Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Asiallisia rengasliikkeitä Suomessa? (rengasta vanteelle ja vanteelta pois)

Aloittaja Petteri L, 28.04.09 - klo:14:29

« edellinen - seuraava »

Legitti

#45
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 15.05.13 - klo:18:11
Lainaus käyttäjältä: Legitti - 15.05.13 - klo:12:01
Minulla on Helkama SCR skootteri jossa vikana on että takapyörässä ei pysy ilma, eli todennäköisesti kumi on puhki ja rengas pitää vaihtaa.
Missähän tämä onnistuis ja millasella budjetilla. Oon jo jotain motoliikeitä kyselly mutta vastaavat vain että eivät tee renkaanvaihtoja.

Tampere

Erikoinen kommetti on "Oon jo jotain motoliikeitä kyselly mutta vastaavat vain että eivät tee renkaanvaihtoja."
Mikä teillä siellä tampesterissa on motoliike, ettei vaan huoltais pelkästään metsätraktoreita  ::)

Miksi et kerro aiheesta enempää, esimerkiksi kuinka kauan ilma pysyy renkaassa.
Jos ilma aivan heti pois tulee, kuuleehan sen jo korvallakin.
"Mäntysuopaa kultaseni", levittelet kohtiin joita epäilet.
Esim. siihen tubeless tapin juureen.
Etsi renkaan pinnasta kohtia, joista vieras esine olisi saattanut tunkeutua renkaaseen.
Tubeless tapin vaihdosta oli juuri juttua.
Jos itse onnistut irroittamaan ko. pyörän renkaineen, säästyy rahaa, viemällä pelkän pyörän renkaineen,skootteri korjaamolle.


Jep, ei nuo muutama motoliike kuulemma tee ollenkaan vaihtoja. Pitää varmaan jostain rengasliikkeessä käydä kysymässä.


En näe tarvetta tarkemmin selittää ongelmaa kun ratkaisu on uusi rengas, liikkeestä. Itsellä ei ole mielenkiintoa enempää alkaa kikkaileen tuon paskan kanssa.
Jos nyt mitään auttaa niin muutaman tunnin ilmat pysyy renkaassa jolloin taas lössähtää.
Helkama SCR

pekpel

En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Legitti

Juu, ja sain tarjouksen yhdestä lafkasta:

"Jos päälirengas on vielä kohtuu kuntoinen niin laittamalla sisärenkaan niin saadaan ilma pysymään, sisärengas maksaa noin 10.- ja rengastyö 25.-, jos päälirenkaankin joutuu vaihtamaan niin sen hinta on noin 60.- korjaus onnistuisi vaikka perjantain aikana."
Helkama SCR

User


pekpel

Ja jos elelisit meitin mopotallin liki niin voistais luultavasti ottaa hyllystä sopiva kiinamuovirengas ja laittaa se paikalleen..
Kunhan toisit kahvia ja pullat ja kärsisit vähän käytetystä renkaasta noin kympin käteistä..
Jos venttiilikin pitäis vaihtaa niin 2,5€ lisää, vai mitä ne nyt maksaakaan kun niitä kaupasta hakee.. Voip olla halvempikin..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

konenikkari

HELkamala SCR liennee tuo millenkiintoinen tapaus josta pitää irroittaa pakoputki ja oikeanpuoleinen iskari tukineen jotta takapyörä irtoaa, jos irtoaa perjantai iltapäivän kuluessa  ::)
Ymmärrän kaikkia osapuolia ja heidän huoliaan 8)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pekpel

Tietty jos kuviota on jäljellä hyvin niin vois kokeilla renkaanpaikkaus vaahtoa, sheliin on parasta..
Ja sitten tulee nuo slimet, ovat litkuja jotka laitetaan renkaaseen ja jos tulee reikä niin paikkaavat samantein sen..
Tuo slime on tarkoitettu max. 100km/h nopeuksiin, voi alkaa vipottaan kun on nestemäisenä odottamassa reikää..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

speed 3

mopodi sai tänään uudet renkaat ja hinnaksi tuli 40 € tämä merkki liikkeesssä, tämä siis lappeenrannasa :)

mites muilla paikka kunnilla noi hinnat menee :)
ex-speedfight3 vm-10

Palosella

AH-promotorilla Hyvinkäällä 18e/kpl jos on rengas/renkaat skootterista irti. Ite kuitenkin nykyään käännän kumit päälle/pois, on sen verran helppo homma. 10" kumit on vähän tiukkoja kääntää.

MORPA

Mä ajoin Kymcolla uus rengas tarakalla paikalliseen pienehköön pajaan ja kysyin et vaihatteko tuon, no kyllä ne vaihtoi. Kympin maksoi koko rengastyö, ja siis joutuivat pakoputkenkin toki irrottelemaan ja kiinnittelemään takas. Kannattaa noi isot ketjut yleensä kiertää kaukaa vähänkään poikeavissa rengashommissa, ja kaikki muu paitsi neljä autonrengasta alta pois ja päälle on mun mielestä tässä yhteydessä poikkeavaa, ne ei osaa hinnoitella muita hommia kovinkaan järkevästi.
Liikennesika.

oskuk

No, jos itsellä olisi rengasfirma, ja moinen maksaisi kympin, en sanoisi hommaa järkeväksi...

MORPA

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 01.08.15 - klo:00:15
No, jos itsellä olisi rengasfirma, ja moinen maksaisi kympin, en sanoisi hommaa järkeväksi...

Ja jos mulla olis, niin homman järkevyys riippuis sen hetkisestä työtilanteesta, mut kympin se halus ku oli maksun aika. Olettaisin sen kokeneen homman järkeväksi ;)

Mä ainakin koin lompakokkoa avatessani järkeväksi valinnaksi viedä sinne mopedi renkaanvaihtoon ;D
Liikennesika.

Metusalem


Coastside

Jos vaihdattaa renkaat talven kuluessa, voi pyörät vaikka postittaa jonnekkin tehdä se.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04