Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yamahan etuiskarin kunnostus (BW'S NG vm. -04)

Aloittaja ata66, 16.07.07 - klo:16:02

« edellinen - seuraava »

ata66

Onko kokemusta miten vaihdetaan stefa Yamaha BW'S NG (vm. -04) etuiskariin? Oikeanpuoleinen iskari vuotaa, mulla on stefa mutta entäs sitten? Katsoin Easypartsin sivuilta räjäytyskuvaa, mutta ottaisin mielelläni kokemuksia miten homman hoitaa, etenkin kiinnostaa paljonko öljyä pitää laittaa putkeen.
Jos muut mollaavat, ne ovat kateellisia.

Samppa

Laitappa tänne suora linkki tuonne Easypartsin sivuilla olevaan räjäytyskuvaan, niin katson onko iskarimalli sellainen jonka olen purkanut. On tullut muutama purettua. Yleensä suuri ongelma on se, että mikäli stefa on vuotanut pitkään on myös sisempää putkea (riippuu iskarimallista) lukitseva sokka niin ruostunut, että siitä ei saa mitään otetta. Mutta tosiaan, linkkiä odotellessa ja katsotaan sitten (ellei joku toinen sitten suoraan ole tuota operaatiota ko. vehkeeseen tehnyt).  8)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Jepu jos se lukitusrengas on ruostunut, niin aika kova homma siitä tulee.
mutta muuten aika simppeli homma, tähän on varmasti monta eri tekniikkaa, mutta itse vedän vanhat rojut ulos stefakoukulla ja laitan uudet paikoilleen sopivaa holkkia käyttäen.
hommahan lähtee siitä, että otat ensin stefat poies ja sitten lukituksen jolloin putket erkanee toisistaan sitten vain päinvastaisessa järjestyksessä uudet takaisin. pölykumi kannattaa vaihtaa samalla kun stefatkin.. Samppa varmasti neuvoo toisenkin konstin  ;) ;)
Kuten sanoin meitä asentajia on moneen junaan...... ;D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

ata66

Jos muut mollaavat, ne ovat kateellisia.

Samppa

Nyt täytyy kyllä todeta, että en ole kyseisen tyyppistä iskari purkanut...  :P Eli menisi itsellänikin opetteluksi tuon kanssa. Olen tästä tyypistä hiljaa...

Toisentyyppisessä iskarissa olisin tehnyt purkamisen samoin kun aeroxtuning. Lukitusrengas lähtee yleensä irti osina, jonka jälkeen vedän väkivallalla vanhat rojut irti ja uudet sisään. Mutta kuitenkin, jos vähänkin löytyy teeseitse vikaa, niin ei muuta kuin rohkeasti tutkimaan. Pidä vain kokoajan huoli siitä, että tiedät mikä osa mihinkin kuuluu (ja mikä mistäkin irtoaa).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

SalmiS^

Ihan samanlainen, kuin mun etupamput. Eli ensin etukatteita niin paljon auki, että saat skootterin eturenkaan irti jonka jälkeen pumput irti T-palasta (pitää etupumppuja kiinni ohjaustangossa) Sitten sieltä alhaalta ruuvi auki ja pumput irti toisistaan (sisempi ja ulompi) Sitten vain pölysuoja irti ja siitä sen alta stefa pois (itse käytin ruuvimeisseliä, jolla lähtee kyllä äkäisesti irti xD) Ja jos nuo ovat samat pumput, kuin Aeroxeissa ja Nitroissa, niin 0.75dl per pamppu öljyä. Sitten vain kasaamaan takaisin samassa järjestyksessä.

Näin homma hoidettiin mulla viime viikolla. Aikaa tohon saa menemään kevyseti 4h.
Mulla meni Stormin temppuiluiden takia, ku antoivat väärät stefat aluksi.

ata66

Jos muut mollaavat, ne ovat kateellisia.

SalmiS^

Eipä kestä. Tulikos sun pumpuistas älyttömän kovat vai ihan hyvät?

ata66

Jos muut mollaavat, ne ovat kateellisia.