Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia SR 50R Factory

Aloittaja Pösse, 27.04.07 - klo:23:03

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: elteppo - 03.05.16 - klo:13:37
Läppä jumppaa tehty monestikki. Säädöistä en tiiä minä en ainakaan oo koskenu siihe ruuviin, varmaan hankala mennä säätään jos sitä on joku väännelly.

Voin katsoa alkuperäisasetuksen, saattaa vaan kestää2-3  päivää  :(
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

elteppo

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 03.05.16 - klo:13:44
Lainaus käyttäjältä: elteppo - 03.05.16 - klo:13:21
Juu tyhjäkäyntiä sillon kun ajaa kaasupohjassa ja löysää kaasun sammuu, mutta kun starttaa kone käy kyllä tyhjäkäyntiä 2000 kierrosta vähä heikosti ja ottaa nihkeesti kierroksia kun lähtee ajaan toimii normaalisti . prox merkkinen mäntä muistaakseni oli kuitissa. Joo kasasin kompuran öljyn kans eikä aluksi antanu painetta ollenkaan.

Ja oleellisen tärkeä on havaintoni, sujuvasti myyvät, asiaa tuntemattomalle,
diteckiin tavallisen kaasarimallisen männän, itse kipua tuntematta  :D
Proxinkin männällä, joka on hyvälaatuinen, pitäisi kootessa varmistaa ettei mäntä,
sylinteriin asennettuna ulkoreunoistaankaan ylety sylinterin yläpinnan yli.
Mieluusti vähän n. 0,1--0,3 mm alle.
Jotta saa luotettavan mitan, pitäisi sylinteri kiristää, tilapäisesti,ilman kantta, sopivalla määrällä sylinterin alatiivisteitä.
Joita asianmukaisessa ylätiivistesarjassa on useita.
Tästä aiheesta löytyy kyllä ohjeita, kunhan jaksaa kaivella vanhoja kirjoituksia.
Onnea kaiveluun, ja älä luovuta, se toimii kyllä, kunhan kaik on kohillaan ;D

Tommoonen mäntä sielä on https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/19091  eiköhän tuo oikea ole. Oulussa motormanilla tehty remontti kaipa ne sielä tietää mitä tekevät tai ei. Luulisin että laite on toiminut oikeen remontin jälkeen tai ainaki minä oisin vieny takas jos mulle ois annettu tonnin lasku ja toimimaton mopo.

konenikkari

Sitä minä en voi tietää, mutta asia selvinnee, oikeilla sanoilla, asiaa kysymällä,
toimen suorittaneesta firmasta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

elteppo

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 03.05.16 - klo:16:04
Sitä minä en voi tietää, mutta asia selvinnee, oikeilla sanoilla, asiaa kysymällä,
toimen suorittaneesta firmasta.

Tehty Armonvuonna 2009, eivät taijja muistaa moista. Tietenki vois kuitin maksajan nimellä hajeskella numeroa ja kysyä millon tuo on viimeksi toiminu oikein.

elteppo

Kävin kokeileen kaasuläpän säätöruuvin väliin rakotulkkia 0,20mm tulkilla ei muuttunu tyhjäkäynti mihinkään! Oisko sitä joku pirulainen menny väänteleen.

Eki

Etsitään edullista rekisterikilven pidikettä sr50 factoryyn, mieluiten sitä alkuperäistä ns lokarinpätkää mikä on "aukkoja" täynnä, mistä saa kohtuuhinnalla tai vastaavaa säädettävää pidintä, ei kuitenkaan akseliin kiinnitettävää. Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

elteppo

Aprilia toimii taas. Vaihdoin suutinyksikön, vika varmaan oli ilmasuuttimessa oli niin perkeleen lujasa ottaa irti että joutu osina repimään. Ja suuttimen pää oli ihan karstan peitossa. Suutinyksikkö on ditech mallista muuten passas heittämällä mutta bensaletkujen lähdöt piti vaihtaa, eikä niitäkään pakko ois ollu vaihtaa mutta sai ne hienot liittimet jätettyä bensaletkuihin. Pientä puutumista siinä vielä on paikaltaan kun lähtee meinaa joskus jäädä 6000 kierroksen kohdille junnaamaan mutta lähtee kyllä kiihtyyn kun vähä löysää ja kääntää uudestaan kaasua. Pääasia että jää AINA tyhjäkäynnille.

Ilman käsiä!

#172
Kertokaas miten SR50 sopii noin 185 senttiselle? Itse kun en pääse edes koeistumaankaan tuota, koeajosta nyt puhumattakaan. Kuvien perusteella vaikuttaa vain niin kovin pieneltä..

