"Itse olen aina kaasaria putsatessani laittanut sen palasiksi, päästellyt paineilmalla kanavat puhtaaksi, tutkinut suuttimet valoa vasten, että ovat varmasti auki ja laittanut takaisin kasaan. Homma olisi parasta tehdä puhtaassa ympäristössä, sillä kaasari sisältää hyvin pieniä jousia, kuulia, tiivisteitä.
Kiinankaasarin kiihdytyspiirissä on erittäin pieni jousi ja kuulalaakeri, jota ei kannata hukata puhdistamisen aikana
Ellei ole aiemmin purkanut kaasutinta, kannattaa ehkä ottaa muutama kuva purkamisvaiheessa, vaikka netistä kyllä löytyy kuvia mikä palikka mihinkin tulee. Noin olen minäkin toiminut, kaikki osat pois, ja vaikka kännykuva joka toimesta, jos epäilee muistiaan.
Kaasuttimen perusteellisessa puhdistuksessa kun ei ole kyse vain päälipesusta ja suuttimien reiístä.
Esim tyhjäkäyntipiiri on useinkin nelihaarainen, ja jokaisen kanavan kaasutinrungossakin, pitää toimia.
Ja tottatosiaan, kaasutinta ei kannata purkaa pihamaalla.
Yksi useinkin unohtuva on ns, neulatunnelin/emulsioputken sivussa olevat ilmareiät,"
Jokaista, esim tyhjäkäyntipiiriä on syytä tutkia, että on auki.
Itse olen useinkin pistänyt letkunpätkän suuhun ja puhaltanut, jokaiseen kanavaan.
Aika usein on löytynyt kanava joka on tukossa.
Siis kaasuttimen päälipesu ja suuttimien aukiolo ei takaa, kaasuttimen toimintaa.