Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio Beverly 300/350/500 (vs Honda SH 300)

Aloittaja JakeS, 27.04.12 - klo:20:41

« edellinen - seuraava »

JakeS

Vaiva on edelleen olemassa. Ei huomaa pk-seudulla ajaessa mutta torstaina tuuppasin skoden mökille ja 120 mittarinopeuden jälkeen alkaa tasakaasulla. No, ajokelit on jo vähissä ja ajetaan vielä se mitä voidaan ja sitten tuusmotoriin takuuvalohoitoon.

Vaimo on tuohon ollut tyytyväinen ja ajanut kaksi kertaa enemmän parissa kuukaudessa kuin kolmesatasella koko viime kesänä. Eikä edes minulla pakottavaa tarvetta vaihtaa isompaan..
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

JakeS

No niin. Päivitystä sen verran että Piaggio on mennyt Tuusmotorin kautta uuteen kotiin. Oli ehdottomasti hienoin skode millä olen ajanut. Kuitenkin aika pian tuli se ikuinen probleema kyllästymisen ja tehottomuuden suhteen.  En vaan saanut tarpeeksi kiksejä. Vaimo kyllä ajoi tyytyväisenä mutta omasta näkökulmasta hieman hirvitti ajamisen epävarmuus.
En meinaa kaksipyöräisistä luopua mutta katse kääntyy vaihteeksi moottoripyörien suuntaan.
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

pugt200

Ajelin kuluneen kesän puoliksi prätkällä ja skodella. Motoa on mukava välillä luukuttaa mutta sen käyttökynnys on niin paljon suurempi, että kyllä taas tekee mieli vaihtaa GTS Vespaan. Sillä viitsii heittää pieniäkin rundeja ja tehot riittää ykköspaikkaan liikennevaloissa.

JakeS

Niin juuri. Tuppasi skodekin jäämään pihaan niin kuinka sen mp:n kanssa käy. Tätä asiaa itsekin miettinyt viimeiset päivät. Kyllähän se tonninen mp taas hienolta laitteelta pienen tauon jälkeen tuntui. Nä mun ajot on viime vuosina vain olleet sellaisia että moposkootteri ja yksipyöräinen riittävät siihen mainiosti. Normaalin kesäloman tapainen jakso kesäaikaan on ollut viimeksi 2010.
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

Kone1

Mulla ainakin käyttökynnys MP:n ja skootterin kanssa on ihan sama kummassakin. Miks se käyttö Mp:ssä suurempi?

pera8x

Lainaus käyttäjältä: Kone1 - 24.10.15 - klo:10:54
Mulla ainakin käyttökynnys MP:n ja skootterin kanssa on ihan sama kummassakin. Miks se käyttö Mp:ssä suurempi?

en tiiä mistä se johtuu, mutta mullakin mp:n käyttökynnys jotenkin suurempi. kai se vaan on, kun ne on niin isoja ja raskaita. ja matkaa en tykkää kakspyöräsellä taittaa, vaan enemmänkin vaan kruisailla ja temppuilla. skubun selkään on helppo hypätä ja ajella lähisiwaan, kun mp:n kanssa se tuntuu jotenkin vaivalloisemmalta. ei mulla tosin ole nyt vuosiin omaa prätkää ollutkaan. prätkän pitää olla sellanen pieni ja näppärä. joku kilvellinen monttupyörä olisi just passeli ainakin mun menoihin. yhtä köykänen, kun skootteri, mutta menohalut paljon rivakammat. joku goldwing, tai jammun fjr on jo liian isoja ja raskaita. ei sellasella tee mieli mitään kylää ajella ympäri. ne on tarkotettu matkan taittamiseen ja siihen käytän mielummin autoa.

Kone1

Käyttötarkoituksen mukaan tietysti. Eihän Gold Wingiä kannata tietenkään silloin ostaa, kun nurkilla pyörii. Moposkootteri on siihen omiaan.

