Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

kymcon ostin

Aloittaja opa_damien, 28.01.08 - klo:20:51

« edellinen - seuraava »

opa_damien

ostin kymco agility 50 toissa päivänä ja ajellut jo 95 km.kesärenkaillla vaikka on lunta.
huomasin että se vie aika vi**sti bensaa(noin 4,5litraa satasella).
vaihtaako ne huollossa sen viritysholkin mielellään ja tuoko se niin paljon tehoa lisää että poliisit huomaa sen?ohjekirjassa sanotaan että huolehdi siitä että eka huolto tehään 300km päästä ja toisessa
punaisessa huoltoseurantalapussa oli että 500 km eka huolto?

Baotian

#1
Tottakai vie paljon bensaa, koska on talvi ja koska koneen osat vasta hioutuvat toisiinsa. Se on normaalia.
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=240.0

Samppa

En tiedä Kymcoista, mutta soittamalla huoltoonhan tuo kilometriraja selviää. Kuten Kappas Vaan jo laittoikin, nostaa bensankulutusta kylmä vuodenaika ja palikoiden hioutuminen.

Ja tottakai poliisi huomaa jos kurit on poistettu. Viimeistään siinä vaiheessa jos mopoa testaa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: opa_damien - 28.01.08 - klo:20:51
vaihtaako ne huollossa sen viritysholkin mielellään ja tuoko se niin paljon tehoa lisää että poliisit huomaa sen?ohjekirjassa sanotaan että huolehdi siitä että eka huolto tehään 300km päästä ja toisessa
punaisessa huoltoseurantalapussa oli että 500 km eka huolto?

Periaatteessa eivät, koska takuun alaiseen peliin ei tehdä muuta kuin määrätyt huollot. Toisekseen jos sen tekisivät, niin takuu raukeaa sillä hetkellä kun holkki poistetaan. Näin ainakin kaikissa oman vastuunsa tuntevissa liikkeissä. Ja kuten samppa sanoi, huomaavat siinä vaiheessa kun testaavat sitä...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Samppa

Mutta onhan sitä kuulunut jonkin verran puheita, että ottaisivat tuon holkin pois. On varmaan pitkälti kiinni huoltohenkilöstöstä ja heidän (+maahantuojan) ohjeistuksestaan (tai sen tiukkuudesta).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Toki on niitä sellaisiakin liikkeitä, jotka tekee holkin poiston pyydettäessä. Itse olen kyllä kieltäytynyt hommasta jos koneessa on takuu päällä, sillä vaikka vastuu on omistajalla niin tehdystä työstä vastuu onkin tekijällä. Ei pelkkä holkin poisto ole mikään vaikea työ, mutta sen jälkeen pitää mm säätää myös kaasutin ja sen on moni jättänyt tekemättä, ja sitten sitä vastuunkantajaa kyselläänkin kun peli leikkaa kiinni ja viritykset on tehty takuun alaiseen koneeseen..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

opa_damien

taidan röpötellä sitä 45-50 mitä se nyt vakiona kulkeekin.jos ajaa vaikka mersun kylkeen holkittomalla kymcolla niin ei korvaa vakuutuskaan!

opa_damien

onkos noista variaattorin rullien vaihdosta kevyempään,kiihtyvyyteen hyötyä?
jos on niin mitkä variaattorinrullat pitää tilata ja mistä?


Samppa

Niin. Sitä en tiedä minkäpainoiset rullat Kymcossasi on vakiona.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

sarkku2

Kyselisin kymcon istuinkorkeutta?? ::)

xtr50

ee ne minun mielestä hirmu matalia oo nämä kymcot, kokemusta kylläkin kymco super 8 :-\
hullulla on halvat huvit!

nelitahti

jossain aiemmassa jo sivuttiin korkeutta, ite olen tosiaan 159cm pätkä ja yhtäaikaa ei kintut maahan ulotu,eli jommalle kummalle jalalle varattava  ;D
(mulla siis agility 50)
Ã,,kkiäkös tässä kauan menee kun mopolla ajelen...

Irkku

Jep mulle tohon edelliseen tasa 10cm vartta lisää ja sanontaanko et nippa nappa ylettyy jalat maahan mutt ei ihan silleen kokojalkaa.
Tt ihan riittävän korkee tuo peli on en kyll sen "säkää " oo mittaillu  ;D

Make

Tulipa sitten tänään hankittua Super8 4-t. Huomenna saa hakea pois myymälästä ja sitten eikun liikenteeseen. Saa nyt sitten nähdä miten kone jaksaa kuskata tällaista 100kg hujakoilla olevaa heeboa. Vanha skode Keeway Focus vähän piristettynä vei eteenpäin vallan mainiosti (ja vie tietysti edelleen jos kymcosta loppuu puhti :) )

2-t koneella oleva olisi maksanut pari sataa enemmän, mutta koska olen tässä vaihdellut 4-t ja 2-t välillä niin nyt oli 4-t vuoro. Itse pidän 4-t konessaa erityisesti sen hiljaisuudesta. Ennen focusta omistin zonerin joka oli nelitahti, eikä sen kanssa ollut erityisempiä ongelmia, joten oletan että Kymco ei häviä tekniikassa zonerille. Onhan kymcolla hintaa (1600eur) kuitenkin 3xzoner.

Ostin superin vähän silleesti extempore periaatteella, eli menin mopoliikkeeseen ajatuksena ostaa skootteri. Merkistä tai mistään muustakaan ei ollut ajatusta, paitsi että 4-t on oltava. Zoomailin siinä sitten eri malleja ja super8:ssa tuntui olevan kohtuullisesti jakatilaa, tosin vähemmän kuin focuksessa jossa taas oli vähemmän kuin zonerissa.....ja kone oli 4-tahtinen, joten kaupat lukkoon. Väri tulee olemaan orassin ja harmaan sekoitus.

Tässä illanmittaan olen sitten vähän lueskellut juttuja kyseisestä skodesta ja yleissilmäys näyttää olevan se, että vähän pirteyttä vois olla lisää. Muistelen kuinka zoner tuntui varsin laimealta aluksi, mutta kun tyrkkäsin variaattoriin kevyemmät rullat, niin kiihtyvyys parani riittävälle tasolle. Nopeutta ei tosin tullut lisää, mutta en sitä kaivannutkaan. Täytynee ensimmäisessä huollossa "tilata" sellainen kokoonpano, että homma alkaa skulata, jos ei muu auta. Takuuhan siinä taitaa mennä, mutta ajatuksena ei ole huollattaa muutenkaan mopoa liikkeessä kuin sen ensimmäisen kerran, joten takuu loppuu joka tapauksessa seuraavaan huoltoon mennessä.

Ps. Vaihdoin muuten tuossa vuoden alusta alaa ihan täysin. Nuukian IT nörtistä hkl:n sporan rattiin, joten uusi ja luotettava skootteri tulee tarpeeseen. 05:30 alkaviin vuoroihin, kun ei julkisilla oikein pääse eikä myöskään 00:40 loppuvista vuoroista kotiin. Ei ainakaan kohtuullisella aikataululla. Skode voittaa auton kuitenkin 10-0, ainakin kesäolosuhteisessatyömatkaliikenteessä ja onhan se ympäristöystävällisempikin :)....