Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian

Aloittaja Kappas Vaan, 01.05.07 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

Coastside

LainaaMeillä on tollanen pari vuotta vanha Baotian BT49QT-12 noin 200km köröteltynä. Missähän mahtaa olla vika, kun mopo kulkee noin 30km/h ja ylämäkeen noin 20kmh.
Laatua kuin mikä, vai mitä?
LainaaKaasua ei siedä vääntää täysin auki. Jalalla kun kääntää kaasun auki niin ensin tuntuu nostavan kierroksia mutta sekunnin päästä meinaa sammua ja sammuukin jos kaasun pitää auki.
Kalvo voi olla reikäinen tai reunasta auki.

Lainaa1. Seoksen säätöruuvi ei tunnu juurikaan vaikuttavan, vaikuttaa aavistuksen käyntiin muilla alueilla mutta ei täydellä kaasulla
Sen ei kuulukkaan vaikuttaa kuin alakierroksilla

Lainaa2. Ilmanputsari irrotettuna kone kiertää nätisti! Mutta tällöinkään ei kulje kuin noin 40kmh (rajoittimen johto on irrotettu). Mikäli putsarin kiinnittää vaikkakin vain niin että suodinkotelon kansi on irti ja suodin pois -> kone sammuu!?
Kaasari on tarkka putsarin tiiviydestä.

LainaaSe pakokaasun kierrätyssysteemi on koitettu tulpata, ei vaikutusta. Ihmettelin automaattiryypyn solenoidia, se tuntui lämpenevän melkoisesti, onko normaalia? Tosin nappasin senkin irti kaasarista ja käytin konetta mutta tälläkään ei ollut mitään vaikutusta oireisiin.
Solenoidissa vastus kuumentaa vahan joka laajetessaann työntää neulaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jalat

Lainaus käyttäjältä: b0bb0 - 23.09.10 - klo:22:04
Meillä on tollanen pari vuotta vanha Baotian BT49QT-12 noin 200km köröteltynä. Missähän mahtaa olla vika, kun mopo kulkee noin 30km/h ja ylämäkeen noin 20kmh. Kaasua ei siedä vääntää täysin auki. Jalalla kun kääntää kaasun auki niin ensin tuntuu nostavan kierroksia mutta sekunnin päästä meinaa sammua ja sammuukin jos kaasun pitää auki.

Kaasarin käytin auki mutta ei näkynyt mitään moskaa. Samoin chekkasin tulpan ja bensansuotimen, ei näkyvää vikaa. Siirsin myös kaasarin neulaa pykälän molempiin suuntiin, mutta ei tuntunut vaikuttavan.

Outoa tässä on se, että

1. Seoksen säätöruuvi ei tunnu juurikaan vaikuttavan, vaikuttaa aavistuksen käyntiin muilla alueilla mutta ei täydellä kaasulla
2. Ilmanputsari irrotettuna kone kiertää nätisti! Mutta tällöinkään ei kulje kuin noin 40kmh (rajoittimen johto on irrotettu). Mikäli putsarin kiinnittää vaikkakin vain niin että suodinkotelon kansi on irti ja suodin pois -> kone sammuu!?

Se pakokaasun kierrätyssysteemi on koitettu tulpata, ei vaikutusta. Ihmettelin automaattiryypyn solenoidia, se tuntui lämpenevän melkoisesti, onko normaalia? Tosin nappasin senkin irti kaasarista ja käytin konetta mutta tälläkään ei ollut mitään vaikutusta oireisiin.

