Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Honda Ruckus / Zoomer

Aloittaja qcla, 28.07.09 - klo:14:50

« edellinen - seuraava »

Partanen

#105
Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 14.10.12 - klo:23:17Voi voi, ...

Höpöjä kirjoittelet. Palataan asiaan mieluummin vasta sitten, kun sinä olet perehtynyt jousituksen perusteisiin.

Lisäys klo 23.28: "Jousen kantavuutta hienosäädettyä". Et kai ole tosissasi?!  ;D

Lisäys 2 klo 23.31 : Kerro näkemyksesi paremmin aiheeseen sopivassa viestiketjussa, ettei pilata hyvää ketjua sillä, että yritän todistaa sinulle samaa kuin että maapallo on pyöreä http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=3912.0
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 14.10.12 - klo:23:23

Höpöjä kirjoittelet
Voisitko hieman perustella väittämääsi?
Josituksen korkeutta jos säädät kyseisellä rinkulalla, niin saat aikaiseksi toimimattoman iskunvaimennuksen. Toimiva jousitus on yhdistelmä sisään ja ulko joustoa. Jos sinulla on teoria joka tukee jotain muuta, niin patentoi se äkkiä ja sinusta saattaa tulla miljonääri. ;D

InsOmnia

#107
Lainaus käyttäjältä: Partanen - 14.10.12 - klo:23:23
Lisäys klo 23.28: "Jousen kantavuutta hienosäädettyä". Et kai ole tosissasi?!  ;D
Juupajuu. ;D Tämä ei vissiin mennyt suoraan jakeluun. ::) :o ;D
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=3912.0 ei voi olla todellista?  ;D Sait intettyä mustan valkoiseksi. ;D
Ei muuten onnistu tällä kertaa. ;D

Höpöjä puhut! ::)

Partanen

#108
"Kura", eli sonta erkanee jo paljon ennen kuin edes yritän ottaa sitä jakeluun.

lisäys klo 23.40: Nyt kannattaa huomioida myös se, että ollaan "Honda"-osastolla. Siten voimme olettaa, että alustan toimintaan on edes vähän yritetty perehtyä. Toisin voi olla kiinalaisten ajokkien kanssa asian laita. He eivät niitä suunnitellessaan välttämättä välitä, taikka ymmärrä mikä on korkeudensäätö.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 14.10.12 - klo:23:37
"Kura", eli sonta erkanee jo paljon ennen kuin edes yritän ottaa sitä jakeluun.
Samoin fakta, mutta se on ihan oma häpeäs. ::)

Partanen

#110
Nimim. "InsOmnia": Yritä ymmärtää se mitä on kirjoitettu. Tiedän että se on vaikeaa, mutta yritä edes.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

InsOmnia

Pientä epätoivoa ilmassa? ;D

Taidan jättää tämän väittelyn tähän. Mitään faktaa ei ole lyöty pöytään, viitataan vanhoihin väittämiin ja keskustelu mennyt muutenkin hakoteille.
Pahoittelut siitä. :-X

Partanen

#112
Lue ajatuksella jo linkitetty keskustelu läpi. Kyse ei ole rakettitieteestä, vaan ihan pienen pienestä oivalluksesta. Pystyt siihen varmasti, jos oikein yrität.

Sillä rinkulalla jousen alla, jota ei näemmä löydy Zoomerista, voidaan säätää alustan korkeutta, eli korjata suuremman kuorman aiheuttama suurempi perän painuma. Zoomeriinkin voi ostaa tarvittaessa iskari-/jousipaketin, josta maavaran säätö löytyy. On olemassa portaallisia ja portaattomia säätöjä. Säädön tarkoitus on silti sama. Sillä säädetään perä takaisin oikealle korkeudelle, jos perän korkeus on tavallista suuremman kuorman vuoksi laskenut alkuperäisestä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 14.10.12 - klo:23:57
Lue ajatuksella jo linkitetty keskustelu läpi. Kyse ei ole rakettitieteestä, vaan ihan pienen pienestä oivalluksesta. Pystyt siihen varmasti, jos oikein yrität.
Vaikka lupasin lopettaa, lue se linkittämäsi teksti ajatuksella. Siellä oli taikasana kuormituksella.  ;)
Ota nyt vaan lusikka kauniiseen käteen ja ryömi takaisin koloosi häpeämään. Jousitus ei ikinä tule toimimaan sinun korkeudensäädöillä, vaikka tekisit mitä. :o ;D

