Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco agility käynnistys ongelma

Aloittaja MutAntti, 18.10.22 - klo:16:24

« edellinen - seuraava »

MutAntti

Juu eli yks aamu ei enää käynnistynyt. Illalla vielä toimi normaalisti. Kipinää antaa ja polkiessa bensa liikkuu letkussa.
Otin kaasarin irti ja putsailin mielestäni kaiken. Kaasari takas ja muutamalla potkulla käyntiin. N.5 sekkaa käy ja ottaa kaasua. Sit sammuu eikä millään enää käyntiin. Kaasari irti ja valutin bensat tyhjäksi ja takas kii. Taas lähti käyntiin ja sit sammuu. Taas kaasari tyhjäksi ja uusiks käyntiin ja Taas sammuu.
En ymmärrä. Kaveri sano et tulppa ei kestäisi painetta vaikka kipinä Ok.
10k ajettu. En  ymmärrä noista Kiina mopoista mtn.
Apuva!

Coastside

Jos se sammuu kuin virrat pois kääntäen, voi CDI olla syy?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MutAntti

#2
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 18.10.22 - klo:17:11Jos se sammuu kuin virrat pois kääntäen, voi CDI olla syy?
Sammuu vähän ku bensa loppuisi tai sais liikaa. Ei ihan niin kun avaimesta. Vois kyllä koittaa vanhalla vakio boxilla.

Juu ei auttanut. Outoo ku jos kohokammiosta laskee bensat veks ja takas kii nii hetken käy ja sit sammuu.

konenikkari

Kaasutin voi tulvia, neulaventtiili vuotaa,
tai alipainehanasta on kalvo puhki.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

MutAntti

#4
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 18.10.22 - klo:18:27Kaasutin voi tulvia, neulaventtiili vuotaa,
tai alipainehanasta on kalvo puhki.
Juu, sitä hanaa mä kans mietin. Tosin bensaa valuttaa ku imin alipaine letkusta. Tota automaatti ryyppyä kans miettiny et voisko se olla syynä? Oli myös aika ryppynen se neulaventtiilin kalvo.

konenikkari

Myös uimurissa on neulaventtiili.
Kalvoluistissa on neula.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

MutAntti

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 18.10.22 - klo:18:50Myös uimurissa on neulaventtiili.
Kalvoluistissa on neula.
Mitä sille vois siis tehdä, tai selvittää sitä vikaa? Viimeks oon pelannu pappatunturin kaasarin kans 35v.sitten niin hiukan uutta tekniikkaa mulle..

konenikkari

#7
Kun imit alipaineletkusta tuliko bensaa suuhun.
Kun sammuu, onko tulppa märkä.
Tuleeko kipinää heti sammumisen jälkeen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

Edellisten lisäksi.
Noiden oireiden perusteella , ei sähköryypyssä varmaan ole syy. Se on päällä n.1-3 min. riippuen ulkolämpötilasta.
Epäilisin kyllä neulaventtiilin kalvoa , kun kerroit sen olevan "ryppyinen" . Se pitää olla ehjä ja pehmeä , muuten jumittaa . Ei siis liiku helposti alipaineen mukaan.Neula voi siis jäädä esim. ylä tai ala-asentoon.

MutAntti

Lainaus käyttäjältä: tapiovuorent - 19.10.22 - klo:08:27Edellisten lisäksi.
Noiden oireiden perusteella , ei sähköryypyssä varmaan ole syy. Se on päällä n.1-3 min. riippuen ulkolämpötilasta.
Epäilisin kyllä neulaventtiilin kalvoa , kun kerroit sen olevan "ryppyinen" . Se pitää olla ehjä ja pehmeä , muuten jumittaa . Ei siis liiku helposti alipaineen mukaan.Neula voi siis jäädä esim. ylä tai ala-asentoon.
Oukej. Kiitos kovasti vinkeistä. Koitan siis näillä ohjeilla.

tapiovuorent

Tarkista myös, pysyykö neula paikoillaan , kun laitat palautusjousen "kalvon" sisälle.
Jos neula ei ole kiinteä , niin jousta vasten pitää olla toppari ( millainen se sitten onkaan tuossa kaasuttimessasi)ettei neula pääse liikkumaan ylös /alas "holtittomasti. Jos vaikka se toppari olisi kadonnut jossain vaiheessa.

Coastside

Minun kymcon kaasari lakkasi vain toimimasta. Se on se aito japanilainen siivekeluistilla. Voi korvata jollakin kiinalaisella. 101-octane on paska, ainakin ryypyn osalta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04