Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aina ilmenee ongelmia, oli mikä mopo tahansa?

Aloittaja Eki, 25.03.23 - klo:07:57

« edellinen - seuraava »

Eki

Lainaus käyttäjältä: tex- - 21.04.23 - klo:16:52
Lainaus käyttäjältä: Eki - 21.04.23 - klo:07:38
Lainaus käyttäjältä: tex- - 20.04.23 - klo:18:41If Ajoneuvovakuutus, Liikennevakuutus ja Osakasko 16,71kk 200,48vuosi.
Tuossa minun 125cc Hondani vuosikulut vakuutuksissa.
Mitään korjattavaa ei ole ollut paitsi ruuvi renkaassa.
Ajovarusteitakaan minulla ei ole kypärää lukuunottamatta.
Ihan vaan tiedoksi.
Uskomattomia hintoja, sinulla täytynee olla muitakin vakuutuksia ifissä, koska minulle se on moponvakuutuksissa yksi kalleimmista. Mikäli ei ole muita vakuutuksia, halvin itselle on op vakuutus liikkennevakuutuksessa 217.33/v.

Kaikki vakuutukseni on IFissä. Tuossa on isoimmat bonukset mitä on tarjolla.
Muutkin vakuutusyhtiöt ovat yrittäneet kilpailla, mutta kellään ei kokonaishinta osu edes lähelle 8)
Itseäni aikoinaan ns kusetti yksi vakuutusyhtiö, niin en ole ottanut sen jälkeen mitään vakuutuksia mistään, paitsi etsinyt aina edullisimman liikkennevakuutuksen ja viimevuosina edullisin itselle on ollut op-vakuutus.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

tex-

Lainaus käyttäjältä: Eki - 22.04.23 - klo:08:25
Lainaus käyttäjältä: tex- - 21.04.23 - klo:16:52
Lainaus käyttäjältä: Eki - 21.04.23 - klo:07:38
Lainaus käyttäjältä: tex- - 20.04.23 - klo:18:41If Ajoneuvovakuutus, Liikennevakuutus ja Osakasko 16,71kk 200,48vuosi.
Tuossa minun 125cc Hondani vuosikulut vakuutuksissa.
Mitään korjattavaa ei ole ollut paitsi ruuvi renkaassa.
Ajovarusteitakaan minulla ei ole kypärää lukuunottamatta.
Ihan vaan tiedoksi.
Uskomattomia hintoja, sinulla täytynee olla muitakin vakuutuksia ifissä, koska minulle se on moponvakuutuksissa yksi kalleimmista. Mikäli ei ole muita vakuutuksia, halvin itselle on op vakuutus liikkennevakuutuksessa 217.33/v.

Kaikki vakuutukseni on IFissä. Tuossa on isoimmat bonukset mitä on tarjolla.
Muutkin vakuutusyhtiöt ovat yrittäneet kilpailla, mutta kellään ei kokonaishinta osu edes lähelle 8)
Itseäni aikoinaan ns kusetti yksi vakuutusyhtiö, niin en ole ottanut sen jälkeen mitään vakuutuksia mistään, paitsi etsinyt aina edullisimman liikkennevakuutuksen ja viimevuosina edullisin itselle on ollut op-vakuutus.
Kerrotko mikä vakuutusyhtiö. Voi sitten seuraavan kerran kun kilpailutan olla varovainen.
Honda PCX -17
ex Honda Lead

Coastside

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 20.04.23 - klo:05:16Töissä asiakkaalla on tämmönen. Tuossa on tyhjää tilaa tuon jonnin joutavan "tankin" alla. Jalkoja pidetään jalkatapeissa. Muokkaamisella saisi ainakin 3kpl 20ah akkuja päällekäin tuohon tilaan. Se tekee jo ainakin 250km ajomatkaa. Uskon että neljännen akun saisi takapenkin alle jolloin yli 300km kantama. 24ah akkuja myydään myös ja ne on fyysisesti samaa kokoa ja siinä kohin oltaisiin jo 400km kieppeillä. Pari tonnia akuista kirpaisee mutta polttoainekin maksaa  ja näyttää äkkiä useampia tonneja valuvan perus skoottereihin ja tätä voi korjata olohuoneessa. Itseasiassa tuohon saa 5 akkua perusakku penkin alla, jalkatilan alle 1kpl, 3kpl jalkatilan päälle ja 1kpl takapenkin alle.

https://huippukone.com/tuote/e-go-cobra-sahkoskootteri/

tässä olisi vähän ajettu aihio ja kaksi akkua uutena varmasti yli 2000e maksanut. voisi tinkiä pari satasta.

