Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

baotian rebel49 BTM bt49qt-12d45 tietoutta

Aloittaja joni_k, 09.09.15 - klo:19:29

« edellinen - seuraava »

joni_k

Toi pölyimuri letku ois parasta. Nyt ostin semmosen hikisen alumiini putken ja biltema tötterö päähän. Laitoin sen aika ylös sivukatteen alle. Ei pitäs vettä ainakaan roiskua renkaasta. sadevedestä en oo varma tuli vasta mieleen..en usko kyl.Ei  pääse kokeilee ennen ku perä saatu kuntoon. Tossa tutkinu nii  kolme laakeria ääntää tai ei pyöri silleen kunnolla.

jwalk

Niin, pölärinletkuun sain kestomutkan kun viritin sen narun yms. avulla mutkalle ja leivoin päälle silikonituubin jämät. Annoin jämähtää.

joni_k

voi olla kans hyvä jos nyt ton alumiiniputken päälle vetäsee jonku että kovettuis. en nyt ala vielä hifistelee ennen kuin on kokeilut tehty miten käy. 7.8 mennessä pitäs skootteri saada iskuun kun alkaa taas tositoimet..  ;D 23km suuntaansa pitäs vanhus kestää. puolasta murtu johto toissapäivänä. kattelin jo tossa pari viikkoa sitten että huonossa kunnossa oli ja suojatki repeilly. kaasarin kalvo pitäs tutkia. oikeestaan nyt ois hyvä aika kun menee yön yli ennen kun turvotus lakkaa ja saa paikoilleen. tulpan vaihtoa uudet akut on hyllyssä, mutta asennan ne vasta syksymmällä.

joni_k

saa nähä tuleeko laakerit huomenna..posti lupailee vaan..huomenna kun kattoo seurantaa odottamaton viivästys tms lukee iha varmaan.

pera8x

sen kannen tilasin saksasta, niin tuli yllättävänkin nopsaa. ehkä suurin hidaste olin itte minä, kun en jaksa rampata postilaatikolla jokapäivä.

joni_k

Tässä kyttäilly netissä jos tulisi..vielä poukkoilee Helsingin päässä.jos neljän kuljetuksessa tulis.

joni_k

#201
Laakerit tuli ja osan asensin. Kaks jäi jotka skootteris itsessään kiinni.eipä noi kyl kovin hääppösiä ole >:( no se erikois laakeri on ehjä. Numero 6303-2 oli kyljessä..eiks se pitäny olla 6303x3.. mut samalta tuo näyttää..

hitto pitäsköhä sitä illal riipasta perä kasaan..oikein oo malttia..huomen ois aamuun meno töihin mut mut..  ;D tossa hifistelin jo akseleita.vähän hiomapaperilla silittelin että menee kevyemmin laakerit.en nyt holoksi kumminkaan hionu. kyl se vaan lämpö ja pakkanen on ihmeellinen asia.  variaattoriin menevä akseli pakkaseen ja laakerin lämmitin meni että heilahti sisään..  ;D täytyis oikeestaan vaan pakastaa noi osat..jos huomenna sittenkin..

joni_k

ois skootteri kasassa taas.. eipä kyllä perä sen hullummaksi muuttunu, pikkasen hiljasempi mutta samanlaista rahinaa pitää joten annetaan olla.. ;D kyl semmosta lääkäri hygieniaa pidin ettei pitäs roskia olla tms silppua laakereissa. tosiaan kovin hääppösiä ei noi laakerit tuntunu olevan muutenkaan..melkein ois se skf pitäny hakea.ilmanputsarista en osaa muuta sanoa kuin että jäätävät imuäänet huh huh. en ehtiny ajelee tänään sen enempää mutta huomenna sitten.

joni_k

Vakio putsari takas ja äkkiä ei tolla kehtaa ajaa metriäkään.varma poliisi magneetti.. :D voiko muuten olla että toi cdi boksi on rajoitettu  vaikka sen nopeus  rajoituksen oon ohittanu?pistin merkille varsinki tänää että kierrokset nousee tiettyyn tasoon ja edes alamäessä kierrokset ei siitä enää nouse vaikka nopeus nousee kyllä.vai voisko toi nokka olla kakka..mun mielestä tekee samaa vakiollakin.toisaalta ihan hyvä ei ainakaan oo ylikierroksilla.

pera8x

tarttis ajotuslampulla kattoo. määkin luulin piiitkään, että mulla on rajotettu cdi poksi, mutta ei se ainakaan lampun mukaan ole. tai sitten se on rajotettu jotenkin niin erikoisesti, että esim. jättä kipinöitä välistä, mutta luulisi tuon huomaavan jo ajossakin nykimisenä.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 30.07.17 - klo:11:27
tarttis ajotuslampulla kattoo. määkin luulin piiitkään, että mulla on rajotettu cdi poksi, mutta ei se ainakaan lampun mukaan ole. tai sitten se on rajotettu jotenkin niin erikoisesti, että esim. jättä kipinöitä välistä, mutta luulisi tuon huomaavan jo ajossakin nykimisenä.

Rajoittimen toiminta ei välttämättä näy ajoituslampulla, ollenkaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pera8x

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 30.07.17 - klo:11:56
Lainaus käyttäjältä: pera8x - 30.07.17 - klo:11:27
tarttis ajotuslampulla kattoo. määkin luulin piiitkään, että mulla on rajotettu cdi poksi, mutta ei se ainakaan lampun mukaan ole. tai sitten se on rajotettu jotenkin niin erikoisesti, että esim. jättä kipinöitä välistä, mutta luulisi tuon huomaavan jo ajossakin nykimisenä.

Rajoittimen toiminta ei välttämättä näy ajoituslampulla, ollenkaan.

voi olla. mulla ei ole oikastaan mitään faktatietoa, että kuinka nuo rajotukset on tehty. olen ollut vain siinä uskossa, että tietyn maksimikierroksen saavutettua sytkäennakko alkaa muuttua kait myöhäselle. mitä omastani katoin lampulla, niin ei se sytkä ennakko muuttunut kun ihan tyhjäkäynnin jälkeen jonkin verran aikasemmalle ja siinä se pysy vaikka väänsi tupin nurin.

joni_k

Joku tossa kyl nyt ahistaa.. ajelin työmatkaa joo kiihtyy mutta sitten joku vaan ahistaa. Ei jaksa ei jaksa kierrokset ei nouse. Voisko pakoputki olla tukossa kymppitonnin kilsoilla..kulkee 40-65km/h.tuntuu ettei puoli kaasun ja täyden välillä oo eroa ajonopeudessa.no tänään purettava virityksiä ja ekana vakio nokka kokeiluun.ei  oo ennen noin heikosti kyl kulkenu.espoossa tuli niin lyhyttä ajoa ja pätkivää ettei matkanopeuteen päässy kuin hetkellisesti.

joni_k

#208
Vakio nokka kiinni ja  paremmin kyl matkanopeutta pitää. Tosin lähdöissä on kyl lussumpi.mut jotaki viel on tai vaatis..oisko putki sitte tukkeentumassa. Pitäs melkein rälläkäl pilkkoa ja kattoa onko siel jotaki rajotuksia.

joni_k

ei kyl mitään karstaa tullu..tossa kuumailmapuhaltimella puhalsin aika kauan mutta ei tullu mitään. asfaltti suli kyl parkkipaikal.. ;D