Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vakuutusmaksu, yhtiöiden vertailua

Aloittaja Tiina89, 27.04.07 - klo:16:15

« edellinen - seuraava »

Carlos67

 Rupesin tarkastelemaan noita POPin laskuja niin ovat laskuttaneet puolessa vuodessa koko vuoden vakuutusmaksut >:(. Täyttä kusetusta koko firma.No vaihdoin OP:lle vuodenaikahinnoiteltuun jos se toimisi paremmin.

konenikkari

Pakollinen liikenne Vakuutus on nykyisin todella helppo tehdä netissä,
mutta auta armias jos sen haluat irtisanoa
päädyt sivulle joka "ei juuri nyt toimi" olemme pahoillamme
"toki voit soittaa" maksulliseen numeroon
jossa vastaa huonosti kuuleva henkilö jotta puhelu kestää.....
Kuinka moni teistä löytää vakuutusyhtiön etusivulta otsikon
"vakuutuksen irtisanominen" tai maksuttoman palvelunumeron
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#767
Trafissa tehty käytöstä poisto/omistajanvaihto katkaisee vakuutuksen? Ainakaan maksuille loppuu peruste.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Varoitukseksi muille, mulla oli tuo iso burgmani talven seisonnassa ja keväällä, seisonnan aikana, otin uuden liikennevakuutuksen toisesta yhtiöstä jonka merkitsin alkavaksi samana päivänä. Kumma kyllä Trafin sivuille päivittyi tieto uudesta vakuutusyhtiöstä mutta status oli edelleen "liikennekäytöstä poistettu". Vak. yhtiön sivulla näkyi että liikennevakuutus voimassa ja maksu juoksee. Em tila muuttui vasta kun tein erikseen Trafiin liikennekäyttöön otto ilmon. Em asia on mulle aikaisemmin vak yhtiöstä kerrottu toimivan hiukan eri tavalla eli että pitäisi riittää kun uusi vakuutus tulee voimaan heti.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

konenikkari

Jep vähän sama juttu ku avioliitto  :)
Pappi kyllä vihkii mutta erooon tarvitaan tuomari
Ei oikein aina toimi yhteydet, vakuutusyhtiö/trafi/vakuutusyhtiö
pitäis olla sama ku puhelinliittymissä
kun teet uuden sopimuksen, vanha katkeaa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#770
Op-pohjola itselle ehdottomasti halvin kaikista muista, pakollinen liikkennevakuutus 217,33€/v. Joskus oli pop, mutta yli satkun op vakuutukseen verrattuna, kokeilin poikieni tiedoilla niin ihan samat ovat kuin omalla nimelläni ja iälläni. https://aijaa.com/9gbEg1 & https://aijaa.com/hnjeoh Ensimmäisen linkin on OP ja jälkimmäisen POP, näissä täytyy ottaa kummassakin huomioon, ettei minulla ole kumpaankaan mitään muita vakuutuksia olemassa.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Kari69

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 17.06.22 - klo:17:39
Varoitukseksi muille, mulla oli tuo iso burgmani talven seisonnassa ja keväällä, seisonnan aikana, otin uuden liikennevakuutuksen toisesta yhtiöstä jonka merkitsin alkavaksi samana päivänä. Kumma kyllä Trafin sivuille päivittyi tieto uudesta vakuutusyhtiöstä mutta status oli edelleen "liikennekäytöstä poistettu". Vak. yhtiön sivulla näkyi että liikennevakuutus voimassa ja maksu juoksee. Em tila muuttui vasta kun tein erikseen Trafiin liikennekäyttöön otto ilmon. Em asia on mulle aikaisemmin vak yhtiöstä kerrottu toimivan hiukan eri tavalla eli että pitäisi riittää kun uusi vakuutus tulee voimaan heti.
Kyllä se uusi vakuutus tulee voimaan heti, mutta status (liikenteessä / ei liikenteessä) säilyy ennallaan. Vakuutus on osittain voimassa, vaikka mopo on poistettu liikennekäytöstä eli palo- ja varkausvakuutus on silloinkin voimassa.

Coastside

Kotivakuutuksen pienellä präntillä kerrotaan ettei se kata mitään moottoriajoneuvoja.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#773
Eli kannattaa siis pitää voimassa moottoriajoneuvon mm, palo ym. vakuutus
vaikka se on kodin autotallissa.
Onkohan sama pieni präntti myös ajoneuvovakuutuksessa
Eli jos autotalli sattuis palamaan ei ajoneuvon palovakuutus korvaa  ::)
Tuo on erikoinen sanamuoto tuo "ajoneuvo on ajo ja käyttö kiellossa"
Luonnollista on ettei sillä saa ajaa, mutta tuon tekstin mukaan sitä ei saa edes käynnistää.
Ja ilmeisesti sitä tuomaria taas tarvitaan jos mopo syttyy ja polttaa tallinkin :o
Ja vakuutusyhtiöllä niitä tuomareita  on riittävästi, mutta ei meillä jotka lystin maksamme >:(
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Kari69

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 22.06.22 - klo:10:16
Kotivakuutuksen pienellä präntillä kerrotaan ettei se kata mitään moottoriajoneuvoja.
Ruohonleikkuri ei ole moottoriajoneuvo. Tyttärellä oli sellainen melko kallis Husqvarna nivelohjattu leikkuri. Siinä räjähti moottori kun kiertokanki irtosi kampiakselista (tyyppivika, pultit löystyy). Kotivakuutus korvasi, koska kyseessä oli laite, jonka moottori oli alle 15 hv.

Kari69

Taitaa olla tavallista, että mopon vakuutusmaksu on korkeampi kesäkuukausina, kuin talvella. Onko sellaista yhtiötä, jolla maksu olisi sama joka kuukausi ? Silloin saisi huomattavaa säästöä, jos poistaa talveksi liikenteestä.

Coastside

https://www.is.fi/autot/art-2000008928792.html

Kovat hintaerot MP vakuutuksissa. Liikennevakuutus IF 635, POP 2166 Samalle jannulle 125 mankista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Itse olen kanssa katsellut 125 mankia. On kyllä piikkisessä korkeat vakuutukset.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/aff76ef6-b2a1-431c-87b9-e857b37f9883

Vakuutusyhtiön logiikkaa: Jos autossa on ajonesto ja se on vanha, siitä ei ammattivarkaat kiinnostu, jotka ainoina voi ohittaa ajoneston. Kuka se sanoi ettei se ole hinattu siitä? Toisekseen ammattivarkaan mummovainaan auto on samaa mallia ja tarvitsee osan?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Carlos67

Shenke Jonway 150 Pohjola ja lähitapiola 635€ IF 462€ pelkkä liikennevakuutus 80% bonuksilla :-\. Onko toi nyt sitte olevinaan niin paska että noi vakuutukset on noin järkyttävän hintasia. POPiin en oo vielä soittanu.