Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Agility ei jaksa vääntää!

Aloittaja Jon, 01.07.13 - klo:15:53

« edellinen - seuraava »

Jon

Hei,

Tyttöystävän mopoon iski sellanen vika ettei jaksa enää vääntä. Lähtee paikaltaa todella hitaasti ja pystyy jaloilla pitämään vastaan eikä siis jaksa vääntää oikeastaa lainkaan.
Kun on jaksanut noin 40m körötellä niin tuntuu että mopo sais yhtäkkiä tehopiikin.  Mopolla on ajettu 11000km.

Nelitahti kyseessä.

Juissi

Voi olla että etuvari on jumittunut, huomaa siitä jos liikkeelle lähtiessä on tosi matalat kierrokset.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Jon

Variaattorit avattu, hinha vaihdettu, seuraavaksi olisi tarkotus vaihtaa kytkin ja vastapainejousi.
Kone tuntuu käyvän ihan normaalisti mutta vääntöä ei vaan ole.

Sampuli

Lainaus käyttäjältä: ko2610Kannattaa muistaa vanha totuus... moottoripyöräilijöitä (skobailijoita, mopoilijoita jne.) on kahta lajia: niitä, jotka ovat kaatuneet ja niitä, jotka eivät vielä ole kaatuneet.

JR

Bensan puute se yleisin laiskistaja taitaa olla.

Sampuli

Mulla on vähän vastaavaa. Mutta vari kyllä toimii oikein. Tulppa on oikean värinen, venat on säädetty. Kaveri kyllä sanoi että puristuksia ei ole paljon verrattuna hänen kinkkiskobaan, josta oli männänrenkaat menny.. Kaverin Kymco vääntää 1000x paremmin samoilla kierroksilla, tämä lähtee "pehmeästi" liikkeelle, muiden Kymcojen napatessa terävästi.
Lainaus käyttäjältä: ko2610Kannattaa muistaa vanha totuus... moottoripyöräilijöitä (skobailijoita, mopoilijoita jne.) on kahta lajia: niitä, jotka ovat kaatuneet ja niitä, jotka eivät vielä ole kaatuneet.

ilborg

Hitusen hankala sanoa ihan pelkästään noista oireista, kun niin moni asia voi vaikuttaa. Voisi täsmätä rikkaaseen seokseen, jolloin pitäisi bensan haista, miksi ei myös jotain vanhaa bensaa. Sitten agilitystä itsellä mennyt myös yksi kampiakselin kiila, joka tuntui hieman tuollaiselta, mutta siinä erityispiirteenä oli että liikkelle lähdettäessä enemmän kaasua vääntäessä meinasi sammua, ja kun kierroksia oli saanut tarpeeksi niin saattoi käydä tyydyttävästi. Tietysti laiha seos myös voi aiheuttaa ponnettomuutta, mutta myös nykimistä, sekä jos on kovin alhaalta asti laiha niin myös vaikeaa starttaamista .

Itse lähtisin varmaan polttoainepuolelta liikkelle ja seuraavaksi tarkistaisin ne venttiilit. En tiedä voiko karsta myös aiheuttaa tuollaisen oireen? Kaasarin tukos tai kurkun takeltelu (tosin kymcon oma kaasari ei tunnu olevan herkkä tälle).

Mutta onko siis vika tietyllä kierrosalueella vai lämpenemisen kanssa tekemisissä? Eli toimiiko mopo sitten tuon lämmittelyn jälkeen normaalisti myös pysähdyksen jälkeen? Tuleeko vika esim kun yrittää moottoriin saada kierroksia, eikä silloin kun yrittää laskea? Kuuluuko laitteessta mitään outoja ääniä variaattorin puolelta, tai lämpeneekö se julmettomasti, koska johonkin se voima pitäisi kadota mikäli vika on siellä?

Nämä nelitahtiset agilityt on sitten käytännössä samoja noiden kiinalaisten nelitahtien kanssa, eli sieltä voi hakea myös tietoa (ilmanputsari on paperinen toisin kuin kiinalaisissa, varin tiiviste kumia, ja kaasari taitaa olla omaa tekoa, siinäpä nuo moottorin erot).

Sampuli

Juu tästä kiinan4t-yhtäläisyyksistä on tietoa , 139QM* konehan näissä on. Kaikki muuonkin sitten kestävämpää. :D Kone vääntää paremmin viileämmällä ilmalla, mutta kaveri tosiaan polki ja sano että puristuksia ei ole paskaakaan. :D Lämpimänä toimii sammumatta täyskaasulla. Mopo tosiaan viileänä täyskaasulla laskee kierrokset miniomiin ja lähes sammuu.  Kiihtyy yhtä hyvin 1 päällä lämpimänäkin kuin kamun Agi 2 päällä. Eli vääntöä ei ole. Olen ajanut kaverin kunnossa olevaa ja ei prkl, nää nelarithan on ihan pirteitä! :o  Kaasua pitää myös vempata viileänä että kiekat nousisi eikä mopo sammuisi. Tyhjäkäyntiä käy hyvin. Varista ei outoja ääniä.  Vari lämpenee aika paljon kyllä, mutta sehän lämpiää aina? Tulppa terveen värinen.
http://www.youtube.com/watch?v=-EVQEv6s8ek
Tekee tuota myös kesällä mutta pidemmän aikaa. Talvella sai lämmittää jotain 15min että pääsi yli 30kmh.
Lainaus käyttäjältä: ko2610Kannattaa muistaa vanha totuus... moottoripyöräilijöitä (skobailijoita, mopoilijoita jne.) on kahta lajia: niitä, jotka ovat kaatuneet ja niitä, jotka eivät vielä ole kaatuneet.