Apuja jotta saisi lisää kilsoja baotianin mittariin?:)

Ensimmäinen asia näiden kiinan skootterien kanssa on se että jokaisen pitäisi ostaa itselleen pullo start pilottia tai vastaavaa starttisuihketta.
Sitten jos tulee käymisongelmia niin imuvuodot saa tuolla suihkeella näppärästi testattua läpi muutamassa sekunnissa.
Ja tosiaan sellainen pullo maksaa joku 4-8e ja niitä saa motonet, biltema, ad,... mikä tahansa vastaava kauppa.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

b0bb0

#482
Lainaa
LainaaKaasua ei siedä vääntää täysin auki. Jalalla kun kääntää kaasun auki niin ensin tuntuu nostavan kierroksia mutta sekunnin päästä meinaa sammua ja sammuukin jos kaasun pitää auki.
Kalvo voi olla reikäinen tai reunasta auki.

Kalvo on ehjä ja näytti istuvan tiiviisti paikoillaan.

Lainaa
Lainaa2. Ilmanputsari irrotettuna kone kiertää nätisti! Mutta tällöinkään ei kulje kuin noin 40kmh (rajoittimen johto on irrotettu). Mikäli putsarin kiinnittää vaikkakin vain niin että suodinkotelon kansi on irti ja suodin pois -> kone sammuu!?
Kaasari on tarkka putsarin tiiviydestä.

Miten se sitten kiertää ilman putsaria paremmin mutta tällöinkään ei kulje?


Eli millä korjaan oireet?  :)

Lainaus käyttäjältä: jalat - 24.09.10 - klo:08:43
Ensimmäinen asia näiden kiinan skootterien kanssa on se että jokaisen pitäisi ostaa itselleen pullo start pilottia tai vastaavaa starttisuihketta.
Sitten jos tulee käymisongelmia niin imuvuodot saa tuolla suihkeella näppärästi testattua läpi muutamassa sekunnissa.
Ja tosiaan sellainen pullo maksaa joku 4-8e ja niitä saa motonet, biltema, ad,... mikä tahansa vastaava kauppa.

Tollanen purkki taitaa löytyä tallista. Selitätkö testaamisen tarkemmin? Eli imuvuotoako tässä nyt pelkästään epäillään syylliseksi

Coastside

#483
Lainaus käyttäjältä: b0bb0 - 24.09.10 - klo:10:47
Lainaa
LainaaKaasua ei siedä vääntää täysin auki. Jalalla kun kääntää kaasun auki niin ensin tuntuu nostavan kierroksia mutta sekunnin päästä meinaa sammua ja sammuukin jos kaasun pitää auki.
Kalvo voi olla reikäinen tai reunasta auki.

Kalvo on ehjä ja näytti istuvan tiiviisti paikoillaan.

Lainaa
Lainaa2. Ilmanputsari irrotettuna kone kiertää nätisti! Mutta tällöinkään ei kulje kuin noin 40kmh (rajoittimen johto on irrotettu). Mikäli putsarin kiinnittää vaikkakin vain niin että suodinkotelon kansi on irti ja suodin pois -> kone sammuu!?
Kaasari on tarkka putsarin tiiviydestä.

Miten se sitten kiertää ilman putsaria paremmin mutta tällöinkään ei kulje?
Eli millä korjaan oireet?  :)
Se tosiaan vaatii tiiviin putsarin, tosin jotkut ovat poranneet reikiä mutta niin ettei kaasariin suuntaudu heijastusaaltoja jotka sotkee luistin toimintaa.


Lainaus käyttäjältä: b0bb0 - 24.09.10 - klo:10:49
Lainaus käyttäjältä: jalat - 24.09.10 - klo:08:43
Ensimmäinen asia näiden kiinan skootterien kanssa on se että jokaisen pitäisi ostaa itselleen pullo start pilottia tai vastaavaa starttisuihketta.
Sitten jos tulee käymisongelmia niin imuvuodot saa tuolla suihkeella näppärästi testattua läpi muutamassa sekunnissa.
Ja tosiaan sellainen pullo maksaa joku 4-8e ja niitä saa motonet, biltema, ad,... mikä tahansa vastaava kauppa.

