Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Talvikaatuilut

Aloittaja Coastside, 14.01.11 - klo:19:37

« edellinen - seuraava »

Coastside

http://areena.yle.fi/video/1609446
Talvikaatuilusta. Pätee myös skodulla kaatuiluun. Siinä on hyvä pitää stongasta kiinni maahan saakka. Täydestä vauhdista ranne edellä tietää pahaa murtumaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 14.01.11 - klo:19:37
Siinä on hyvä pitää stongasta kiinni maahan saakka. Täydestä vauhdista ranne edellä tietää pahaa murtumaa.
Tavalliselta kuskilta harvoin onnistuu. Kokeneet kisakuskit on asia erikseen. Muistaakseni aina kun olen kipannut, niin käsi on irronnut stonagasta vaikka asia on tiedostettu.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pekpel

Mulla taas ranne hajosi kun en päästänyt irti stongasta.
23.5.2009 kippasin ja ranteen remontti on vieläkin kesken...
Vettä satoi kunnolla ja tiellä oli öljyä, lähti kerralla keula alta, onneksi nopeus oli alhainen, sellaista hölkkävauhtia.

Viime talvena lähti takapää alta jäisessä mutkassa, nopeus jotain 30 luokkaa, pari kertaa ja silloinkin roikuin mukana.
Päästin irti vasta kun skopa oli kunnolla kyljellään ja sitten vaan liu'uttiin vierekkäin.
Näistä ei tullut kuin naarmuja katteisiin ja ylpeyteen.

Eli tuo stongasta kiinnipitäminenkin riippuu vähän kumpi rengas menettää pitonsa ja missä nopeudessa.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

#3
Nyt se on sitten talven huonoimmat pakkaskelit. Satoi sankasti lunta pikkupakkasilla. Teitä ei aurattu ajoissa ja autot tamppasi lumen kiiltäväksi, hieman röykkyiseksikin. Kenkä ei tapaa siitä minkäänlaista kitkaa, vaan voi roikottaa vaikka koko matkan. Ajonopeus taas on sen tasaisuudesta kiinni.

Jarrut ei juuri kulu nyt. Moottori hoitaa jarruttelun pääosin ja jarrukahvaa tarvitsen antamaan valomerkin että hidastan. Jarrun palautusjousi meni, mutta käteen sattui mistä lie hankittu jousi joka siihen hyvin kävi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

harriveikko

Naapurin pojan tytär ajeli kiinanskootterimopolla tänään aamulla pienen lenkin.Pakkasta oli karvan yli kahdenkymmenen.No tyttö meni nurin ja skootterista halkesi se etuosan muovi.Se siis meni kokonaan melkein poikki.Elikkä eivät taida juuri pakkasta kestää kyseiset muoviseokset.Vai onko jollakulla samoja kokemuksia muoviosien pakkasen kestävyydestä.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

JaakkoFagerlund

Kyllä ne muovit pakkasta kestää, mutta useimpien iskusitkeys tipahtaa rankasti alla nollan. Polypropeeni ja polyeteeni lienevät yleisimpiä pakkasta hyvin kestäviä, mutta mitä muistelen noita katteita joskus katselleeni niin taitavat olla pääosin PET tai ABS tavaraa, tai sitten ei ole mitään mainintaa materiaalista tai materiaalikoodista (numero kolmion sisällä).

Tuo ABS on kovaa jo sellaisenaan ja sitä nuo kiinalaiset tuppaa käyttämään hieman kaikessa mikä vain muovia tarvitsee olla, mutta syytä en tiedä.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

Coastside

Reaktiot ovat joskus outoja: Ajoin maantietä ja urassa näkyi metsämyyrä. Keli oli melko liukas. Se läksi ensi oikealle ja sitten vasemmalle ja ... Minä kokeilin vastaohjauksella väistää, mutta kun alkoi sillä liiraamaan niin annoin mennä, kävi sen miten kävi. Ei kannata yrittää väistää noita. ::)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

harriveikko

Työkaverin tytär on viimeviikon ajellu moposkootterilla koulumatkansa.No torstaina se huitas lipat,kun olikin liukasta.Ei siinä kovin pahasti tosin käynny,ranne tosin on nyt paketissa.Mutta moniko on tässä keväthuumassa tullut lipanneeksi?
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

jaska.k

eipä tänä talvena tullut vielä kaaduttua ;D toissa talvena tuli yhden kerran lipattua oli aura kuski ajanut tyhjän päälle
50kmh vauhdista nurin nauratti lähinnä tuo kaatuminen :o

Coastside

Ei ole talvikuski jos ei ole lipannut ainakin kerran kaudessa. Tältä talvelta se puuttuu kun tuon valmiiksi murtuneen ranteen kanssa ei viitsi urheilla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Timo

3 vuotta ajanut skootterilla ja ensimmäinen kaatuminen tuli ensimmäisten loskakelien jälkeen tänä vuonna,autojen renkaan urat jäätyneet,risteyksen jälkeen humpsahti uraan,skootteri 180 astetta ympäri,ja kyljelleen skootteri.Vauhtia ei ollut nimeksikään,jäin vielä itse pystyyn,skootterin sivukatteeseen pieni halkeama.ei muuta.

Kyllä sitä tuli aikoinaan kaaduttua Suzuki S1;llä, kun on nappulat ja kaikki,pito eri luokkaa,mutta ei sitten pahemmin tällaisella laivalla ja sileillä pikku renkailla :)

pekpel

Viimetalvena nurin pari kertaa.
Tänä talvena ei kertaakaan, lähellä tosin on ollut kun sattui kiva jääpatti renkaan alle ja lähti perä alta, sain silti pysymään pystyssä.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Samppa

Tänä talvenna yksi nollavauhtilippa. Ei ihmeempää käynyt.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pugt200

Perheen teinit ovat kaataneet skoden 4 kertaa ja muoveja on kahdella kerralla vaihdettu 1700 € verran. Kaksi pientä panelia on vielä alkuperäisiä. Skode on siis kuin uusi taas  ;)

FrozenCorpse

Yhden kerran olen elämässäni jäällä onnistunut ajamaan ja nurin menty.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "