Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio zip 4t vaatii käynnistyssprayn

Aloittaja Heljoona, 14.02.24 - klo:01:57

« edellinen - seuraava »

Heljoona

Terve,
Piaggio zip 4t 2v vaatii käynnistykseen aina start pilotin, ei käynnisty ilman sitä mutta käyntiin lähdettyä pysyy käynnissä.

Ml. 3500 km, ilmansuodattimeksi edellisen omistajan toimesta vaihdettu powerfilter, alkuperäistä ilmansuodatinta ei ole... Voiskohan johtua siitä että säädöt pilalla ?

- Joonas

Coastside

#1
Siis ilmanputsari on vaahtomuovinen ja kurassa? Voi olla se pääsyy käynnistysvaikeuksiin. Näiden alkuperäinen on kaikin puolin hyvä, joten käyttäkää sitä. Mopo on välivaihe nopeampiin ja hyvä siinä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Kyllä ne säädötkin voi olla ties mitä tai kaasaria ylipäätänsä räpelletty ja kaikki vaikuttaa kaikkeen, kerta powerikin laitettu. Kun saa käyntiin niin vetääkö / kulkeeko normaalisti? Vaatiiko myös lämpöisenä start pilotin?

Huonooon käynnistymiseen voi sinänsä olla lukuisia syitä eli vika voi kohdistua myös muualle kuin kaasariin. Vian etsiminen on asioiden eliminoimista, mikäli selvää syytä ei ole havaittavissa.

Kuten Coastside sanoi, niin alkuperäinen ilmanpundistin toimii yleensä ja varsinkin mopoluokan vehkeessä parhaiten
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Koska putsari on myynnissä, voi kaasari olla eri? Alkuperäinen voi toimia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Heljoona

Kiitos vastauksista ja kiva lukea aina asiallisia pohdintoja ja vastauksia  :)

Siinä tosiaan edellisen omistajan jäljiltä vaihdettu Powerfilter ja oli muutenkin heikohkossa hapessa koko laite. Projektina puuhastellut näin talvella... Kun kone on lämminnyt niin lähtee napista, en oo päässyt vielä ajamaan ja kokeilemaan vetoja...

Katoin että on sama Piaggion 4t 2v kone kun omassa LX:ssä niin löysin käytetyn ilmanputsarin mutta Zipissä se alkuperäinen on näköjään vähän pienempi eli käynyt toi Vespan putsari siihen.

Venttiilin välykset pitäis olla kohdillaan kun mittarissa on alle 5tkm  ::) Alkuperäinen Keihin CVK siinä on kiinni ja putsattu ultraäänellä mut täytyy kokeilla jatkaa "vian" etsimistä  ;)

konenikkari

Ehdoton edellytys moottorin toiminnalle on voiteluöljy
kakkosena tulee kunnollinen ilmansuodatus.
Olen korjannut monia moottoreita jotka on ajettu pilalle jo
alle tuhannessa kilometrissä ilman kunnollista suodatinta.
 ;D Taitaa ns. powerfiltterit olla varaosakaupppiaiden salajuoni  ;D
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Coastside

#6
Kun ostin pelkän männän tuli powerfilter mukana. Saanti kesti kuukauden joten sen hankinta oli varmaan tiukkaa.
???  ::)  :P
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Kannattaa varmistaa myös rikastimen toimivuus.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Heljoona

Tiedoksi jos joku painaa joskus saman ongelman kanssa, saatiin syy selvotettyä ja ratkaistua  ;)

Kaasarin alipainekalvon oli vanhuuttaan hapertunut suht pahasti, uusi kalvo tilalle ja homma toimii & kiitos vastauksista !

Palosella

Kiitos kun kävit kertomassa mikä oli vikana. Voi olla iso apu jollekin tulevaisuudessa. Liian monta kertaa muilla foorumeilla on ollut juuri sama ongelma kun itselläkin, mutta aloittaja ei koskaan ole tullut kertomaan millä vian sai korjattua ;D Toki ei välttämättä kaikilla ole just sama vika, mutta yksi poissuljettava asia ainakin.