Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kova kulutus & kulutuksen vähentäminen

Aloittaja Make, 16.08.07 - klo:10:42

« edellinen - seuraava »

leze223

Ajan yleensä 3/4 tai 4/4 kaasulla. 2t vekotin tää on. Pitänee testata tuota puolkaasulla ajamista. Myös testaan viritystason nostamista. --> kuriton vakioputki.
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

pugt200

Eräs saksalainen skootterilehti mittasi 2T 50 cc Vespalle 4,5 litran kulutuksen. Oma vakio 2T Speedfight on kuluttanut 3,2 - 3,7 litraa koko elämänsä ajan. Vespassa on 4,5 hp ja Speedfightin ilmajäähdytteisessä 4. Matalimmat kulutukset tulivat kun ajoin matkaa kaasu pohjassa 3 tunnin pätkissä. Kylmät, lyhyet kaupunkilenkit vievät melkein 4 litraa. Kaksitahdeille normaalikulutus voi siis vaihdella aikalailla mutta vakioilla kaasutinversioilla ei alle kolmen litran päässe normaaliajossa.

pena

kymcossa menee 4,6l 120km maantieajossa kaasu täysillä,kaupunkiajossa 5l/100km.

yamaha

solikkani vie sen 3-4 litraa satasella vaikka on huollettu ajallaan kevensin hieman rullien painoa joka edes auttoi kulutuksen kasvua.edellinen 2t skootterini vei kyllä huomattavasti vähemmän,vaikka putaan 4 tahtisen olevan edullisempi ::)

tagatubos

Lainaus käyttäjältä: pena - 02.07.12 - klo:11:41
kymcossa menee 4,6l 120km maantieajossa kaasu täysillä,kaupunkiajossa 5l/100km.
Meillä vei molemmat kymcot aika tavalla, kulutuksen ollen keskimäärin 4,2L / 100km kahtapuolen.
Kaasun kevennys ja mäkiin vauhdin otto, pudotti kulutusta aika rajusti... enkka kymcolla pihistelyssä 2,25L / 100km.
Rengaspaineet merkkaavat yllättävän paljon tässä asiassa.
"Ken juo OLUTTA, se nukahtaa helposti, ken nukkuu pitkään, ei syntiä tee, ken ei syntiä tee, hän taivaaseen pääsee!
Juokaamme siis OLUTTA!" -Martin Luther

latromster

Mulla 50cc kiinalainen vei laahaavalla takajarrulla keskimäärin 2l/100 km. Uusi kiinalainen tuli taloon mutta en ole saanut siitä vielä kulutuslukemia.

Coastside

Ja minun kiinalainen vie kolme - kolme puoli vaikka hiihdän puukengillä perässä. Elopainoa on nyt sata ja ajopaikka taajama/maantie fifty fifty. Mitäs kirppuporukkaa tämä kahden litran väki on?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ramba

Kylläpä kulutus laski kun vaihtoi vakiomännän narakun tekeleeseen joka nousi aivan sylinterin yläkohtaan asti ykk:ssa, vakiomäntä jäi 0.7cm vaille ???
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Coastside

Naftisti on välystä kun kanteen pitää olla 0.6 minimi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Jos kiinanelari kulkee kunnolla ja vääntöä löytyy, niin likempänä 3l/sata kuin 2l/sata varmasti on kulutus..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

megaman

#70
Mun reitillä Mäntsälästä Sondbyhyn menee siinä 3,8 - 4 ltr satkulle siistissä matka-ajossa 2/3 kaasulla. Isoja mäkiä piisaa ja niihin on pakko vastata nupit kaakossa.
Optimi-oloissa varmaan vois päästä jollain ~3,2, mutta alkaa olla jo aika teoreettista. Liian kovilla rengaspaineilla toi ei oo mikään nautinto, joten maksan vähän mukavuudesta ja ajelen pienemmillä paineilla.

Nurkka-ajossa varmaan 7-8 ltr kulutus tuskin olisi mahdotonta, jos kokoajan laskisi kaasu pohjassa... 5-6 ltr taitaa mennä käytännössä.

Edit: Nyt meni satkulla 3,7 ltr, neulaa säädetty pykälä alas ja ilmaruuvia käännelty "summassa" :)
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

abasement

Lainaus käyttäjältä: dealer - 17.08.07 - klo:15:48
Helpoin konsti pienentää kulutusta olisi rajoitinprikan poistaminen variaattorista mutta sitä ei voi suositella kenellekään homman laittomuuden vuoksi.

Ei kait tuo laitonta ole(?) Täytyy vain jollakin muulla tavalla pitää mikälie-rakenteellinen nopeus maltillisena..
Sano, mitä tarkoitat, tarkoita, mitä sanot.