Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Joko saa luovuttaa kun vikaa ei löydy

Aloittaja Teukka99, 14.05.24 - klo:22:06

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Ymmärrän korjaaminen vain osia vaihtelemalla on epätoivoista.
Mitään ei kannata ostaa jos ei ole varmaa että osa on rikki.
 :)  mutta älä menetä toivoasi  :)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Teukka99

Toivo on mennyt jo aikaa sitten. Piti alkaa jo uutta skobaa katsomaan, tyttö ei jaksa odottaa enää, tai ei usko että tulee kuntoon. Onhan tätä jo kuukausi veivattu

konenikkari

Ok, kiitos kuitenkin näistä viesteistäsi
toivottavasti näistä on hyötyä ehkä jollekkin toiselle.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Teukka99

Kiitos teille avusta. Kyllä mä tuota vielä yritän kuntoon, ei ole tapana luovuttaa vaikka toivo olisi kateissa hetkittäin

konenikkari

#65
Löysin vielä kuvan josta karkeasti
selviää mitä siellä kaasuttimessa tapahtuu.
https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/ECUkaasutin.JPG?img=img4k
Näyttäisi että toinen ilmaventtiili vaikuttaa pääsuutinpiiriin
ja toinen vain tyhjäkäyntipiiriin, ja ehkä luistin liikkeisiin, hidastamalla, niitä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Teukka99

Ecu vaihdettu, ei vaikutusta. Kiitos Tapiolle kuitenkin nopeasta toimituksesta. Johtoja tulpattu vuoron perään ja tulpan väriä analysoitu..

Lopulta kokeilin aiemmin paikalla ollutta puolaa. Skoba alkoi pelaamaan kuin ennenkin!!! EMC oli siis myynyt vääränlaisen puolan.. Ehkä se vain erilaisuutta aikaisempaan että pitää hiukan kaasua antaa käynnistäessä

konenikkari

Toimiiko nyt siis niin kuin pitääkin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Teukka99

Kyllä toimii. Täytyy vielä huomenna kuiten katella miten kylmällä koneella pelaa

joni_k

pienestä se on kiinni ja iso vika. hyvä kun pelaa ja et luovuttanut ;D

Samppa

Näiden haaste on aina se, että kun osa on vaihdettu uuteen sen olettaa olevan silloin toimiva. Kyllähän tämä alunperinkin sähkövialta haiskahti, mutta olisin kyllä laittanut rahani likoon tuon ecun puolesta.  ;D

Hieno juttu, että tuli kuntoon ja jaksoit vikaa selvittää.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Teukka99

Samppa se on juurikin noin.
Tässähän todennäköisesti kävi niin että kun se kaasari oli liikkeessä pesty uä koneessa, oli siellä joku paska lähtenyt liikkeelle. Lopultahan minä liuotin kaasaria vuorokauden polttoöljyssä ja puhdistin tarkoin, ei vaan tullut kuntoon kun oli se väärä puola laitettu tuossa välissä.Toki se vika vähän muuttui tuossa välissä. Alussahan se ei käynyt kuin hetken. Väärän puola mahdollisuuden hoksasin siitä kun kone-glansin varaosa ukko sanoi että niitä on ollut kahta erilaista samalla numerolle tms.

Ompa nyt varaosia jos joku oikeasti hajoaa

Teukka99

Kauanhan se toimikin. Rajoitinanturia taas herjaa ja kulkee 10-20km/h eli sama vika kuin alunperin  :(

konenikkari

Onko siinä mopossa rajoitinanturi kytkinkellon vieressä,
kaikissa noissa ei ole sitä anturia ollenkaan.
Ja jos on, onko sille menevä johto ehjä.
Ja onko se mahdollinen anturi n, 0,6 mm
etäisyydellä kellossa olevasta nystyrästä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Teukka99

Pitää nämä tsekata kun pääsen mopon äärelle, silloin vain nopeasti vaihdoin anturin niin ei jäänyt mieleen