Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot speedfight 3 käyntiongelmaa

Aloittaja -Jarkko-, 05.08.22 - klo:14:34

« edellinen - seuraava »

-Jarkko-

Koitan vältellä näitä pölynimureita kun niissä tahtoo aina olla jotain aivan käsittämättömiä vikoja mutta tämä on työkaverin likalle keväällä "pikkuvikaisena" ostettu ja koko kesä on vikoja korjailtu mutta nyt alkaa keinot loppua.

Ilmajäähdytteinen malli, lämpöisestä tallista joutuu sahaamaan käyntiin kaasu pohjassa, kun lähtee vaivalloisesti käyntiin niin ei käy tyhjäkäyntiä edes koneen lämmettyä, tyhjäkäyntiruuvi on pohjassa, ilmaruuvilla ei vaikutusta.
kaasutin purettu ja putsattu muutamaan kertaan, kaikki ok, uusi ehjä kuminen imukaula vaihdettu, uudet tiivisteet vaihdettu sylinteriin ja nyt vaihdettu kummatkin kampiakselin stefat.
Kaikki on vakiota, variaattorissa uudet osat.

Vastaa kaasuun laiskasti ja kiertää max 9t.   


A_sentaja

Olisiko väljä? Paljon pytyllä ajettu ja onko tietoa aiemmista remonteista.?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

-Jarkko-

#2
Tais 19tkm olla mittarissa, aiemmista remonteista ei muuta tietoa mutta pytty / mäntä oli uusittu keväällä entisen omistajan toimesta.
Jotenkin viittais taas tuo kaasarin toimintaan eli ryyppy ei toimis koska lämpöisestä tallista sai kaasu pohjassa sahata käyntiin ja vaikeasti lähti.

Otan kaasarin huomenna auki ja katon mikä suutin siellä on ja samalla katon toimiiko ryyppy.



Samppa

onko kaikki imuvuodot varmasti tsekattu..?  Onko koskaan toiminut männänvaihdon / pytyn vaihdon jälkeen?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

-Jarkko-

Laite tuli kaverille pikkuviallisena, ei toiminut kunnolla, aiempi omistaja tosiaan uusinut pyttymäntäpaketin jonka kaveri otti uudelleen auki ja vaihtoi uudet tiivisteet, samalla uusittiin kuminen imukaula.
Kokeiltu toisen 2t skopan kaasarilla, toimi hieman paremmin mutta ei täydellisesti, nyt kiinni pösön oma joka jo muutamaan kertaan purettu ja pesty ultraäänipesurissa ja rassattu suutinputket auki.

Viimeiseksi vaihdettu kampuran stefat kun oli veikkaus että niistä vuotaa.
Kummastuttaa tuo että ei edes lämpöisestä tallista lähde kylmällä koneella käyntiin ilman että kaasun vääntää täysille ja sahaa hetken + että vaikka tyhjäkäyntiruuvi on aivan pohjassa niin ei käy tyhjäkäyntiä, tällöin mun mielestä vika viittaa kaasuttimeen ja vaikka kuinka niitä pesis niin jos joku pikkureikä on hapettunut umpeen niin ei se pesemällä aukea.
Mulla on muutama veteraanimopo joihin vaihdoin suosista uudet kaasuttimet ja toimivat ongelmitta.


konenikkari

#5
Laitteessa on erillinen alipaineella toimiva polttoainepumppu
saattaa vuotaa polttoainetta suoraan tankista alipaineletkua pitkin imukurkkuun.

Klik. suurenee
Eli tuota sinistä letkua pitkin.
Miltä tulppa näyttää kilometrin ajamisen jälkeen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Jarkko-

Ajaminen ei oikein onnistu, laite menee 20-30km/h kaasu pohjas ja kun kaasua vähentää tai kääntää kokonaan pois niin sammuu, paikallaan vastaa kaasuun todella laiskasti alta 5t kierrosten, tuos kohtaa kierrokset nousee nopeasti 9t mutta enempää ei kierrä ja tuolloinkin kierrokset hieman seilaa kaasu pohjassa.


konenikkari

Aja sitten 20-30km/h kaasu pohjas se kilometri ja katso se tulppa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Klassinen kysymys vielä,kaasaria näköjään hartaasti tutkittu, niin missä kunnossa on läpät??
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

-Jarkko-

Koeajo ei onnistunut, ei jaksa kulkea mihinkään lykkäämättä vaikka kaasu pohjasssa.
Purin tuon kaasuttimen ja ei siinä mitään ihmeellistä ole, luistin kanteen uusin o renkaan, oli vanha niin halkeamilla, suuttimen kokoa ei nähnyt.
Sähköryyppy ei toimi, ei ainakaan neula liikkunut vaikka oli virrat päällä ja sitä kattelin.

Läpät pitää vissiin kattoa nyt samalla kun kaasuttaja on irti.
Pitää nuo nyt vielä kattoa ja jos ei toimi niin saa olla.

konenikkari

#10
Ryyppy saa virtaa vain käydessä
imeskele tuosta mainitsemastani alipaineputkesta voimakkaasti
jos saat bensaa suuhusi, vika on ilmeinen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Jarkko-

Otin imukaulan irti että katon läppien kunnon ja ne on ok mutta imukaula taas halki, tuo on jo kolmas imukaula mitä kaveri on tuohon vaihtanut eikä mopolla ole juurikaan ajettu.
Nyt teen metallisen eli laippa johon sopiva mutka oikeaan kulmaan ja letkuliitoksella kaasuttimeen.
Luulis että pösö merkkinä olis laadukas mutta samaa kuraa nämä näyttää kaikki olevan.


Eki

Halki, miten hitossa noin äkkiä murenee tai halkeilee, 9.90€ + pk 3.90 tekant.fi
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Olikohan hankittu imukaula alkuperäinen varaosa
niissä on, myös varaosissa, takuu.

Ps, virtanen voi olla juoppo maalari tai kaupunginjohtaja.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Hanan alipaineletku kannattaa vetää mutkalle tankin yläpinnan tasoon, sen varalta että kalvo pettää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04