Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Öljyn varoitusvalon vilkkuiluun syy?

Aloittaja Jon, 28.10.10 - klo:17:22

« edellinen - seuraava »

Jon

Moro,

No nyt kävi näin että vaihdoin tulpan ja tulpanhatun. Vaihdon jälkeen kaasuttelin mopoa seisontajalalla ja mopo otti taas normaalisti kierroksia.

Lähdin sitten ajamaan pienen(10m) lenkin ja huomasin että öljyvalo rupesi vilkuttamaan. Tarkistin öljyt ja oli riittävästi.

Noh, taas käynnistin mopon ja valo rupeaa vilkkumaan noin 5sek käynnistyksestä.

Olen yrittänyt sitä johtoa heilutella mikä menee öljysäiliön "sensoriin" mutta ei vaikutusta.

Tämä vilkkuminen alkoi siis heti tulpan ja hatun vaihdon jälkeen. Laitoin vanhan hatun kiinni mutta ei vaikutusta.

Onko neuvoja?

Kiitos jo etukäteen :)

-Jon-

Coastside

#1
Jos säiliössä on öljyä yli puolenvälin  ja anturi on säiliössä, se kertoo vain häiriöstä virtapiirissä. Ne yleensä tehdään varoittamaan hyvissä ajoin ennen sen loppumista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Jon

#2
Eli mistä tuota vikaa pitäisi lähteä etsimään?

Coastside

#3
En tunne ko tapauksen kytkentää mutta ne tehdään niin että valo palaa ellei anturin kautta tule virtaa. Tämä siksi ettei pelkkä virtapiirikatko sammuta valoa. Liittimien tarkistus nyt ensin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Jon

#4
Tarkistin tossa äsken tuon anturin liittimen ja en noista mitään tiedä mutta ehjältä näytti.

Sinänsä outoa että koko farssi alkoi niinkin pienen operaation jälkeen kun tulpan ja hatun vaihto, ei voi kun ihmetellä!

Jon

#5
No niin enää ei vaivaa ainostaa tuo valon vilkkuminen vaan epäilen että pösö leikkasi kiinni :(

Tänään aamulla kävi sellainen juttu kun ajelin duuniin(vaihtia 60km/h) niin yht'äkkiä vaan booas ja sammui, noh polkasin käyntiin.
Jatkoin noin 10m matkaa ja kuulu ruks ja löi takarenkaan hetkeks lukkoon. Sitä ennen huus mopo niin perhanasti. Eikä tuntu vaihtavan isommalle ollenkaan.

Avasin pytyn ja mäntä oli kyllä kassassa mutta naarmunen.
Mopon saa vielä käyntiin mutta se ei pysy tyhjäkäynnillä vaan sammuu heti. Ja pienen testiajon aikana kyllä kiihtyy ihan ok. Koneesta kuulu pientä kilinää.

Voisko olla että öljypumppu olis pettäny ja sen takia vilkutti tai vilkuttaa sitä valoa? Ja sitten lämpöleikannu.



Coastside

#6
Olin eilen kirjoittaa sen klassisen ohjeen että jos epäilee voitelua niin öljy bensaan. Jos se alkaa savuttamaan selvästi, se saa öljyä pumpun kautta myös.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Jon - 28.10.10 - klo:17:22
Lähdin sitten ajamaan pienen(10m) lenkin ja huomasin että öljyvalo rupesi vilkuttamaan. Tarkistin öljyt ja oli riittävästi.
Joo leiponuthan se on.

Oliko nyt tosiaan koneessa öljyä vai hajosiko öljypumppu?

Ainakin vanhemissa Piaggioissa öljyvalon vilkkuminen kertoo joko aina siitä, että öljy on vähissä tai sitten anturiviasta. Niin fiksu tuo öljyvalo ei ole, että tietäisi toimiiko itse pumppu. Uudemmassa Vespassani öljyvalo palaa automaattisesti virtojen kääntämisen jälkeen pari sekunttia ja sammuu sitten. Muuten toimii kuten edellä mainituissa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

speed 3

mulla näkyy jo tankin pojaa ku öljyvalo syttyy
ex-speedfight3 vm-10