Tollanen purkki taitaa löytyä tallista. Selitätkö testaamisen tarkemmin? Eli imuvuotoako tässä nyt pelkästään epäillään syylliseksi näihin oireisiin?
Kone käyntiin ja suihkautellaan imukaulaan ja putsarin ja kaasarin liitoksiin ja jos käynti sillä muuttuu se kertoo vuodosta. Pilotti ei sottaa. Kaasutohokin käy.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Lainaus käyttäjältä: b0bb0 - 23.09.10 - klo:22:04
Meillä on tollanen pari vuotta vanha Baotian BT49QT-12 noin 200km köröteltynä. Missähän mahtaa olla vika, kun mopo kulkee noin 30km/h ja ylämäkeen noin 20kmh. Kaasua ei siedä vääntää täysin auki. Jalalla kun kääntää kaasun auki niin ensin tuntuu nostavan kierroksia mutta sekunnin päästä meinaa sammua ja sammuukin jos kaasun pitää auki.
Ja ryyppy ei varmasti makaa päällä? Tukkoinen ja tehoten, meinaa sammua, ei ota kierroksia, käy raskaasti, röpöttää...
Minkä värinen on tulppa?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

b0bb0

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 24.09.10 - klo:12:47
Lainaus käyttäjältä: b0bb0 - 23.09.10 - klo:22:04
Meillä on tollanen pari vuotta vanha Baotian BT49QT-12 noin 200km köröteltynä. Missähän mahtaa olla vika, kun mopo kulkee noin 30km/h ja ylämäkeen noin 20kmh. Kaasua ei siedä vääntää täysin auki. Jalalla kun kääntää kaasun auki niin ensin tuntuu nostavan kierroksia mutta sekunnin päästä meinaa sammua ja sammuukin jos kaasun pitää auki.
Ja ryyppy ei varmasti makaa päällä? Tukkoinen ja tehoten, meinaa sammua, ei ota kierroksia, käy raskaasti, röpöttää...
Minkä värinen on tulppa?

Miten varmistan ettei makaa päällä varmasti? Otin sen solenoidin irti kokonaan kaasarista koneen käydessä mutta ei vaikuttanut.

Tulppa oli tumman ruskea / musta, mutta oli niin pitkää seossäätöä siinä alla jo etten tiedä voiko siitä mitään sanoa?

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

b0bb0

#487
Missä vaiheessa sähköryypylle pitäisi alkaa tulla se 12V? Kun kääntää avaimesta, kun käynnistää vai jollakin viiveellä? Näyttäis tulevan 0.5-1V käynnistyksen jälkeen. Minne ryyppyjohdot menevät, etukatteen taakse virtalukolle vai? Koitin yleismittarin "piipperi" asennolla selvitellä johtojen reittejä, mutta kun ne tuntuvat piippaavan joka johdon kanssa kuten myös rungon kanssa molemmat ??? Kiinalaiset tehny kummat sähköt kun kaikki johot yhessä ja silti valot palaa? :D


E: näyttäis ettei sinne tule ku se voltin luokkaa vaikka mitenpäin mittaa, mutta silti ryyppy lämpeää ja kun sen sitten irroittaa niin seula on kyllä liikkunut ainakin sen specsatun 1cm matkan.


BTW kuinka kovaa näitten lelujen pitäisi kulkea kunnossa ollessaan pelkällä rajoittimen johdon irrotuksella?

Eki

Yksi varmasti vaikuttava tekijä kulkuun on, mikäli kaasarista on aukaistu ja poistettu hetkeksi kalvo, kannattaa tarkistaa että venähtäneenkin kalvon reunat ovat siististi kaasarin urassa koko matkalta, muuten nopeus tippuu huomattavasti ja muutenkin on laiska veto.
Ollut vuodesta 1997 28 skootteria.

b0bb0

Lainaus käyttäjältä: Eki - 29.09.10 - klo:18:12
Yksi varmasti vaikuttava tekijä kulkuun on, mikäli kaasarista on aukaistu ja poistettu hetkeksi kalvo, kannattaa tarkistaa että venähtäneenkin kalvon reunat ovat siististi kaasarin urassa koko matkalta, muuten nopeus tippuu huomattavasti ja muutenkin on laiska veto.