Sepi6

Se penkissä oleva "jako" eli takamatkustajan "alue" alkaa voi olla ikävässä kohtaa, itse ole 10cm lyhyempi ja tuo ei haittaa. Muuten ajoasento on hyvä, jos on oikein pitkät kädet voi ajoasento olla liian ahdas. Tankoa vaihtamalla saa lisää tilaa.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Rific

Kävin koeajamassa vm. 08, 16tkm ajetun otsikon mukaisen. Muutama asia jäi mietityttämään; hidastaessa juuri ennen kuin vauhti loppuu kuuluu kilhadus ilmesesti variaattorista. Nykyinen omistaja ajanut 3tkm ja käyttänyt teboilin 2t mixiä, mikä ei ilmesesti ole se oikea öljy käytettäväksi ruiskukoneessa?

Mieleen tuli heti pahat muistot vanhasta NRG:stä tuon kilinän suhteen, siinä oli kampuran laakerit sököt ja mageetto kilisteli magneetteihin jauhaen sen puruksi.

Miten näissä ruiskuissa yleensä alakerta kestää, kun voitelu poikkeaa "perinteisestä?"

Coastside

Vaatisi irroittaa hihna jotta äänen paikannus onnistuu. Ajoon liittyvänä se on joko vari tai perä. Kampura ääntelee kaasutellessa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MORPA

Voisko olla, että variaattori hieman jumittelee, ja vasta lähes pysähdyksissä menee "pienempää" ja siksi kilahtaa? Varsinkin jos laitos on ollut talven ajamatta. Uusi koeajo, ja jos toistuu, niin sitten olis syytä pohtia laakereita. Laita tyhjäkäynnille ja kuuntele konetta siitä vierestä, kuluneet laakerit kyllä pitää vähintään rahinaa ;)

Itelläni selkeästi vanhemmassa ja vanhempaa tekniikkaa edustavasta Kymcosta kuului vastaavassa tilanteessa ikävä kilahdus, ajattelin jo että pitääkö se taas purkaa kun vasta sain nippuun. Muistin sitten, että uusi multivari oli asennettassa aika jäykkä liikkeissään, mutta eipä se ole sen jälkeen kilahdellut.
Liikennesika.

konenikkari

#177
Kestää, ja kestää, kunhan käyttää vain ja ainoastaan valmistajan suosittamia öljyjä.
Kilahdus voi tulla kytkimestä, jossa pölyä ja kiiltäväpintaiset kytkinkengät ja kytkinkello.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#178
Lainaus käyttäjältä: SalmiS^ - 29.04.07 - klo:15:22
Factory, kuten edeltäjänsä on todella kestävää laatua oleva skootteri. Se vie hyvin vähän polttoainetta ja tuorevoiteluöljyä. Se myös omistaa todella pirteän kiihtyvyyden ja kuristamattomana myös hyvän huippunopeuden.

Jos on aikeissa virittää tätä, ei ole mahdollista enää Suomessa sellainen. Ruiskuohjelma syöttää niin laihaa seosta (liian vähän bensaa) että tehoputkien ja varaattoreiden ja sylintereiden ostamisella ei saavuteta yhtään huippuja lisää. Tästä puhuu kokemus.
Itsellä 2007 ja 2015 Factoryt, toki vanhempi myyty kun uudemman hain Oulusta, nyt ajettu 36.500km, ei mitään vikoja jos tulpan, renkaitten, variaattorin rullien sekä hihnanvaihtoja ei lasketa, toki polttimoja on muutama mennyt lähinnä taakse, itse huollettu kaikki mitä onkin hyvä huoltaa. Mittarivirhe molemmissa oli +2.4kmh elikä ei oikeastaan mitään ja jos mopolle ei riitä noin 90kmh vauhti uskaliaimmille pelkällä rikanpoistolla, niin sitten kandii harkita isompaa ajopeliä. Itsellä rajoitettu rikalla trafin määrittämään moporajaan, kiihtyvyyttä mopoksi löytyy vakiona uskomattomasti edelleen liki 40.000 ajettuna (ei vaihdettu sylinteriä eikä mäntää: VIELÄ!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: Eki - 23.04.18 - klo:16:45
ja jos mopolle ei riitä noin 90kmh vauhti uskaliaimmille pelkällä rikanpoistolla, niin sitten kandii harkita isompaa ajopeliä. Itsellä rajoitettu rikalla trafin määrittämään moporajaan, kiihtyvyyttä mopoksi löytyy vakiona uskomattomasti edelleen liki 40.000 ajettuna (ei vaihdettu sylinteriä eikä mäntää: VIELÄ!
Mulla oli -04 SR prikan poistolla meni noin 70km/h (gps), en edes kokeillut kovempaa, mittarissa oli 28000 mäntä oli kerran vaihdettu. Kaveri (aikuinen) joka osti tuo kyseli konstia millä saa rajoitettua kulkua, toimitin hänelle ohennetun prikan jolla huiput 55km/h.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.