Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mineraali vai synteettinen peräöljyksi.

Aloittaja Saku, 30.10.07 - klo:01:04

« edellinen - seuraava »

Samppa

Teollisuus-, tai lääkeruiskulla saa myös hyvin aineet sisään.. Siis skootteriin  ;)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Kinkster

Mä vaihdoin peräöljyt apteekista ostamallani ruiskulla. Tais olla sen verran pieni ruisku (isoin mikä löytyi lähi apoteekista), että piti joku 6 kertaa täyttää se mutta teki kuitenkin homman ja suht helposti vielä. Peräöljyt kuten myös koneen öljyt ostin biltemasta.

jalat

Hain apteekista eilen myös 0.6dl ruiskun. Maksoi about 2.30e. Sillä sitten stryyttasin ineen uudet öljat :) Pirullisempaa oli melkein vanhojen öljyjen pois ottaminen. Piti viritellä skode vähän ylemmäs, että sai öljynkeräysastian sinne alle hyvin.
Mutta kaikenkaikkiaan simppeli homma. Meni neitsyys siinäkin sitten.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Pätmän

100ml lääkeruiskulla menee tosi helposti uudet öljyt sisälle. Itse olen käyttänyt 75W90 synteettistä öljyä.

FrozenCorpse

Ite oon käyttäny omassani joko Teboilin 2T Mix:iä tai Bikea. Mix on mineraalipohjainen, mutta ei se mopoissa sano mitään.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Partanen

Vaihteistoon, taikka perään kyllä kannattaisi laittaa mieluummin vaikka moottoriöljyä. Noh, miksei se 2T-öljykin voitelisi, mutta ehkä lisä-aineistus, tai paineenkesto ei ole ihan sopiva.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

A_sentaja

Samaa luulen minäkin, voi olla melekoista vaahtoa ööli kovan ajon jälkeen.. :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Skodepaappa

Lainaus käyttäjältä: FrozenCorpse - 21.04.08 - klo:09:52
Ite oon käyttäny omassani joko Teboilin 2T Mix:iä tai Bikea. Mix on mineraalipohjainen, mutta ei se mopoissa sano mitään.

Nyt taisi neitokaiselta lipsahtaa öljyt sekaisin.   ::)
I am a rolling stone...

Kenzy

On tuo 85W90 melkoisesti paksumpaa kuin 10W40 tuossa loppusyksystä/alkukeväästä. Oli meinaan tautisen hankalaa saada painettua uutta öljyä perään syksyllä, kun ulkolämpötila oli +5°C, oli pakko pistää öljykannu hetkeksi lämpöseen takan tulipesään lämpenemään, ja sitten hirveellä kiireellä öljy perään ;) Mutta tosiaan lämpösenä juoksevuus on aikalailla samaa luokkaa moottoriöljyn kanssa, ehkä hivenen paksumpaa. Lisäaineissa sitten on tosiaan paljonkin eroja, moottoriöljyä ei ole tarkoitettu käytettäväksi hammastusosien kanssa ja sillä on sitä kautta erilaiset ominaisuudet, mutta näinkin avaruusteknisessä laitteessa kuin moposkootterissa tuolla ei liene väliä, kun ei taida perässäkään olla mitään pronssista osaa, joka voisi moottoriöljystä ottaa nokkiinsa :)
Baotian BT49QT-12 vm. '07

kekra

Lainaus käyttäjältä: Kinkster - 04.04.08 - klo:11:07
Mä vaihdoin peräöljyt apteekista ostamallani ruiskulla. Tais olla sen verran pieni ruisku (isoin mikä löytyi lähi apoteekista), että piti joku 6 kertaa täyttää se mutta teki kuitenkin homman ja suht helposti vielä. Peräöljyt kuten myös koneen öljyt ostin biltemasta.


Kannattaa ostaa Teboilin perämoottoriöljyä. Saat samalla täyttöpullon eikä tarvitse värkätä ruiskujen kanssa. Pullossa on suippo pää jolla saa öljyn kätevästi puristettua sisään. Helppoa kuin mikä. Vuosikausia käyttänyt kyseistä öljyä.

Partanen

Tai perämoottorin vaihteistoöljy voisi olla parempi nimitys. Ei ehkä hullumpi idea käyttää tuommoista.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Partanen

Eräs vaihtoehto voisi olla automaattivaihteisto-öljy. 1990 luvun alun Mazdoissa oli manuaalivaihteistoissa automaattilootan öljyä, siis sitä punaista ATF:ää. Muistin sen jokin aika sitten, kun kaverin Mazdan loota pitää ääntä. Tuon auton ohjekirjassa neuvotaan käyttämään ATF-öljyä kylmissä oloissa. Ei välttämättä olisi hullu idea mopon vaihteistoonkin. Kestää varmaankin painetta hyvin, on verrattain löysää viileälläkin kelillä. Kuka uskaltaa kokeilla? Minä, kunhan aika koittaa.  ;)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Pätmän

Tuo ATF ei ole oikeasti kovin suositeltavaa manuaalivaihteistoihin autoissa, ei kuulemma hyvä synkronoinnille. Sitä vaaraahan ei mopon perässä ole.

Olen itsekin tuota miettinyt, kun hyllyssä lojuu vajaa pullo ATF:ää jonkin auton ohjaustehostimeen hankittuna. En ole vain uskaltautunut kokeilemaan.
Ainakin täyssynteettinen 75W90 vaihteistoöljy on pysynyt mopon perässä sisällä, tiedä sitten miten hyväksi sille on.

Partanen

Taitaa tolla kaverinkin Mazdalla olla ajettu jo lähemmäs 300tkm, automaattivaihteiston öljyllä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

#29
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 03.04.08 - klo:13:40
Peräöljyn täyttöön on hyvä väline pitkäletkuinen tippakannu, jolla hyvinkin ruikkii tuollaisen määrän lämmitettyä öljyä.
Tuli kokeiltua tämäkin. Mittaaminen ei olekaan niin simppeliä, koska kannusta ei saa pumpattua kaikkea pois. Ratkaisu on tietenkin se että kannusta pumpataan niin paljon kuin saa ja sitten lisätään haluttu määrä ja pumpataan taas tyhjiin.
Tippakannuja saa parilla eurolla ja se on monikäyttöinen.

Öljy on Teboilin 80W-90
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04