Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Giannelli Record tehot?

Aloittaja mopotinx3, 05.08.22 - klo:09:40

« edellinen - seuraava »

mopotinx3

Kaipaisin tietoja Giannelli Recordin tehoista.  Pariin moposkootteriin olen kokeillut, Piaggio NRG ja Keeway/Raleigh ei  toiminut yhtään.  Giannelli Extra toimi Genericissä(sama Keeway moottori) täydellisesti, ampui liikkeelle valtavalla teholla.  Mitat ottaisin mielelläni Extra putkesta, ehkä voisin muuttaa Recordin samanlaiseksi.  Onko joku saanut Recordista oikeasti tehoja, kuulisin mielelläni millä säädöillä?  Olisihan harmi, jos tahallaan pilaan valtavasti tehoa tuottavan putken.  Viimeksi laitoin siihen 14mm supistuksen poistoputkeen, mutta ei mitään positiivista vaikutusta. Kenties tehopiikki on liian korkealla vakio PE40QMB moottorille.
Vaikka olin jo lopettanut 2t skootterit, pääsi CPI Aragon hiipimään tontille Asoftaajan Youtube sivujen ansioista.  Mäntää oli yläreunastaan jyrsinyt hiiri useasta kohdasta tai joku muu olio. Pirun pienet reiät on tuhoutuneessa CPI-pytyssä, melkein kuin Sachs mopossa.  Laitan tähän hyväkuntoisen Genericin pytyn, jossa vakiona todella suuret aukot. CPI:n vakiopytty olisi varmasti parempi, jos haluaa rakentaa pienen kulutuksen moottorin, mutta voihan tuo tehosylinterikin toimia, jos laittaa tarpeeksi pienen kaasarin. Kokeilen kuitenkin Recordia, ennen säästöpossuksi muuttamista.
Aprilia Sportcity One 50 4t

A_sentaja

Onko tuo pytty toiminut muilla putkilla? Minulla oli joskus isoreikäinen sylkkä,mikä ei toiminut oikein millään putkella.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

#2
Sylinterin ja tehoputken pitää muodostaa kokonaisuus.
Ihmeen vähän valmistajat myy kokonaisuuksia.
Toimiva pakoputki on 2T moottorin turbo
jota sopiva aukotus edesauttaa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

mopotinx3

#3
Löysin vanhan ketjun Keeway 2t virityksestä, jossa ketjun aloittaja yritti tätä Recordia asentaa.  Vaikka oli ainakin kymmenen sivua keskustelua, jäi epäselväksi, saiko hän sitä toimimaan.  En kuitenkaan jaksa uskoa, että Giannelli valmistaisi putken, mikä ei toimi. Eikö todellakaan kukaan ole asentanut tätä putkea skootteriinsa onnistuneesti?
Jos olisi mitat Extra perusputkesta, siitä selviäisi, mikä tässä mättää.  Ulkoapäin Record näyttää tehokkaalta, on hitaasti levenevä alkukäyrä. Siinä Extra putkessa on vain tavallinen käyrä hitsattuna paisuntakammioon.  Niin, olihan tämä Record Kymco Super8 2t mallissakin asennettuna. Siinä tehon puutetta voisi selittää aikaisin mukaan tuleva kierrostenrajoitin. Kova ääni vain tuli mutta Kymco ei hyökkinyt mitenkään, ehkä 10 km/t nosti nopeutta ilman mitään tehopiikkiä.
Aprilia Sportcity One 50 4t

mopotinx3

#4
Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 05.08.22 - klo:10:21
Onko tuo pytty toiminut muilla putkilla? Minulla oli joskus isoreikäinen sylkkä,mikä ei toiminut oikein millään putkella.
Sitä en tiedä, tästä Genericin pytystä oli pakoaukon pinnapultti katkennut ja hain silloin vuonna 2016 purkaamosta toisen pytyn tilalle. Nyt olen laittanut kierteen kuntoon, kun ei ollut muutakaan värkkäämistä. Siinä oli katkennut poranterä sisään ja sain hakattua jämän ulos. Sitten hitsasin umpeen vahingossa sellaisella puikolla, joka oli hirmu kovaa terästä. Siihen ei saanut millään porattua reikää.  Piti rälläköidä lovi ja sitten hitsata normipuikolla. Mitä tästä opimme: Ei pitäisi ostaa kirpputorilta puikkoja, vaikka saisi lähes ilmaiseksi ison laatikon. :)
Aprilia Sportcity One 50 4t

mopotinx3

#5
Näin sadepäivien ratoksi voi tutkia Youtuben Giannelli Record  sepustuksia. Ehkä sieltä saa tiedon, millaiset aukot pyttyyn pitää viilata ja mikä kaasarikoko on hyvä.
Olisin jo polkaissut tämän käyntiin,  muuta sama mäntää jyrsinyt rotta oli haukannut rullakupista peukalonpään kokoisen palan. Starttikytkimen ruuvit olivat myös löysällä ja kuluneet melkein poikki. Luulin ensin, että yksi irronnut ruuvi oli mennyt remmin väliin tms, mutta kyllä ne kaikki kolme siellä oli vielä hieman jengoilla kiinni. Huomenna haen puoli tusinaa 6mm ruostumattomia kartioruuveja ja laitan ruuvilukitteella kiinni.
Tämä CPI  Aragon on mielestäni ulkonäöltään hienoin PE40QMB skootteri.Etujarrukin on paljon parempi kuin Aprilia Sportcityssä. Ajoasento on väljempi ja hieno moottoripyörämäinen rosteripönttö ja LED-vilkut. Penkki tuntui myös hyvältä. ei niin jyrkkä pykälä kuin Apriliassa.
Moottori on huonompi kuin Raleigh mallissa, Keewayn syväkuoppainen kansi ja mäntä jää ainakin 1mm pytyn yläpinnasta. Ilmankos tulppa on vain BR7ES.
Kaikki Record videot tuntuvat olevan sellaisia, joissa kaasutetaan vähän ja huonosti koneet ottavat kiekkaa. Vain Yamaha Aerox videot näyttävät toimivia tehoputkia, mutta en nähnyt Recordia käytössä.  Varmaankin 70cc viripytty ja 20mm kaasari saisi Recordin hereille.
Aprilia Sportcity One 50 4t