Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

Sillikai

Ja siksi kiihtyy laiskasti kun vaihtaa isommalle liian aikaisin.

joni_k

ilmeisesti se on joko tai.. eli kiihtyy nopeesti mutta syö matkanopeutta kun kierrokset liian korkeat..taikka kiihtyy laiskemmin mutta matkanopeus kovempi.

Sillikai

Onhan se kompromissin hakemista näillä tehoilla mitä mopottimesta irti saa.

exclusive

Lainaus käyttäjältä: Sillikai - 02.11.14 - klo:10:24
Onhan se kompromissin hakemista näillä tehoilla mitä mopottimesta irti saa.
sen mitä näitä oon ruuvaillu ja ajellu niin yhdyn väitteeseen..mutta vain kiinalaisten skootterien kohdalla kohdalla. Merkkivehkeistä ei tartte kun kurit ottaa pois niin kulkee ja kiihtyy hyvin

Sain oman kootterin kasaan, mutta testilenkkiä en päässyt ajamaan kun pytyn ja lohkon välistä tihkui hiukan öljyä..mutta ensikaasuttelun perusteella vastaa kaasuun herkemmin. Tietysti kaasuttaessa bensa loppuu kesken.
Kasatessa yläkertaa porttasin imukaulan kanavaan kun vakiona pykälää näytti olevan useita millejä. Myös huohotin vaihtui 8mm bensaletkuun.

Coastside

#1279
Tilasin rosteriputken (V2) saksasta ja joitain tiivisteitä. Veroineen ja rahteineen 82 ekee. Halvempi kuin suomesta ostettuna. Pääsyy on vanhan jo hapero kunto. Tuo rosteri kestää monta skodua. Melutaso nousee muttei voi mitään. Tai pilliä pienentäen hieman. Putken venttiilin liitos poistuu ja ehkä hieman vastusta muutenkin. Tuossa on pannoilla kiinnitetty pönttö ja ne käy suoraan uuteen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#1280
Saksanputkessa on pönttö yhdellä jousella käyrässä, liitos on muutoin väljä. Olisi luullut kartion valitsevan, koska se tiivistyy?  Rööriä on vaikka suurimmalle pytylle. tuossa se heikentää alavääntöä ja lisää tehoa, ainakin jonkin verran. Reikäputken sovitus ei ole maailman paras vaan se on putkea pienempi. Olisiko puolet alkuperäisen painosta?

Mielen-kiintoinen asennustyö räntäsateessa kontaten sohjossa (nauran jälkeenpIn asialle koska minulla on pop-up teltta joka ei tullut mieleen käyttää). Asiassa auttoi paljon nostopukki jolla saa skoden 20 cm ylös ja 45 astetta pystyyn jolloin vaarnat näkyvät. Putken istuvuus ei ole hyvä vaikka sen irroitus sovittamisen jälkeen on äärikivaa. käyrää ei tarvitse pyörän irroitukseen  irroittaa. Sen ainoa panta tulee liian eteen tukeakseen hyvin eikä sen kumieristeen kanssa saa kiinni. Laipan pulttien kierteet olisi pitänyt putsata tapilla, niin jäykät ne ovat. Pönttö kuumene paljoa johon viittaa pannan kumieriste. Tavspönttö polttaa tavismaalit. Tuossa on villaeriste.

Alkuperäinen kahden pannan taaimmainen kiinnitys kävi. Se tukee pönttöä hyvin.

Äänet (supistusholkin kanssa) on möreät kuin suuremmassa moottorissa muttei kovat. Niin kuin prätkissä on. Muistuttaa boxeribemujen ääntä. Vääntöä on nyt ylempänä sen minkä sohjossa ajaen huomasin.. ilman holkkiä se ei popota vaan murisee mutta äänekkäämmin. Äänensävy on hyvin matala.
Vaihto sattui nappiin koska vanha oli jo irtipoikki, silti hiljainen koska kura tukki sauman. Huvittavaa se että putken sai viikossa saksasta kun muistikortti tulee kiinasta kuukauden.

Totuus on että jos haluaa hiljaisen putken. On alkuperäisen mallinen tarvikeputki sellainen. Tuo on möreä, kiiltävä ja pintamylmä. Kesällä sen voi saada lämpimäksi.

Venytellään totuutta. Kun tuon putken päätä supistaa edelleen puoleen sen holkista se on hiljaisin putki kiinanihmeissä. Kokeilin muoviputkella. Mitta vastaa alkuperäisten pilliä.