On yritetty asetella kyllä tarkasti ja siististi uraan. Joku tossa kyllä vieläkin mättää, mutta tänään oli kuu kai paremmassa asennossa kun kulkee tasasella jo 40kmh :o Täydellä kaasulla meinaa sammua mutta lähtee lopulta vetämään, tosin vauhti on 5-10kmh pienempi kuin 3/4 kaasulla ???

b0bb0

Nyt ei enää ymmärrä missä voi olla vika. Tänään 8h mopon kimpussa (suurin osa ilman pulttipyssyä kiroilua) kun tuli vaihdettua rullat ja jousi sekä samalla chekattua:

venttiilinvälykset
toinen kaasari (samanlainen kiinapaska mutta silti)
ryypylle vedetty akulta se 12V että olisi varmasti pois päältä
koitettu kahdella eri ryypyllä
starttispraylla suihkittu imukaula ym liitokset läpi

Sytkäpuoli sitten seuraavaksi? Mopo ei siis kestä kuin about ½ kaasun ja sen jälkeen sammuu kuin seinään ajossakin. Joskus herää muutaman sekunnin sammuksissa olon jälkeen, mutta tänään esimerkiksi taas ei vaan pakko ajaa ½ kaasulla tai työntää. Vääntö on kokonaan pois myös.

Samppa

#491
Lainaus käyttäjältä: b0bb0 - 29.09.10 - klo:12:21
Missä vaiheessa sähköryypylle pitäisi alkaa tulla se 12V? Kun kääntää avaimesta, kun käynnistää vai jollakin viiveellä? Näyttäis tulevan 0.5-1V käynnistyksen jälkeen.
Ainakin Piaggiossa sinne menee vaihtovirtaa. Virta alkaa kulkemaan heti käynnistymisen jälkeen.

Putsaa tulppa täysin. Kierrä kiinni ja aja hana pohjassa vaikka kilometrin matkan. Miltä tulppa näyttää?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Shaladur

Pakko kysyä ett kuinka paljon ruosteinen tulpanhattu voi vaikuttaa?
Voisiko joku pistää kuvan miltä tuo puolanjohdon pitäisi näyttää(tarkoitan kohtaa johon tulpanhattu liitetään...)?
Tahtoisin kovasti saada tuon skobon ajokuntoon...
Mutta käyntiin se ei lähde :-[

- CDI-boksissa ei ole vikaa(kokeilin uutta CDI-boksiakin, mutta ei eroa..)
- Sulake ei ole palannut
- Tulppa on lähes uusi
- Kaasari on kunnossa
- Tulpanhatun sisältä jotkin osat näyttivät olevan ruosteessa...
- Puola tietääkseni toimii

Mutta tulppa ei anna kipinää...
Missä Vika? Mitä tarkastaa?

P.S. toivoisin että tähän vastattaisiin toisin kuin edelliseen viestiini
Baotian 'Fude' BT49QT-9  vmalli -04

JaakkoFagerlund

Shaladur, tuleeko siihen skopaan muuten sähköt, ts. onko magneetto ehjä tai akku hengissä (jos on akkuvirralla starttaava)?

Ja onhan kaikki johtoliittimet kunnossa/puhtaina/kiinni?
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

Shaladur

#494
Magneeto on ehjä ja Akku uusi
Ja kyllä ovat kaikki puhtaita ja kiinni, paitsi tuon tappokatkaisimen johto ku irroitin tuon mutta sen ei pitäisi vaikuttaa asiaan mitenkään kuten ei ennenkään.
Baotian 'Fude' BT49QT-9  vmalli -04