Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian Fude Sport -04, taitaa olla -05, apuja

Aloittaja pleitor, 09.08.22 - klo:03:51

« edellinen - seuraava »

pleitor

Ookoo! Nyt selkis.

Pitää katsoa uudelleen suunta mihin se nyt pyörii ja asentaa se takaisin.

Laitan tähän vielä, että onko tuossa koneessa tyyppivikaa siihen, että se käynnistys (sähköllä) menis helposti rikki?

Palaan taas...

Ja kiitoksia jälleen teille!

Coastside

Kun akku on ok, startti toimii hyvin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pleitor

Noniiin.

Startti pyörii oikeaan suuntaan, siis vastaan ja mielestäni ärhäkästi. Laitoin sen takaisin ja se otti nyt kiinni, mutta pyöritti konetta vaivalloisesti. Parin kerran jälkeen ei enää jaksanut pyörittää vaan jäi dik dik dik, eli aloilleen. Onkohan siellä koneen puolella nyt jotain ongelmaa? Se bendix tai rattaat tai jotain muuta?

Paketti ei tullut vieläkään, eli odotan sit poljinta käynnistykseen.

Öljytikku on alarajassa, mikä oili sinne sopii? Löytyy 10/30, 10/40, 5/30 ja 5/40 tallista ainakin.

:O


tapiovuorent

Onko akussa virtaa , siis täyteen ladattu, ellei , niin startti ei saa riittävästi nopeutta , eikä bendix myöskään kytkeydy.
Kun tuon selvität , niin mietitään muita syitä.
Huom. onko variaattorin kopassa tiiviste ?. Ellei , niin voi olla mahdollista , että bendixin akseli on "puristuksissa".Sen voit varmistaa löysäämällä hiukan kopan ruuveja , tiivisteen paksuuden verran , n. 1 mm.

konenikkari

Juu ei käynnisty kehnolla akulla, vaikka kuinka latailis
ja maadoituskaapelia akusta startin runkoon
pitää olla riittävästi ja luotettavasti kytketty
eikä ollenkaan hapettunut.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pleitor

Dodii, back!

Parin pvän mökkeily oli täs välissä...

Asiaan. En huomannut ed. viestissä mainita, että akkuna oli puutarhatraktorin akku, joka ladattiin täyteen ja näytti latauksen jälkeen 13,54 v mittarilla. Ytyä pitäisi siis olla. En ole avannut vielä varin koppaa kun tulin vasta täs illalla/yöllä takas.

Katton tänään ip:llä kopan ja mhd. tiivisteen.

Edelleenkää ei ole varaosat tulleet, tänään varmaan tulevat... Siinä on uusi alipainebensahana ja se potkustartin poljin.

Palaan...

konenikkari

#21
Se että akun jännite nousee latauksen aikana 13,54 volttiin
ei tarkoita sitä että akku kestäisi startin kuormituksen.
Jännitteen pitää säilyä myös startatessa noin 12V,
useammankin starttauksen ajan.

"Itse asiassa se ei ole kick starter vaan pedal starter."
eli poljin käynnistin  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#22
Startti ottaa 20-30 ampeeria, siksi akku ja johdot on oltava kunnossa. Akun voi testata suoralla johtokytkennällä starttiin.

Minun 400 g litiumrautafosfaatiakku antaa 90 ampeeria. Samaa akkua käyttää moottoripyörätkin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Akun voi testata seuraamalla sen jännitettä startin kuormituksen aikana.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Sarjalla sulakkeita voi kokeilla virran kunnes se alkaa sulattamaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pleitor

https://ibb.co/ydJ40Dz
https://ibb.co/TrNwVgf

Testasin samalla akulla uudelleen ja virta jää mittarin mukaan 12,2 kun starttaa, mutta silti vaan jää paikoilleen = ei pyöritä mitään. Unohdin laittaa lisämaan, se pitää kokeilla vielä .

Pari kuvaa siitä bendixistä, se pelaa kun pyöritin sitä. Siinä en näe vikaa :O

Palaan...

Ps. Postia tuli, oli Posti sen jo hävittänyt kuulemma.

konenikkari

Koetatko saada sitä starttia toimimaan variaattori kopan ollessa pois paikoiltaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pleitor

Ei, kyl se oli ihan paikallaan. Otin testin jälkeen kopan pois.

Se tiiviste, siitä puuttuu puolert noin. Huom. Avasin niitä pultteja kans vähän ennen testiä niin kuin neuvottiin.

Sitä piti kysyä, että voiko testata ihan auton akulla starttaa?

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 17.08.22 - klo:21:49
Koetatko saada sitä starttia toimimaan variaattori kopan ollessa pois paikoiltaan.

joni_k

voi testata auton akullakin ei se mitään riko.

Coastside

#29
Startti on moottori joka ei piittaa vähääkään millä jännitteellä kokeilee hetken aikaa, se vain kuumenee pitemmässä käytössä. Ainakin 150 astetta käämien eristeet kestää, joka on sen heikoin lenkki. Autossa on sama nimellisesti 12 V akku. Talvella olisi hyvä käyttää sitä tuplajännitteellä, jotta voima riittää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04