eri skopan toimivalla puolalla, ei vaikutusta.

Puristuspainemittaria ei mulla / kellään tutulla ole ja skopaan laitettiin penkki ym palikat jo takas kiinni joten tulpan väri jää selvittämättä.