Skegge

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 24.10.15 - klo:11:13
Lainaus käyttäjältä: Kone1 - 24.10.15 - klo:10:54
Mulla ainakin käyttökynnys MP:n ja skootterin kanssa on ihan sama kummassakin. Miks se käyttö Mp:ssä suurempi?

en tiiä mistä se johtuu, mutta mullakin mp:n käyttökynnys jotenkin suurempi. kai se vaan on, kun ne on niin isoja ja raskaita. ja matkaa en tykkää kakspyöräsellä taittaa, vaan enemmänkin vaan kruisailla ja temppuilla. skubun selkään on helppo hypätä ja ajella lähisiwaan, kun mp:n kanssa se tuntuu jotenkin vaivalloisemmalta. ei mulla tosin ole nyt vuosiin omaa prätkää ollutkaan. prätkän pitää olla sellanen pieni ja näppärä. joku kilvellinen monttupyörä olisi just passeli ainakin mun menoihin. yhtä köykänen, kun skootteri, mutta menohalut paljon rivakammat. joku goldwing, tai jammun fjr on jo liian isoja ja raskaita. ei sellasella tee mieli mitään kylää ajella ympäri. ne on tarkotettu matkan taittamiseen ja siihen käytän mielummin autoa.

600:nen kyykky oli liian tykki ja vaikean tuntuinen ajettava kun harvakseltaan ajoi. Sen sijaan tuo 650 V-Strom on rento ja helposti hallittava peli vaikka välissä olisi ollut 8 kk taukoa. Helkkarin hyvä yleispyötä kaiken kaikkiaan eikä routavauriot tms. juuri haittaa menoa. Vakio moposkootteri taas on...no kyllähän sillä lähikaupassa käy. Tänään ajoin 20 km lenkin tytön skoballa ja kyllähän se jo pitkältä reissulta tuntui.

pera8x

6 satkuunkin tottuu, kun aikansa ajelee. ja tonniseenkin tottuu. varmaan kaikkeen tottuu, kun aikansa ajelee. paitis kyykkypyörien ajoasentoon en ole ainakaan vielä tottunut. ajan mielummin pystyasennossa, kun makuultaan. se on muuten jännä homma, kun vaikka keväällä käy vetäseen lenkin tollasella 600 sportti mopolla. se tuntuu kulkevan ja kiihtyvän ihan sikana. sitten kun pääsee kokeileen jotain isompaa, niin se se vasta tuntuukin kulkevan. sitten tuon isomman jälkeen, kun hyppää taas siihen tuttuun 6 satkuun, niin tuntuu, että kaikki alaväännöt olisi hävinneet.

mutta samanlailla se toimii autoissakin. se mihin tottuu tuntuu normaalilta, oli siinä sitten 50 heppaa, tai 500. ja kaikki muut autot, mitä joutuu, tai pääsee ajeleen tuntuu sitten tehokkailta, tai lussuilta riippuen siitä onko ne tehokkaampia vai tussumpia, kun se oma auto.

HiTec

Kyllä se skode on itselläkin ollut "helpompi" lähteä, jostain syystä. Toki 50cc moposkode ihan erikseen, mutta kyllä se lähteminen on jotenkin helpompaa tuolla maxillakin. Ehkä se on ne tavaratilat penkin alla tai jotain, vaikka ihan samalla tavalla sitä saa takalaukun prätkäänkin. Tai sitten ne on ne hallintalaitteet, aut.vaihteisto ja kunnon katteet, dunno ???

Ja auto taasen ei ole minulla koskaan ollut kuin ihmisten ja tavaroiden liikutin. Autolla ei ole koskaan haettu mitään sportti-fiiliksiä tms, ei edes silloin joskus muinoin nuorena. Enempi se on tuo matkustusmukavuus ja auton käytännöllisyys olleet meikäläisellä aina arvossaan 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

pugt200

GTS Vespa on pieni ja ketterä pyörä mutta kulkee kaupungissa ihan yhtä rivakasti kuin moto. Skode tulee myös ajettu vähän rennommissa kamoissa vaikka ei pitäisi. Moto vaatii minulta ainakin vähän parempaa pukeutumista.

Kone1

Ehkäpä, kun kuutiot pysyy siellä alle 500cc skodella tulee kevyemmin varusteltua. Ajoin sen yhden kesän 800cc Gileralla. Siihen kyllä tuli laiteltua päälle  enemmän kuin 125 Piaggioon, vaikka saman naarmun se kaupunkiajossa tekee 6kympin vauhdeissa oli alla mikä tahansa, jos varustus sama.