Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymko super8 4T Ei käynnisty

Aloittaja FinShoot, 11.07.21 - klo:21:17

« edellinen - seuraava »

FinShoot

#15
iltaa
Kun tuon varikopan laittaa paikoilleen niin pitääkö bendix nostaa rattaan päälle ennen koteloon laittoa?
Laitoin varikopan kiinni ja tiukkasin kiinni. En saanut tiivistetttä niin laitoin ilman. Sitten yritin käynnistää niin kuulusti kuin bendix olisi jotenkin kiinni siinä kopassa niin ettei mahtunut pyörimään? Onko moinen mahdollista tai voiko kotelon saada asennettua niin ettei bendix ole ollenkaan siinä kolossa?
ihmetyttää kovasti :=
Kun löysäsin kotelon ruuveja huomattavasti, niin alkoi bendix pyörimään. Otin nyt kopan irti ja aamulla uudestaan kimppuun. Täytyy tarkistaa myös polkimen osat.. kun ei palaudu. Voiko sinne koppaan laittaa yhtään vaseliinia tms?
Sitten vielä mistä johtuu kun varihihnan vaihdon jälkeen kone ei lähde käyntiin? katsoin niin tulppa oli märkä.
Voiko kaasarin kiinnityksen vaäjyys siihen muoviseen kurkkuun, aiheuttaa liian bensan saamisen, vai onko se toistepäin?
Onko noi tiivisteet saatava varikoppaan kiinn takaisin?
Koitan huomenna laittaa kuvia siitä bendixistä jne. Katsotaan onnistuuko moinen minulta :D


Edit. Vielä semmoinen juttu kun skoba ei meinannut kylmällä käynnistyä niin toin sen vähäksi aikaa sisälle ja ihan patterin viereen ja patteri täysille. Sitten pyöritin jalkakammesta muutaman kerran ja oloin sahaamaan, lopulta lähti käyntiin, mutta ei kylmänä pihalta.

konenikkari

Se koppa tarvii sen tiivisteen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

Konenikkaria "peesaten".Tuossa Super 8 skootterissahan on melko paksu kumitiiviste, joka pitää tosiaan olla paikallaan , muuten "sisäkaluilla" tulee ahdasta. Jopa ohut paperitiiviste , jota yleisesti kiinanskootterissa esiintyy , joissain tapauksissa aiheuttaa ahtautta.
Kun vaihdoit hihnan , niin varmistitko , ettei hihna jäänyt puristukseen etulautasten väliin , kun kiristit kiinnitymutterin. 
Käynnistysongelma: Pyörittääkö startti normaalisti , ellei , niin onko hihna jumissa ?

FinShoot

#18
Joo. katsoin  sen hihnan ja se tiiviste on nyt mukana, just lähdössä laittamaan.
edit. Startti pyöritti normaalisti oli aluksi vain ahtaalla kun ei ollut tiivistettä. Eikun säätämään.
Kiitos teille taas :)

FinShoot

Sain käymaaan, mutta kun antaa vähän aikaa lämmetä niin kuuluu semmonen metallinen kilinä venttiilikopan/koneen kohdalta. Sen jälkeen jumitaa eikä startti jaksa pyörittää.

tapiovuorent

Metallinen kilinä !?. Olisiko venttiilikoneistossa ongelmaa.Se kannattaa tarkistaa. Onko venttiilien säätö tarkastettu ja säätöruuvien/ mutterit kunnolla kiinni. Lähteekö moottori käyntiin jalkapolkaisulla.
Bendiksin äänihän on omanlaisensa , mutta olit paikallistanut kilinän venttiilikopan suuntaan.

