Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasarin säätöä...

Aloittaja kkossc2, 22.03.22 - klo:10:36

« edellinen - seuraava »

kkossc2


Kuvien mukaisen kaasarin säätö ei tahdo onnistua. 3 ensimmäistä kuvaa sähköryypystä. Kuten näkyy, siinä ei ole minkäänlaista neula systeemiä. Onko tämä joku erikoisempi malli, vai puuttuuko osia? Ryyppy jatkuvasti päällä? Käykö tuohon normaali kiinan 4-tahtisten kaasareiden sähköryyppy?

Viimeiset kuvat kaasarin mallin tunnistamiseksi. Ja tämähän on Helkama SC1 skootterista.


[/url]





[/img]

Coastside

Ryyppy on erikoinen, muuten tavallinen keihin kopio. Saa uusia kympeillä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Vilpittömästi täysin samaa mieltä
jos on tarkoitus enemmänkin ajella
osta uusi kaasutin ja mieluusti malli jossa on, kiihdytyspumppu.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

kkossc2

Tarkoitus on kyllä myydä tämä, kun saan kuntoon eli kovin montaa kymppiä ei huvittaisi tähän sijoittaa. Että saisi edes hiukan voitoa myydessä. Kun eurolla ostaa ja kahdella myy, niin eikös siinä tule prosentin voitto? 8)

Kaasarit näyttää olevan halvimmillaan lähemmäs viittäkymppiä, kun uuden ryypyn saisi reilulla kympillä. Siispä; mahtaisiko tuossa toimia tavallinen sähköryyppy?

Sepi6

Kyllä tuosta mielestäni puuttuu se "murkula" tuosta ryypyn "solenoidin/käämin" keskeltä, alkuperäiseen Keihin CVK18 kaasariin verrattuna (tämähän on kopio siitä).
Suosittelen myös kiihdytyspumpullista kaasaria tilalle...

****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Coastside

Tuo kuvan ryyppy näyttää Kymcon Keihin malliin sopivalta? Ne ei välttämättä käy eri valmistajien kaasareihin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

Missäpäin vaikutat? Mulla noita kaasareita olisi jos asut lähellä orimattilaa tule penkomaan.

kkossc2

Valitettavasti vaikutan kaukana Orimattilasta, Kaakkois-Suomessa.

Tilasin kokeeksi yhden CVK kaasareihin sopivan ryypyn. Ehkä käy, ehkä ei....

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: kkossc2 - 22.03.22 - klo:10:36

Kuvien mukaisen kaasarin säätö ei tahdo onnistua. 3 ensimmäistä kuvaa sähköryypystä. Kuten näkyy, siinä ei ole minkäänlaista neula systeemiä. Onko tämä joku erikoisempi malli, vai puuttuuko osia? Ryyppy jatkuvasti päällä? Käykö tuohon normaali kiinan 4-tahtisten kaasareiden sähköryyppy?

Viimeiset kuvat kaasarin mallin tunnistamiseksi. Ja tämähän on Helkama SC1 skootterista.



Kyllä tuosta kuvasta tulee ilmi että tuolla tarvii olla joku mekaaninen osa joka sulkee/avaa noiden pohjalla olevien reikien välisen yhteyden, kuten jo itsekkin päättelit. Pelkkä vetokäämi/lämmityskela ei toimi tuossa.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

joni_k

Lainaus käyttäjältä: kkossc2 - 24.03.22 - klo:12:14
Valitettavasti vaikutan kaukana Orimattilasta, Kaakkois-Suomessa.

Tilasin kokeeksi yhden CVK kaasareihin sopivan ryypyn. Ehkä käy, ehkä ei....

harmin paikka. oisin voinu ilmaseksi antaa niin oisit pysynyt budjetissa ;D

kkossc2

Nyt olisi uusi ryyppy paikoillaan. Ilmeisesti toimii, kun lähtee kuumanakin käyntiin...

