Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mistä uusi jarrun ilmausruuvi?

Aloittaja samulainen, 29.05.12 - klo:18:24

« edellinen - seuraava »

samulainen

#15
Joo huonoja uutisia,   ::)

Sain entisen ruuvin takaisin paikalleen, noh, lähdin sitten ilmaamaan, ja sama homma, eli vähän aikaa toimi, sit meni vapaalle eikä enää oo tiivis. Sinne meni satula.  ;D ;D

paljastan tässä kohti että etujarrutkaan ei toimi, sillä kun viimeksi lähettiin tuttavan kanssa ilmaamaan nii tuttava laitto ruuvin liian tiukalle eikä sitä saanu enää irti ilman että kulmat pyöristy. sinne se sitte jäi ja koitettii porailla irti mut se on siellä syvällä kivasti jumissa puolet ruuvista..voivoi, ei taida näin köyhänä olla varaa ostaa uutta satulaa kun maksaa halviten 50e + postit hollannista. * mikä romu.kaikki maholliset säästöt meni jo entisiin korjauksiin.

EDIT: Onko tietoa miten sais nupittoman ruuvin irti etummaisesta jarrusatulasta? laittas sen taakse ja hommais jostain eteen uuden joskus.
50cc Peugeot Speedfight 1999
I have reason to believe that something's not right.

pekpel

Jopas on sotkua sulla..
Eli satulasta on menny kierteet osittain ja ilmaruuvin rämmäleitä reiän pohjalla jumissa ?
Laitas tarkkoja kuvei..

Autotarvikeliikkeistä saa ylikoko ilmaruuvaja ja voip olla että uusilla kierteillä selviät..
Nyt on lähinnä kyse siitä että kuinka paljon pieleen meni poraus ?? Eli kuinka suuri ylikoon ilmaruuvi siihen tarttis saada, niitäkin kun on rajallisesti..
Toinen homma on kierteen korjaussatsi joka tais olla bilibaliteemassa jotain 20 €? ehkä, pitää tarkistaa..

Hesa-espoo-vantaa seudulla jos oot, niin voisin käydä ihan vilkaisemassa..


Lainaus käyttäjältä: samulainen - 29.05.12 - klo:21:29
Onko tietoa miten sais nupittoman ruuvin irti etummaisesta jarrusatulasta? laittas sen taakse ja hommais jostain eteen uuden joskus.
Paljonkos siinä on mistä ottaa kiinni ?
Voitko viilata sitä vastakkaisilta puolilta niin että saisit kiinni vaikka 8 tai 9 mm avaimella ?
Jos on kunnolliset lukkopihdit niin niillä irtoo tai katkee satulaa myöten,, varovainen pitää olla..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: samulainen - 29.05.12 - klo:21:29
Onko tietoa miten sais nupittoman ruuvin irti etummaisesta jarrusatulasta? laittas sen taakse ja hommais jostain eteen uuden joskus.
Et tuolla sattuis olevan saman näköistä? http://www.skootterikauppa.fi/super_search.php?search=jarrusatula on ainakin kohtuu halpoja.

samulainen

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 29.05.12 - klo:21:35
Jopas on sotkua sulla..
Eli satulasta on menny kierteet osittain ja ilmaruuvin rämmäleitä reiän pohjalla jumissa ?
Laitas tarkkoja kuvei..

Autotarvikeliikkeistä saa ylikoko ilmaruuvaja ja voip olla että uusilla kierteillä selviät..
Nyt on lähinnä kyse siitä että kuinka paljon pieleen meni poraus ?? Eli kuinka suuri ylikoon ilmaruuvi siihen tarttis saada, niitäkin kun on rajallisesti..
Toinen homma on kierteen korjaussatsi joka tais olla bilibaliteemassa jotain 20 €? ehkä, pitää tarkistaa..

Hesa-espoo-vantaa seudulla jos oot, niin voisin käydä ihan vilkaisemassa..


Lainaus käyttäjältä: samulainen - 29.05.12 - klo:21:29
Onko tietoa miten sais nupittoman ruuvin irti etummaisesta jarrusatulasta? laittas sen taakse ja hommais jostain eteen uuden joskus.
Paljonkos siinä on mistä ottaa kiinni ?
Voitko viilata sitä vastakkaisilta puolilta niin että saisit kiinni vaikka 8 tai 9 mm avaimella ?
Jos on kunnolliset lukkopihdit niin niillä irtoo tai katkee satulaa myöten,, varovainen pitää olla..

Siis sen verran on porattu että nuppi on lähteny irti, sitte loppu akku porakoneesta ja ei ollu tuttavalla laturia mukana.(koti toisella puolella suomea) On mulla tuuria =))

Jos pyytäisin isää lainaamaan porakonetta nii lähtisköhän.. ja miten tulis porata?
50cc Peugeot Speedfight 1999
I have reason to believe that something's not right.

pekpel

Hankala selittää pitäis päästä näyttämään..
Yritän silti.. Porauksessa terän koko on tärkein, Eli poran terä pitäis olla juuri ja juuri (0,1 mm) pienempi kuin jarrusatulassa olevien kierteiden pienin halkaisija..

- Porataan keskeltä sitä ilmaruuvin reikää seuraten ja tarkasti ruuvin suuntaa, suunan voi selvittää alussa laittamalla sopivan tikun siihen ilmakanavaan, vinoon jos poraa niin satulaa joutuu korjaileen.
- Porataan varovasti kunnen tuntuu ettei enää uppoa, Kierreosa on silloin loppunut ja pora on irroittanut kärkikartion ruuvista ja se pyöriii terän mukana, älä hinkuta sitä liikaa..
- Aletaan varovasti irrottaan jäljelle jääneitä ruuvin loppuja kierteistä irti, joku terävä pieni piikki tai skalpelli on ihan toimiva
- Houkutellaan se kärkiosa ruuvista pois reiän pohjasta, jos satula on kädessä niin ihan vaan kippaamalla tulee ja pienellä houkutuksella..
- Jos on homma mennyt oikein niin pitäisi olla jäljellä ehjä ilmaruuvinreikä satulassa ja tiivitepinnankin olis pitänyt pysyä kunnossa
- Kunnollinen putsaus ja uusi ilmaruuvi paikalleen

Voisin tuon tehdä kuvien kanssa, ei vaan ole moista jarrusatulaa nyt hallussa jolla tekis kuvasarjan, kaikki kun toimii itellä ja hyllykamoissa.. Valitettavasti  :o
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Se on tuo poralla osuminen aika heikkoa jos reikä ei ole auki. Minä suositan tavis pulttia ja sille kierteet ja sen kannan alle tiiviste. Kunhan kanavan kohdalle sattuu niin toimii edelleen ilmauksessa. Kuutosen pultille vitosen reikä ja kierteet ja pultin katkaisu sopivaksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04