Jos ei jotain maailmaa mullistavaa faktaa löydy, niin jätän tämän tähän.

Partanen

Mullistava fakta olisi se, että että ymmärtäisit lukemasi. Minä en varmasti ole sitä totuutta paras kertomaan. Nyt olisi silti hyvä hetki herätä totuuteen sinunkin, suun soittamisen sijasta.

Japanilainen on varmasti perehtynyt jousituksen toimintaan paremmin kuin kiinalainen. Voi olla, että kiinalaisen jousen säädön vääntely ei ainakaan helpota tämän asian ymmärtämistä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

InsOmnia

Huomioitko nyt ollenkaan, että skootterissa ei ole coilover jousitusta? Coiloverissa säädetään korkeus kyseisestä rinkulasta, mutta niissä säätövara onkin hiukan suurempi. http://en.wikipedia.org/wiki/Coilover 

Normaalissa skootteri/mopo/moottoripyörä iskunvaimentimessa ei ole KORKEUS säätöä vaan jousen esijännityksen säätö.



Partanen

Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

kultar

Kausi avattu. Ajattelin hankkia hieman nopeutta lisää. En itse ole vielä variaattoria avannut mutta videoita siitä katsellut. Kaveri avasi eilen omasta kiinalaisestaan variaattorin ja vaihtoi rullat. Katselin vieressä. Siinä oli holkissa toinen pää paksumpi. Hän oli sorvannut uusia holkkeja, joissa on eri leveysiä paksunnos-osia. Tämä levennys ilmeisesti estää variaattorin lautasia liikkumasta lähemmäs toisiaan ja tällä tavalla säätää nopeutta?

Youtuben ulkomaisissa zoomerin variaattoreissa on tasapaksu holkki. Onko Zoomerin suomeen tuoduissa versioissa samanlainen leveämpipäinen holkki, kuin kaverilla?

Jos holkissa ei ole levennystä, niin kuinkahan lujaa mahtaisi liikkua? Ilmeisesti sitä levennystä ei tarvitse olla holkin päässä?

Nämä variaattoriasiat ovat minulle sarjassa ennenkokemattomia asioita.

PappaSkootteri

#118
oikein mietit että se paksunnos tosiaan rajoittaa lautasia pääsemästä yhteen... oli ilmeisesti kymcoo minkä varin avasitte sillä käsittääkseni ainoastaan kymcossa on kiinteä "paksunnos" ja muissa vastaavissa irtonainen prikka.
jos sorvissa tekee "suoran" holkin niin ongelmaksi tulee se että lautanen eivät liu hyvin holkin päällä koska siitä puuttuu kovakromaus jolla saadaa liukua ja kestävyyttää holkkiin mutta esim oikean paksuisesta kovakromatusta tangosta se onnistuu koska silloin vain sisämittä tehdään sopivaksi


editoin saakutin kirotusvireet iteltäni
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

kultar

Äläs nyt ala kettuilemaan.  ;D Kaikki eivät ole syventyneet variaattorin saloihin.

Noissa juutuupin videoissa en ole nähnyt edes irtonaista prikkaa. Pitää se vissiin avata. Siis prikan poistaminen ei kuitenkaan aiheuta vaaraa minkään rikkoutumiselle mopossa? Vain nopeus lisääntyy? Olisikohan tietoa, että kuinka paljon vauhti kasvaa?