FinShoot

Joo, kyllä se kilinä kuului venttiilikopasta. Otan sen aamulla haltuun ja katon mitä siellä on. Ei lähtenyt polkaisulla käyntiin. Katson sen variaattorin vielä kertaalleen aamulla ja sitten sen venttiilikopan alle. Varmasti joudun kysymään apua.
Kiitos taas. :)

FinShoot

En ole vielä päässyt venttiilikoppaan käsiksi. Ostin väliajaksi kymcon agility cityn. Osaisko joku kertoa onko siinä sama mittaristo kun tuntuu ettei se valehtele samalla tavalla kuin super 8 vaan heittää vähän vähemmän? Kun on 16 tuumaiset nuo renkaat? Kannattaako tähän harkita mitään viriosia, varin holkki on suora ja ei tunnu huutavan mitään älyttömiä edes alamäessä. Ei ole mittaria kierroksille. PAljon tuollainen kirrosmittari maksaa? pitäs päästä viimeistään ensi viikon alussa super 8 venttiilikopan kimppuun...

Ei tää agility ole huono ollenkaan. Tykkään vaikka aluksi istuma asento tuntui jotenkin liian polvet koukussa menolta.

Erkki


viisnelonen

Tuo kahden skodun taktiikka on hyvä.. toinen ajossa niin toista saa rauhassa ruuvata ilman kiirettä ja paineita. Varaosiakin voi rauhassa tilailla vaikka ulkomailta kun ei oo kiire saada konetta kasaan.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

FinShoot

Kiitos taas vastanneille.
Olen samaa mieltä, että on oltava 2 skootteria, että ei joudu palaan jos tulee isompaa vikaa. Tuo agility city tuntuu ihan ok ajettavalta, mutta kyllä pidän super 8 penkkiä ja jalkatilaa parempana. Saa nähdä kun aamulla lähden ekan pitemmän lenkin heittää. :) 16 tuuman renkaat on kyllä plussaa. asvaltilla meno on mukavaa, jopa hidasteista pääsee pikkusen paremmin.

Avasin super 8 venttiilikannen. Pitääkö sen alemman venttiilin heilua hieman "vapaana ollessaan"? Vikaakin mahdollisesti löytyi. Toinen, se ylempi venttiili ei aukea ollenkaan. Ei ollut vielä rakotulkkia niin en uskaltanut avata ja kokeilla ilman, mutta aamulla tai sunnuntaina menen laittaa sen ylemmän venttiilin auki. Olisiko voinut olla niin, että ruuvi on päässyt auki ja venttiili on mennyt kiinni? Taidan ottaa pikkusen videota ja lykätä mun tubekanavalle, niin voitte katsoa....

Hyvät viikonloput kaikille propaajille. :)

jsr85

Lainaan ketjua.
Tyttärelle hain -13 mallin super 8 nelarin. Kipinää ei ole eikä tule, vaihdettu puola ja tulppa. Onko cdi boksi viat yleisiä tai kenties staattori viat🤔 starttasi tosi huonosti kun auton akulla testasin, luultavasti venttiilien säädöt prseellään mut ne ei ole iso ongelma.

Kari69

Staattori tekee sähköä. Sen vika ei vaikuta käynnistymiseen. Sytytysosat ovat tulppa, puola, cdi ja liipaisin (triggeri), joka on staattorin tuntumassa. Lisäksi tietysti osien väliset johdotukset.

Missä päin skootteri on. Minulla olisi cdi, jolla voisi kokeilla.

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Kari69 - 17.09.21 - klo:18:51
Staattori tekee sähköä. Sen vika ei vaikuta käynnistymiseen. Sytytysosat ovat tulppa, puola, cdi ja liipaisin (triggeri), joka on staattorin tuntumassa. Lisäksi tietysti osien väliset johdotukset.

Missä päin skootteri on. Minulla olisi cdi, jolla voisi kokeilla.

Miten niin staattori ei vaikuta käynnistymiseen? Sehän tekee sähkön mm. puolalle.

Kari69

Vaikuttaa tosiaan, jos kyseessä on AC-sytytys ja AC CDI. Ajatuksissa oli vain samanlainen 4T Kymco kuin minullakin. Siinä sytytys toimii tasavirralla ja sytytysvirta otetaan akusta. Silloin skootterissa on DC CDI.