Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mistä kierroslukumittari 4-tahti moposkootteriin?

Aloittaja Partanen, 07.12.07 - klo:17:55

« edellinen - seuraava »

yamaha

#30
Bilteman mittarissa on molemmat toiminnot kierrosluvun mittaus sekä laskuri.   YLEISKÄYTTÖINEN KIERROSLUKULASKURI

Tukevatekoinen kierroslukulaskuri, joka mittaa kierrosluvun kohdetta koskettamatta laserin avulla. Mittausetäisyys: 50-500 mm. Mittaa (kierr./min sekä kierrosten määrän). Mittausalue: 2,5-99999 kierr./min (RPM). Selkeä 5 numeron nestekidenäyttö. Tallentaa automaattisesti viimeisimmän, suurimman ja pienimmän lukeman. Heikon pariston osoitin. Mitat 160 x 72 x 37 mm. Paino 200 g (paristojen kanssa). Säilytyskotelo, paristot (4 kpl 1,5 V paristoja, tyyppi R6) ja 600 mm rulla heijastavaa teippiä kuuluvat toimitukseen. 
Sopivat paristot, LR6/UM-3, 1,5 V

Victoria

Hommasin tuon Tinytach-mittarin jota Kinkster mainosti edellisellä sivulla.
Mittarin asennus on helppo kaksi johtoa, toinen tulpajohdon ympärille ja toinen runkoon.

Käytän mittaria lähinnä variaattorin rullien säätämiseen jotta saisi vedon suurimman tehon kierrosluvulle.
Käyttämäni 4.7g rullat ovat aika hyvin sopivat, koska kiihdytyksessä kierrokset ovat noin 8200.

Tyhjäkäynti nopea 3500, jotta vastaa nopeasti kaasuun. Kiihdytyspumppu estetty jotta vastaa nopeammin kaasuun.



_________________
Vespa LX 50 4T vm. 2007
Vespa LX 50 4T vm. 2005
Linhai 300 4x4 vm. 2006
Monark 349F vm. 1961

pekpel

Sopuhintainen synsteemi voisi löytyä vaikka biltemasta, analoginen mutta ...
Ja ohjeet kylmästi googlella etsimällä...

http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=15&t=45850&st=0&sk=t&sd=a&start=915

Kokeilen kyllä itsekin
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

jorma

Niin tuolta motot.netistä lukee niin on aika selvä peli, että autoon tarkoitettua kiekkamittaria voi käyttää skootterissa! Mutta tarviis tietää mikä on magneetolta cdi-poksille tulevan johdon väri, josta siis signaali mittarille otetaan? Onko tämä johto saman värinen kaikissa kiinan skoottereissa? Ei ole nyt itsellä mahdollisuutta purkaa ja katsoa minkä värinen johto poksille tulee!

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jorma

niin magneetolta cdi:lle menevä johto käsittääkseni 4T-skootterissa!

jonik

CPI Oliver -04 "Only for competition use"
CPI Formula Racing -07 @ 103km/h (rikotaan kun keretään)
Fiat Punto -01

kani

Onko löytynyt viimeaikoina  hienoja/hyviä/helppoja ja edullisiakin vaihtoehtoja? :). Mulla on kyllä modauksen alla tricon mittari, saisinkohan sen jopa yön tunteina valmiiksi. Kalibrointi skootteriin pitäis vaan tehdä siihen jonkun pulssigeneraattorin tms. avulla.

pekpel

Nope..
Eipäs ole helppoja sydeemeitä muita kuin nuo satkun mittarivärkit..
Koitettiin Juissin Seniori Bellaan sitä tulpanjohto transistorivahvistinta eikä toimnnu,, mutta ei oltu ihan varmoja jos edes mittari oli edes kunnossa enää Juissin omien testien jälkeen..
Skooppi heräs kyllä moiseen vahvistimeen.. Ja yleismittarin Hz alue..

