Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Suzuki Love

Aloittaja Love82, 30.05.07 - klo:19:23

« edellinen - seuraava »

mcke

Alipainemokkulan suunta selvisi kun kaveri, joka myös entisöi lovea, sai yhden menemään rikki joten virheen kautta voittoon :)

Henkilökohtaisesti en osaa ottaa kantaa siihen ottaako runko kovin damagea hiekkapuhalluksesta, mutta jälki oli erinomainen. Eikä sitä paljon radoilla ajella joten tuskin se runko poikki menee vaikka puhtaaksi puhaltaakin :)

Ja penkin kanssa taitaa olla jokaisella Loven omistajalla sama vika. Omassanikin on halkeema eikä mistään tunnu löytyvän uutta. Kai se pitää ompelijalle viedä ja toivoa hyvää lopputulosta... ???

Samppa

#151
Eipä valmistajakaan 2-tahtiöljysuosituksena anna kuin:

SUZUKI CCI SUPER OIL tai a good quality two-stroke oil (non diluent type). Tietysti voidaan huomioida se, että manuska on 80-luvun alusta eli mitä silloin oli tarjolla. Itse olen kokeillut parilla erimerkkisellä öljyllä (molemmat mineraaleja) ja eipä ole vaikutusta pumpun vuotamiseen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

konenikkari

#152
"non diluent type"
Siinä taitaa olla taikasanat.
Eri asia on saako enää mistään ko. öljyjä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Samppa

Yksi ratkaisu olisi tietysti tehdä tuohon hana, mutta auta armias, jos sen unohtaa kääntää auki. Pitäisi tehdä myös patentti, jossa käynnistäminen ei olisi mahdollista ilman havan avaamista.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

ko2610

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 06.09.12 - klo:19:03
Yksi ratkaisu olisi tietysti tehdä tuohon hana, mutta auta armias, jos sen unohtaa kääntää auki. Pitäisi tehdä myös patentti, jossa käynnistäminen ei olisi mahdollista ilman havan avaamista.
Kuulostaa magneettiventtilin paikalta... :)

pekpel

Tai mikrokytkimen..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Samppa

Niin, vaikka suoraan virtalukon yhteyteen. Mutta entäpä sitten, kun se ei jostakin syystä toimi?

Parasta hoitoo tällaisille vanhoille paskoille eli siis arvoskoottereille on säännöllinen ajo. Silloin ei ole mitään väliä, vaikka pumppu vähän valuttelisi. Näkeepähän naapurit vain paremmin, millä mopolla kaveri lähtee liikenteeseen. Talvella kanssa käyttelyä viikoittain, jos ei jaksa käytellä, niin tyhjää öljysäiliön ja samalla ottaa myös sytytystulpan johdon irti ennen talvea. Kampikammioon valuu jokatapauksessa sen verran öljyä, että mikäli joku vehjettä yrittää käyntiin (jälkikasvu), niin ei se moottorin pieni pyöritys mitään haittaa...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

shiznit

No niin, nyt olis kilvet Laamassa  :P
Osaisko joku kertoo minkä mittainen jousi on seisontatuessa. Jousi on lentänyt pellolle.
Nyt paikalla on nippuside, mutta jos hankkis jostain oikean mittaisen jousen.

Mitä öljyä sinne vaihteistoon tulee? Ostin Mobilin automaattivaihteistoöljyä. Kuulemma aika juoksevaa.
Ei meinaa enää löytyä mineraalipohjasta tuorevoiteluöljyä, eikä oiken pelkkää tuorevoiteluöljyä. Käykö loven koneessa tuollainen puolisynteettinen Valvolinen öljy. Selosteen mukaan toimii sekä tuorevoitelussa että sekoitettuna.

Mitenkähän mopoon vaihdetaan renkaat? Mulla olis nastarenkaat. Saako ne käsipelillä vaihettua (siis kumit irti vanteesta) vai pitääkö viedä liikkeeseen kummin vaihtoon.

Sori yksinkertaiset kysymykset. Vähän dummie näiden mopojen kanssa.


Coastside

#158
Se on n.70 % sen pidikkeiden lyhyimmästä välimitasta. Nyrkkisääntönä. Yksi tehokas keino vetää jousi paikoilleen on kiinnittää asennusnauhaa riman päähän jolla voi vetää jousta astumalla rimalle. Asensin tänään noin sadan kilon vedon vaativat jouset sellaisella.

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=3281.0

Rengastöistä. Kuvia on hävinnyt , mutta juttua on. Taitaa minun ennätyksenikin olla voimassa?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mcke

Renkaat saa ite vaihdettua mutta se on taistelun takana. Kunnolla liukkaria ja voimaa peliin...

shiznit

Outs,
Taidan käyttää liikkeen palveluja, ei oo ihan polkupyörän renkaan vaihtoa.
Kiitos vinkistä.

Pitääpä kattoo minkälaisia jousia olis varastossa jos olis sopivan mittainen.

shiznit

Onkohan toi mun ostama automaattivaihteistoöljy väärää? Scrollailin täällä näitä keskusteluja ja jossain mainittiin joku auton öljyn tyyppinen öljy.

pekpel

rengas hommat on tekniikkalaji..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

shiznit

Ihan vinkkinä, Biltemasta ostin sellaisia moottoripyörän pakoputken jousia. Tuntuvat toimivan seisontatuessa.

Olisko jollain vinkkiä siitä vaihteistoöljystä? Mitä sinne pitäs laittaa?

Viikonloppuna ekat kerrat ajoin Lovella. Ja eka kertaa mopolla. Olipas hauskaa kyytiä. Ei mene kuin 35 km/h. Veto loppuu jos panee hanat täysille. Pitäsköhän tuota kaasua yrittää säätää. Ei oo kokemusta kuin vaan autoista eikä niistäkään kaasarista.

Samppa

#164
Vaihteistoöljynä manuska mainitsee synteettinen 20W/40.

Löytyy muistaakseni vielä? esim. Biltemoista ja mainostetaan vanhempiin moottoreihin. Jos et löydä, niin 15W/40 käy ihan yhtä hyvin. Jälkimmäistä pitäisi ainakin löytyä Biltemasta.

Säätämisestä löytyy jo juttua tästä ketjusta.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.