Putki on "nopea" joku notkahdus alakierroksilla on. Kovilla kierroksilla se tuntuu antavan potkua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Uikukka

Onko kellään oikeaa tietoa siitä tarvitseeko 72cc isovenakantta? 82cc lienee jo tarvitsevan.
Kantta markkinoidaan 51mm halkaisijaltaan.
Entä ajoitukset? Onko kellään siihen hyvää neuvoa.

-Zone-

72cc tulee varsin hyvin toimeen vakiokannella. Ajoituksilla tarkoittanet vissiin nokkaa (?).

jwalk

#1283
Lainaus käyttäjältä: Uikukka - 14.06.15 - klo:13:24
Onko kellään oikeaa tietoa siitä tarvitseeko 72cc isovenakantta? 82cc lienee jo tarvitsevan.
Kantta markkinoidaan 51mm halkaisijaltaan.
Entä ajoitukset? Onko kellään siihen hyvää neuvoa.

72cc pelaa aivan hyvin muiden vakio-osien kera. Suutinta saatat joutua isontamaan. 82cc kyllä jo tarvii muunlaista kantta, mieluummin isovenasta. Vähä outo välikoko tuo 51mm..
Yleisimmäthän on:
- 72cc= 47mm
- 82cc= 50mm
- 90cc= 52mm
Ajoitukset..? Ei liene syytä kajota ensimmäiseksi niihin, tehtaan ajotukset toimii

Edit: No, onhan sitä 51mm myös olemassa:
http://www.gy6-motor.de/Performance-kit-5-85cc-51mm-high-end-performance-cylinder-high-compression-bige-bore-cylinder-head-including-valves-without-SLS-GY6-4-stroke-engine-139QMB-139QMA

Uikukka

Tilaukseen lähti 85 kuutioinen Gy6motorsilta. Toivottavasti on luotettava firma. Siinä samassa suuri kansi ja vähän muita hilppeitä. Kestääkö alakerta tätä miten hyvin? Ajoituksilla tarkoitin nokan ketjun asentoa ja männän asentoa laitettaessa.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Uikukka - 14.06.15 - klo:21:16
Tilaukseen lähti 85 kuutioinen Gy6motorsilta. Toivottavasti on luotettava firma. Siinä samassa suuri kansi ja vähän muita hilppeitä. Kestääkö alakerta tätä miten hyvin? Ajoituksilla tarkoitin nokan ketjun asentoa ja männän asentoa laitettaessa.
Oisit ottanu sen 90cc setin, ni oisit saanu isovenakannen...Kyl se alakerta kestää,jos kunnossa on, aikansa. Ajotukset ihan normisti, kuten vakiokoneellakin. Juutuubista löytyy pilvinpimein asennusopastusta tarvittaessa, ja tietenkin täältäkin  :)

Uikukka

#1286
Joo, mutta tuskin se kansi ahistamaan rupee. Ainakin sanottiin, että big valve headi kuuluu hintaan. :D
E: (Olisiko ollut hyötyä isommalle nokka akselille mitä kaupattiin myös?)


jwalk

#1287
Tuo settikö?
http://www.gy6-motor.de/Performance-kit-5-85cc-51mm-high-end-performance-cylinder-high-compression-bige-bore-cylinder-head-including-valves-without-SLS-GY6-4-stroke-engine-139QMB-139QMA
Nojaa, paha tosta sanoo..Big bore valves mainitaan..Kuvassa näyttää kyl pienemmiltä ku mun kannessa. Mutta se kansi on varsin tärkeä, taitava porttaaja saa siitä paljon irti..Itseäni en sanois taitavaksi, mutta jokusen niitä tehnyt ja alan olemaan jyvällä..
Tuosta nokasta..Mulla on tuommonen kaapissa,hetken aikaa oli kiinni, eikä siitä perstuntumalla hirveesti tehoja tullut, ei kyllä yhtään hävinnytkään. Ennemmin suosittelen vaikka Virijavaran kaupittelemaa A9 nokkaa, hintaansa nähden oikkee hyvä. On vaan vähän kierrosnokka, eli siinä 8k kierroksilla alkaa vasta potkimaan

Uikukka

Joo. Samankokoinen kansi se on mitä muuallakin kaupattiin eli 51mm jos paikkansa pitää.
Kerron sitten tarkemmin kun osat saapuu.

Kinkster

http://www.ebay.com/itm/Tuning-Zylinder-Satz-72ccm-47mm-4-Takt-GY6-139QMA-B-China-Roller-Baotian-Rex-/161314846431?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item258f1d36df

Sisältääkö tuo ebayn setti nyt kaiken tarvittavan pytyn ja männän vaihtamiseen?

Näyttäis vaan saavan kiinanpojilta suoraan noita kittejä n. 30€ hintaan postikuluineen.