Omassa Bellassa se hianompi bilibaliteeman digitaalimittari joka myös näyttää voltteja aina välillä..
Eipä nouse kiekat kuin 3900 vaikka kuinka kierrättää alamäkeen urku auki.. Nyt kiinni puolan cdi-boksin puoleisessa liittimessä, toiselta puolelta ei edes herää vilkutteleen mitään kiekkoja..
Vois jopa alkaa toimiin kunnolla jos tuon saman vahvarin laittaisin väliin, niin häipyis nuo häröt sotkemasta signaalia..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

kani

Kattelin joo sitä bilteman hienoo digimittarii, mutta avasin paketin (varmaan kiellettyä) ja huomasin ettei se tue moottoripyöriä/skoottereita niin jätin ostamatta. Noi kierrokset kun kertoo kahdella niin se ilmeisesti näyttää oikein :). Näissähän tulee joka kierroksella sytytyspulssi.  Saiskohan toimiin noi fiksusti edullisetkin jos olis joku boxi mikä poistaa joka toisen impulssin välistä?? Täytyy kokeilla kalibroida tota tricoa jotenkin mikä tuli ostettua jo viime kesänä ja kattoa mitä se sanoo.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: kani - 22.05.12 - klo:22:34
Kattelin joo sitä bilteman hienoo digimittarii, mutta avasin paketin (varmaan kiellettyä) ja huomasin ettei se tue moottoripyöriä/skoottereita niin jätin ostamatta. Noi kierrokset kun kertoo kahdella niin se ilmeisesti näyttää oikein :). Näissähän tulee joka kierroksella sytytyspulssi.  Saiskohan toimiin noi fiksusti edullisetkin jos olis joku boxi mikä poistaa joka toisen impulssin välistä?? Täytyy kokeilla kalibroida tota tricoa jotenkin mikä tuli ostettua jo viime kesänä ja kattoa mitä se sanoo.
Tyhjäkäynnin näyttää oikein ihan nelipyttyisen asetuksilla.. Ja pitäis muutenkin , mutta, mutta..
Ongelma onkin siinä noin pikkasen alle 4000 rpm paikkeilla ei tuo mittari osaakkaan enää puolasta otettaessa tulkita signaalia ja hyytyypi..
Siksipiä tuota tulpanjohdosta otetun signaalin vahvistinta vois koittaa todetusti muuten toimivassa ympäristössä.. Tätähän testiä ei ole vielä tehty, ainaskaan meilläpäin..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

InsOmnia

Mitäs te nyt taas sekoilette? ;D'
Se pilipaliteeman mittari näyttää ihan oikeita lukemia, kun sen laittaa kaksipyttyiseksi "se ylimääräinen sytytys hämää".
Tyhjäkäynnin näyttää ja maksimi kierrokset näyttää, mutta aina välillä se näyttää mitä sattuu. ;D

pekpel

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 22.05.12 - klo:23:21
Mitäs te nyt taas sekoilette? ;D'
Se pilipaliteeman mittari näyttää ihan oikeita lukemia, kun sen laittaa kaksipyttyiseksi "se ylimääräinen sytytys hämää".
Tyhjäkäynnin näyttää ja maksimi kierrokset näyttää, mutta aina välillä se näyttää mitä sattuu. ;D
ÖÖöö.. Mutta kun on vain 4-6-8 pyttyisten asetukset ??
Olenkos höperö tai jtn..??  :o
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

InsOmnia

Kyl mun mittarissa on 2-3-4-6-8 pyttyset tuettu. :o

pekpel

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 22.05.12 - klo:23:26
Kyl mun mittarissa on 2-3-4-6-8 pyttyset tuettu. :o
Ja mikäs olikaan osanummerro ??
Ja mikä kauppa ja mikä hinta ??
Sullahan on arvokasta tietoo.. En oo bilibaliteemasta löytänny moista .. Taidan olla tyhmä..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..