https://autot.tori.fi/motot/myydaan/mopot/108847747
https://youtu.be/8jeA7bzubAI

Esittelyvideo. Copperityylistä pitävälle.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: tex- - 22.04.23 - klo:13:36
Lainaus käyttäjältä: Eki - 22.04.23 - klo:08:25
Lainaus käyttäjältä: tex- - 21.04.23 - klo:16:52
Lainaus käyttäjältä: Eki - 21.04.23 - klo:07:38
Lainaus käyttäjältä: tex- - 20.04.23 - klo:18:41If Ajoneuvovakuutus, Liikennevakuutus ja Osakasko 16,71kk 200,48vuosi.
Tuossa minun 125cc Hondani vuosikulut vakuutuksissa.
Mitään korjattavaa ei ole ollut paitsi ruuvi renkaassa.
Ajovarusteitakaan minulla ei ole kypärää lukuunottamatta.
Ihan vaan tiedoksi.
Uskomattomia hintoja, sinulla täytynee olla muitakin vakuutuksia ifissä, koska minulle se on moponvakuutuksissa yksi kalleimmista. Mikäli ei ole muita vakuutuksia, halvin itselle on op vakuutus liikkennevakuutuksessa 217.33/v.

Kaikki vakuutukseni on IFissä. Tuossa on isoimmat bonukset mitä on tarjolla.
Muutkin vakuutusyhtiöt ovat yrittäneet kilpailla, mutta kellään ei kokonaishinta osu edes lähelle 8)
Itseäni aikoinaan ns kusetti yksi vakuutusyhtiö, niin en ole ottanut sen jälkeen mitään vakuutuksia mistään, paitsi etsinyt aina edullisimman liikkennevakuutuksen ja viimevuosina edullisin itselle on ollut op-vakuutus.
Kerrotko mikä vakuutusyhtiö. Voi sitten seuraavan kerran kun kilpailutan olla varovainen.
Tämä kusetus tapahtui 70 luvulla siten että meitä muutamia kavereita kusetti eräs vakuutuksenmyyjä toteamalla että laittakaa nimenne sopimuksen alle, hän saa bonukset niistä myynneistä eikä meille tule mitään maksuja, en enää muista yhtiön nimeä. Oltiin yhteydessä kyseiseen vakuutusyhtiöön että asiamiehenne kusetti meitä, ei auttanut, jouduimme maksamaan ns kotivakuutukset, kunnes soppari meni umpeen, tämä huijari oli meille puoliksi tuttu, toki me menimme tietämättöminä halpaan, mutta silloin päätin etten ota mitään vakuutuksia ikinä, poikkeus nämä pakolliset liikkennevakuutukset.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

tex-

No se oli varmaan niitä pieniä yhtiöitä jotka isommat ovat ostaneet pois ja sulauttaneet toimintaansa.
Ei taida enää olla vakuutusasiamiehiäkään.
Honda PCX -17
ex Honda Lead

joni_k

Vuokralaiselta yleensä vaaditaan kotivakuutus..

Coastside

#66
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 25.04.23 - klo:06:15Vuokralaiselta yleensä vaaditaan kotivakuutus..

Vanhassa talossa viisas veto. Niissä esimerkiksi viemärit ei vedä ja voi sattua koko talon tuhoava vesivahinko. Yhdessä kämpässäni alkoi katosta tippua vettä. Yläkerran amme tyhjennetty ja kellarissa ollut karvatukos tukki viemärin josta minulle tuli varoituksena veden nousu joskus tiskialtaaseen, mutta kun ilmoittelin siitä, mitään ei tehty. Jos tuollaisesta tulee lasku, sitä ei joka jamppa maksa. Joku oli työmaan vessassa pitänyt jotai pöntön säiliön ja seinän välissä ja aiheuttanut tihkuvuodon joka homehdutti ja sai oikeudessa korvaustuomion.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Alkuperäiseen aiheeseen korjaus mikä todettu hiljattain: mopo pilasi sille suositellut tulpat elikä cr7eb, järjestäin kaikki meni siihen jamaan, että kulku oli nykivää ja pakoputkessa tussahteli. Avasin monesti tulpat sekä harjasin tulppaharjalla, ei niissä mitään ns piikkiä näkynyt, kerkesin jopa ostaa uuden puolan sekä cdi boxin, vika olikin pelkissä tulpissa. Olen käyttänyt nyttemmin crb8e tulppia, ei pienintäkään ongelmaa, toimii juuri siten kuin odotan sen toimivankin, tällä on hyvä kesäkeleillä taittaa reissuja, rullakuppina alkuperäinen etuvari, mihin saa rajoitinlevyn kiinni halutessaan, se minulla on kokonaan pois ja rajoittimena toimii hokinpäällä prikka.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.