Tyhjäkäyntiä ei edelleenkään suostu kunnolla käymään, edes "kiinalaiseksi" kaasariksi. Näiden toimivuuteenhan kuulemma vaikuttaa kaikki ilmanpaineesta, lämpötilasta, tähtien asennosta ja kuun vaiheesta lähtien.

Tyhjäkäynti vaihtelee 0-2000-4500 kierroksen välillä. Pysyy hetken säädetyssä 2000 kierroksessa, mutta nousee sitten hetkeksi korkealle, josta laskee hitaasti tuohon 2000 kierrokseen. Siinä sitten hetken "nikoteltuaan" sammuu tai lähtee uudelleen nousemaan kohti huippukierroksia. Kun aikansa tätä toistelee, asettuu lopulta melko vakaasti kahteen tuhanteen.

Pysähtyessä ajosta kierrokset laskevat tavallista hitaammin tyhjäkäynnille ja joskus saman tien sammuu. Toisinaan ei.

Kaasarin olen moneen kertaan purkanut -puhdistanut- koonnut, mutta minun taidoilla ainakaan ei ole siitä sen kummoisemmaksi muuttunut.

Ilmavuotoa jostakin voisi epäillä, mutta kun ajoittain käy tasaisestikin...

Ukkeli

Lainaus käyttäjältä: kkossc2 - 31.03.22 - klo:10:52
Tyhjäkäyntiä ei edelleenkään suostu kunnolla käymään, edes "kiinalaiseksi" kaasariksi. Näiden toimivuuteenhan kuulemma vaikuttaa kaikki ilmanpaineesta, lämpötilasta, tähtien asennosta ja kuun vaiheesta lähtien.
Putsasit huolella tyhjäkäyntisuuttimen lisäksi myös säätöneula ja sen kanava?
https://aijaa.com/ehSEL0
Sinun kuvassa säätöneula on pohjaan asti kiinni. Kokeila avata pari-kolme kierrosta ja kokeile sen jälkeen uudestaan.

kkossc2

Juu, kaikki kanavat puhallettu paineilmalla, kumpaankin suuntaan jos mahdollista.

Säätöneula perusasetuksessa 1,5 kierrosta auki. Se tuntuu olevan sopivin kohta. Hankala tosin varmaksi sanoa, kun kaasari elää säädönkin aikana "omaa elämäänsä"...

tapiovuorent

Ei tarvitse "ärsyyntyä" , mutta kysyn kuitenkin: Onko seosruuvissa kaikki osat paikallaan. Siis ulkoa lukien:Seosruuvi-jousi-metalliprikka-kumiprikka ?
Jos on , niin ei välttämättä tarvitse vastata.
Noissa kiinalaisissa kaasuttimissa on kyllä hyvin yleistä , että tyhjäkäynti on "heijaavaa" , vaikka kaikki säädöt olisivat kohdallaan.
Tuo 1,5-2 kierrosta auki , on kyllä yleisin säätö , kun kaasutin ja ilmansuodatin on vakio.Ei siis räpelletty.

Coastside

Lainaus käyttäjältä: kkossc2 - 31.03.22 - klo:10:52
Tyhjäkäynti vaihtelee 0-2000-4500 kierroksen välillä. Pysyy hetken säädetyssä 2000 kierroksessa, mutta nousee sitten hetkeksi korkealle, josta laskee hitaasti tuohon 2000 kierrokseen. Siinä sitten hetken "nikoteltuaan" sammuu tai lähtee uudelleen nousemaan kohti huippukierroksia. Kun aikansa tätä toistelee, asettuu lopulta melko vakaasti kahteen tuhanteen.
Minulla oli tuo sama ongelma, jonka syyksi lopulta ilmeni tukkoinen tyhjäkäyntisuutin ja hämäämään vielä toinenkin. Ehdin ostaa uuden ennen kuin asian tajusin. Suuttimen sisällä on jotain verkkoa joka tukkiutuu täysin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04